• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Lalune2

Igår satte vi upp all utomhusbelysning. Plockade granris från skogen och satte upp på balkongen med en ljusslinga, satte upp stora ljusslingor i två träd, en på fram- och en på baksidan och sen satte vi en mindre ljusslinga precis utanför dörren på en spaljé. Jättemysigt!

Toppade med lite Blossa årgångsglögg, julmust och pepparkakor med ädelost samt Sarah Brightmans julskiva i bakgrunden. Underbart. Saknade dock ljusstakarna och stjärnorna, blir inte riktigt hundraprocentig julstämning utan dem. Men det var mysigt ändå!

• dio

Nu har vi massor med snö här i Piteå Det börjar likna nåt.

• Annelie024

Nu ska jag åka iväg och handla massa julsaker inför advent. Åh, ska bli så roligt. Skulle behöva åka till skogen också och plocka lite granris och mossa, får se om jag orkar. Ingen hit kanske att gå där gravid i vecka 40 och halt och dant.

• Carolaj83

jag o sonen håller på att julpynta idag, inte så lätt med en 2-åring som mest river ner allt man fått upp, får nog göra det mesta imorgon då även sambon e ledig

• lillamaa

nu är nästa helg planerad :D
    fredag: storstädning
    lördag: pynt och ev bak
    söndag: skyltsöndag på stan
    ser fram emot det!

• LoveSharPei

Åh vad jag längtar efter julen! Jag längtar mest efter att få baka allt och laga all god mat! Pynta och fixa hemma! Det är det roligaste med hela julen!

• Pigelinen

Nu ahr vi beställt julkorten!!!! Vi valde att ta från Postfoto så kunde man få all text direkt på kortet så slipper man kladda själv. I vanliga fall brukar vi göra egna men nu fick det bli fotokort, tycker att det blev jättesöt!!!
  • Mirakel händer
    Pigelinen skrev 2008-11-23 15:32:57 följande:
    Nu ahr vi beställt julkorten!!!! Vi valde att ta från Postfoto så kunde man få all text direkt på kortet så slipper man kladda själv. I vanliga fall brukar vi göra egna men nu fick det bli fotokort, tycker att det blev jättesöt!!!
    Så sött det är...
Svar på tråden Vi som älskar julen!