• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • DenDär
    Svar på #1178
    Vi har gjort med både Postfoto och Fuji. Helnöjd med båda. Fuji har kampanj just nu 100 bilder gratis vid nyregistrering, postfoto brukar åxå ha kampanjer då och då. Rekommenderar båda.
    Carolaj83 skrev 2008-10-13 13:29:50 följande:
    nån som har tips på bästa ställe att framkalla bilder via nätet???????finns ju såååå många
  • versan
    hjärtat06 skrev 2008-10-13 09:42:02 följande:
    Gmml: Jag har också en 2,5 åring, och tänkte i alla fall pyssla lite med kottar. Måla och rulla i glitter, eller bara stryka på lim längst ute på "fjällen" och sen rulla i glitter. Hänga dem i julgranen, fönstret eller bara lägga dem i en fin korg.Jag puffar också för fler pysseltips för "småttingar"
    Åhh bra tips!
    det stjäl jag av dig
    Det vill jag oxså gör med vår lilltjej. 

• epe

Jag har hunnit med att baka pepparkakor redan. Vi gjorde det till dotterns 6 års kalas 2 oktober. Här kommer receptet! Det är min svärmors recept. Hon har jobbat på ett bageri, så detta är deras recept, därför är det i gram. På bageriet gör det självklart större satser.. undra om inte detta är delat på 10 el så..

PEPPARKAKSDEG

700-800 g mjöl
    250 g socker
    250 g rumsvarmt smör
    1 1/2 dl grädde
    2 dl ljus sirap
    2 tsk kanel
    1 tsk malda nejlikor
    1 tsk ingefära
    30 g bikarbonat (ha i sist)

Baka ihop och låt stå i kylskåp över natten. Ev provbaka och ha i mer mjöl.

Supergoda!!

• Bark
    Carolaj83 skrev 2008-10-13 13:29:50 följande:
    nån som har tips på bästa ställe att framkalla bilder via nätet???????finns ju såååå många
    crimson är ju otroligt snabba!!
  • Snakeheart

Känner mig hyfsat rådissad här o återvänder till den andra tråden igen..

Har dock länkat till den här i ts där.. ha det gott!

• dio
    Snakeheart skrev 2008-10-13 16:27:23 följande:
    Känner mig hyfsat rådissad här o återvänder till den andra tråden igen.. Har dock länkat till den här i ts där.. ha det gott!
    Nej, känn dig inte dissad! Vi är så trevliga så (och julgalna ) Välkommen
  • LinnIzabelle

Det här måste vara det roligaste tråden på FL just nu :D
    Jag har gått igenom ALLA sidor och gud så mkt roliga tips och ideer jag fått! Ska nämligen ha min första egna jul, dvs att jag är värdinnan åt folket ;D

• Snakeheart
    dio skrev 2008-10-13 16:32:31 följande:
    Nej, känn dig inte dissad! Vi är så trevliga så (och julgalna ) Välkommen
    Ah... oki!! Spanks Är bara jag med mitt konstiga pendlande känsloliv just nu.. förstår inte varför, men kanske har det med ihopflyttning/höst som nyss börjat att göra.. men jag älskar ju de två sakerna!! Mmm... massa jultokig här mé juh!! Vi längtar som tusan här hemma o planerar för fullt inför årets nya sorts firande då vi inte längre är två ensamstående med barn utan faktiskt en ny sorts familj
  • Snakeheart
    LinnIzabelle skrev 2008-10-13 16:35:29 följande:
    Det här måste vara det roligaste tråden på FL just nu :DJag har gått igenom ALLA sidor och gud så mkt roliga tips och ideer jag fått! Ska nämligen ha min första egna jul, dvs att jag är värdinnan åt folket ;D
    Lite samma här, men blir antagligen bara till hälften i år.. men sen framöver är d nog tänkt att vi tar över efter min mamma, som tröttnat lite efter alla år..
Svar på tråden Vi som älskar julen!