• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • jamex
    marran71 skrev 2008-10-14 08:54:42 följande:
    Nån som har koll på om ikea har börjat "jula" än??
    IKEA i JKP har det, men jag tyckte inte det var så mycket kul. Gick mycket i blått. För mig är julen mer "klassisk"...Köpte ingenting. Fanns fint julklappspapper, men det var ganska dyrt.
  • h81
    Mitka79 skrev 2008-10-13 23:41:14 följande:
    kolla in vad jag menar för finfint:tusenideer.blogg.se
    det påslakanet har jag tittat på med... var inte på den avdelningen på gekås förra veckan tyvätt, men kika in på gekstråden så kan säkerligen ngn svara dig
  • h81
    marran71 skrev 2008-10-14 08:54:42 följande:
    Nån som har koll på om ikea har börjat "jula" än??
    på hemsidan fanns en del med, men det tog ett ag innan man hittade det för det fanns ingen speciell julsida utan man får titta under nyheter, o sen under resp. kategori tex dekoration.... ikea har lite knasiga saker ibland tycker jag men deras belysning brukar vara fin!! tar slut fort bara tyvärr, iaf på vårt ikea..
  • jamex
    h81 skrev 2008-10-14 09:03:52 följande:
    på hemsidan fanns en del med, men det tog ett ag innan man hittade det för det fanns ingen speciell julsida utan man får titta under nyheter, o sen under resp. kategori tex dekoration.... ikea har lite knasiga saker ibland tycker jag men deras belysning brukar vara fin!! tar slut fort bara tyvärr, iaf på vårt ikea..
    Det finaste jag köpt på IKEA är en lampa i form av ett hjärta med många små lampor i.. om ni förstår.. köpte det jättebilligt efter jul för ett par år sedan. Hoppades att de skulle ha dem i år också men det hade de inte. Vill ha ett till!
  • Snakeheart
    dio skrev 2008-10-13 17:26:49 följande:
    härligt att ni har blivit sambos.Själv har jag just tvingat min sambo att skriva en julklappslista över vad vid ska köpa till alla. något han muttrade om att det var aaaaaaaalldeles för tidigt
    Åh tack!!

Heheh... mmm... för tidigt för honom kanske, men bra att vara ute i god tid ... Håller också på för fullt med julplaner här nu.. Bjuder in folk hit osv.. då vi ska ha "julfika" med Tomten & klapputdelning/öppning här hos oss på kvällen.. är det tänkt! Planerar även för en glöggafton osv osv..
  • Helen72a
    littlemisstrouble skrev 2008-10-14 11:02:19 följande:
    Såg att allers jultidning har kommit ut i butikerna nu Finns det fler tidningar med tema jul ännu?
    den köpte jag i går fanns mycke smått & gott i den

vet inte om det finns några fler än..... fanns inga på coop i alla fall vad jag såg.

längtar tills AMELIA JUL kommer ut..... den bara ÄLSKAR jag
    ~~Tänk på vad du säger & hur du säger det~~
Svar på tråden Vi som älskar julen!