• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • dio
    Thegran skrev 2008-10-13 17:58:10 följande:
    Svar på #1195typ "trollkarlhatt"? har sett sådana på buttrick nån gång för länge sen.kanske finns det fortfarande?
    Finhatt som man har till frack. Inte en skämtpryl utan en riktig gedigen en men tack för tipset.
  • Thegran
    Svar på #1200
    Carolaj83 skrev 2008-10-13 18:09:59 följande:
    TessaG-när har du bf?......har samma problem jag har bf 5 december.... beställde därifrån förra året och då tog det mindre än 1 vecka innan jag fick he korten
    7 november :)

grattis till bebisen i magen! tänk, första julen med våra små!
  • Thegran
    Svar på #1201
    dio skrev 2008-10-13 18:11:08 följande:
    Finhatt som man har till frack. Inte en skämtpryl utan en riktig gedigen en men tack för tipset.
    aha ok, sorry :)

hm. nån affär där de säljer kostymer/kavajer/frackar borde väl ha?
  • Carolaj83
    TessaG-grattis själv ....jo känns helt galet att vi kommer ha 2 barn på julafton, längtar som bara den....

7 november då hinner du absolut fixa superfina julkort
  • NennasuS
    Thegran skrev 2008-10-13 17:56:55 följande:
    jag håller på att förgå av längtan till julen!!men först sker något jag längtar efter ännu mer; vår bebis ska födas!tror det är därför jag längtar så mycket efter julen - det är något man "kan" och "vet" redan, men bebis är så stort att det inte riktigt går att ta in :) vi har börjat planera för julklappar (dock inte köpt något än. ska börja ihelgen). tomtarna är uppburna från källaren men inte uppackade och julmust har vi redan druckit ganska många liter :) första glöggkvällen får nog däremot vänta. har en flaska Blossa saftglögg i skafferiet - den enda sort jag gillar.
    Jag ser att du också ska få bebis innan jul. Ska bli roligt att ha en bebis då! Själv har jag BF nu på onsdag, så jag är som ett barn innan julafton just nu *Längtar*
    *Vecka 40*
  • DenDär
    Svar på #1201
    Jag har en
    dio skrev 2008-10-13 18:11:08 följande:
  • DenDär
    Svar på #1199
    Har kollat på både postfoto o Fujis sidor nu men hittar inget sista datum då de vill man beställer. Kanske inte är tid för julkorten än.... bara vi som är tidiga
    Thegran skrev 2008-10-13 17:59:39 följande:
    nån som vet, om man ska göra egna julkort genom tex postfoto, hur långt innan måste man skicka efter?vi tänkte ta på barnet, i tomteluva på lammskinnsfällen. kan dock inte ta kort fören bebisen är här...(lite svårt) så kanske blir för sent att fixa egna julkort
  • Thegran
    Svar på #1208
    DenDär skrev 2008-10-13 19:41:55 följande:
    Svar på #1199Har kollat på både postfoto o Fujis sidor nu men hittar inget sista datum då de vill man beställer. Kanske inte är tid för julkorten än.... bara vi som är tidiga
    haha ja, vi är väl det :)
    fast på vår expertbutik på stan stod det "beställ julkort, 3.95 kr st. minst 20 st" och en butik har julskyltat redan haha :)
  • bripoint

Idag skulle jag leta sängöverkast...men inte fann jag något i min smak...men hittade annat som var roligare. 
    Nu  väntar jag postorderpaket med lite julprylar i stället Skrattande Det blev nya juliga påslakan, en stor röd adventstjärna i papper, julservetter, julpapper, snöre, ettiketter, röda ljus mm.
    Nu är det sååå...mörkt och känns ju som hundra år tills vi får tända stakar och stjärnor Skrikandes

Svar på tråden Vi som älskar julen!