• NathalieFlisbäck

Vad blir det för mat?!

Den dagliga frågan Vad ska vi ha för mat idag. Frågan som ibland bara är såå dryg. Här skriver vi vad vi ska ha för mat idag o delar av oss ideér o recept etc. Kan bli trevligt tror jag =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 10:07
    Lägg gärna upp foton på er mat för var dag =)

• Svar på tråden Vad blir det för mat?!
  • Falumamman

stuvade makaroner och köttbullar till lunch blev det. och pommes frites och korv till middag (dottern bestämde)

Moa 050811, Simon 080702
  • NathalieFlisbäck

Jag har oxå mkt vitlök i vår potatisgratäng, jag gör såhär, skivar potatis o lägger i en smörd form, blandar m kryddor o mkt vitlök som e pressad. Sen häller jag grädde till allt e täckt. In i ugnen på 200 tror jag till den e klar. Tar sedan ut den o lägger foliepapper över o låter d eångkoka en kvart. Ibland har jag även riven ost i gratängen =)

(¯`°?.¸ ღ Jag är mamma & Fru, livet är underbart ღ ¸.?°´¯)
  • mai

Idag har jag ingen fantasi så det blir bara fläskpannkaka här.

• Fidelis ad urnam

helstekt karré marinerad i rödvinsmarinad och någonting gott till det, vet inte vad ännu.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Hallonröd

Marinerade kycklingfiléer men vet inte vad vi ska ha till än....potatisklyftor kanske och nån god kall sås och en sallad.

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • romani princess

Idag gjorde jag helstekt kyckling marinerad i vitlöksmarinad, stekt potatis, polenta och vitlöksmajonnäs.

• Tynne
    Fidelis ad urnam skrev 2008-10-08 14:20:51 följande:
    Stuvade makaroner och gräddsås, blir inte det väldigt söligt?
    Nej inte alls
  • pajas01

köttbullar hemmagjort potatismos och brunsås steklök och lingonsylt

• UngMorsa

Här blir det stekt kött, potatisklyftor i ungen med katarellsås till. Mmm, ska bli sååå gott!

Svar på tråden Vad blir det för mat?!