• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • littlemisstrouble

Oh ja amelias är bra. Deras specialtidningar brukar vara roliga. När kommer den nån som vet?

Ska köpa allers idag och ha med mig till jobbet, jobbar natt så ibland har man tid att sitta och titta i nån rolig tidning

• tj0rvig

Jag tror de sagts tidigare i tråden att amelia jul kommer den 4 nov.

• dio
    Snakeheart skrev 2008-10-14 10:52:35 följande:
    Åh tack!! Heheh... mmm... för tidigt för honom kanske, men bra att vara ute i god tid ... Håller också på för fullt med julplaner här nu.. Bjuder in folk hit osv.. då vi ska ha "julfika" med Tomten & klapputdelning/öppning här hos oss på kvällen.. är det tänkt! Planerar även för en glöggafton osv osv..
    Mysigt med glöggafton, det kanske jag också måste planera in
  • humma

Någon som har tips på bra, lite annorlunda julmusik (typ kända låtar men i annat framträdande).
    Jag är tyvärr inget fan av Carola och den typen av julmusik men ni kanske har några tips?

• Carola J

Hmm, jag har en massa olika hemma men jag tycker om Tommy körberg. han har en klockren röst för vissa julsånger...

• Wilmis07
    jajane skrev 2008-10-08 23:46:45 följande:
    oki, tack! väntar på omdöme då
    PA141618.JPG

Hämtade mina julkort,lovade ju att ge omdöme,dom blev jätttefina! (Bilden gör inte julkortet rättvist alls,dålig bild) Gjorde dom ju på expert.se,3.95 kr stycket(15*15cm,det ingick kuvert. Ingen frakt då man hämtar ut dom i butik.Finns många fina mallar att välja på.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Pigelinen

hej hej jag köpte fina svarta kökshanddukar på Gekås för två v sedan... slängde in de på 40grader för att fräsch upp dem o döm om min förvåning när ja ser att trycket är jättesvagt. Kollar då tvättrådet o ser att de står HANDTVÄTT på kökshanddikar??? har bild på innan här nedan... suck..

• Pigelinen
    Wilmis07 skrev 2008-10-14 12:17:51 följande:
    Hämtade mina julkort,lovade ju att ge omdöme,dom blev jätttefina! (Bilden gör inte julkortet rättvist alls,dålig bild) Gjorde dom ju på expert.se,3.95 kr stycket(15*15cm,det ingick kuvert. Ingen frakt då man hämtar ut dom i butik.Finns många fina mallar att välja på.
    jättefina. vi kommer vänta lite till då vår lilla bara är 7 v än...
  • epe

labrador älskare!
    julkortet var jättefint!

• Carola J
    Pigelinen skrev 2008-10-14 12:18:57 följande:
    hej hej jag köpte fina svarta kökshanddukar på Gekås för två v sedan... slängde in de på 40grader för att fräsch upp dem o döm om min förvåning när ja ser att trycket är jättesvagt. Kollar då tvättrådet o ser att de står HANDTVÄTT på kökshanddikar??? har bild på innan här nedan... suck..
    Men usch vad tråkigt.. Jag har då aldrig hört talas om kökshanddukar som bara får handtvättas. De måste juh tåla lite då de ändå finns i ett kök...
Svar på tråden Vi som älskar julen!