• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Terez

surfade in på amelias hemsida nyss för att beställa hem nya exemplar av jultidningarna, eftersom mina är vid det här laget mycket sönder tummade och kletiga av baking...
    Men såg till min besvikelse att de är slutsålda.

Mailade och frågade om det är helt kört nu. Håller tummarna för att de har nåt exemplat kvar

Ingen här som har fina x av de tidningarna som vill sälja?

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Thegran
    Svar på #1205
    NennasuS skrev 2008-10-13 19:04:38 följande:
    Jag ser att du också ska få bebis innan jul. Ska bli roligt att ha en bebis då! Själv har jag BF nu på onsdag, så jag är som ett barn innan julafton just nu *Längtar*
    oj, då är det ju dags när som helt! spännande! :)

haha, jag har börjat fundera på vad man ska köpa och lägga under granen till den lilla/lille :)
    vad kan man behöva alt vad kan vara kul att ha?
  • Wilmis07

Jag skickade efter 15 julkort från expert,skulle gå på 60-70kr om jag inte minns fel. Så det var ju billigt Ska hämta dom imorgon.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Terez

vi väntar vårat andra barn mitt emellan jul o nyår. Så hoppas att han inte kommer på självaste julafton bara.

Jag kommer inte att köpa nån julklapp till han, men tror att övriga släckten eventuellt köper nåt till han, eller så kommer paketen senare då han är född.

Då min dotter kom, hon föddes sista november för två år sedan. Jag o min sambo köpte inte nåt til henne, vi hade ju köpt så mycket redan innan. Men hon fick massa med paket av de andra i släckten

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • dio
    DenDär skrev 2008-10-13 19:32:35 följande:
    Svar på #1201Jag har en
    Till salu?
  • NennasuS
    Thegran skrev 2008-10-13 20:27:41 följande:
    Svar på #1205 oj, då är det ju dags när som helt! spännande! :)haha, jag har börjat fundera på vad man ska köpa och lägga under granen till den lilla/lille :)vad kan man behöva alt vad kan vara kul att ha?
    Jag har inte tänkt så mycket så långt som julklappar till den nya familjemedlemmen, men det ska bli roligt att handla julklappar till sitt eget barn sen
    *Vecka 40*
  • DenDär
    Svar på #1215
    nja, jag har inte funderat så mycket på det. Har ärvt den för snart 20 år sedan. Den liger i en jättefin ask i Halmstad (8 mil från mig) kan inte se hurdant skick den är i nu. Den har varit jättefin. Vad hade du velat ge för den? Inboxa mig
    dio skrev 2008-10-13 20:42:55 följande:
    DenDär skrev 2008-10-13 19:32:35 följande:Till salu?
  • DenDär
    Svar på #1212
    Detta kan vara kul att ha men eftersom denna sida är så könsneutral NOT (!!!!) så kanske det är svårt. www.babynapp.se/shop/sangklader-11s.html sängkläder med namn på så söta.
    Thegran skrev 2008-10-13 20:27:41 följande:
    haha, jag har börjat fundera på vad man ska köpa och lägga under granen till den lilla/lille :)vad kan man behöva alt vad kan vara kul att ha?
Svar på tråden Vi som älskar julen!