• NathalieFlisbäck

Vad blir det för mat?!

Den dagliga frågan Vad ska vi ha för mat idag. Frågan som ibland bara är såå dryg. Här skriver vi vad vi ska ha för mat idag o delar av oss ideér o recept etc. Kan bli trevligt tror jag =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 10:07
    Lägg gärna upp foton på er mat för var dag =)

• Svar på tråden Vad blir det för mat?!
  • Hope8082
    TinaElisabeth skrev 2008-10-12 18:07:30 följande:
    Javisst! Jag har inte testat det själv, men har hittat ett på nätet jag ska testa! =) www.matklubben.se/recept/loevbiffgryta_999.ht...Tänkte ha i lite champinjoner och tomatpuré oxå. Och så har jag inte kalvfond utan en oxfond med rödvin. Kan tala om i morrn hur dte blev ! =)
    AH låter smaskens, snacka om att jag tänker apa efter ikväll blir det en snabbis lösning, pizza

Luchen blev potatisgratäng och Lax
  • TinaElisabeth
    UmmAlina skrev 2008-10-12 19:44:36 följande:
    Ja gör det.. jag väntar...=)
    Jaha, gott folk! Det blev superbra!!
    Jag gjorde som jag tänkte med champinjoner och oxfond, hade 2 msk tomatpuré och så tog jag i sambal oelek, 1 tsk ungefär. Cremefraiche hade jag nog i ca 1 dl mer än i receptet, vatten tog jag nog oxå i mer. Men jag hade nog lite mer kött oxå! =)

Det var jätteenkelt att laga, bara lägga i det strimlade köttet när såsen var klar och koka 5 min. Och så blev det gott! Men vi hade ris till!
  • UngMorsa

Ikväll blir det hemlagat potaismos med "tjockkorv". Roligare än så blir det inte

• Åsa Ystad

Korv, couscous och hemgjord gurksallad.

• Jessyekvall

Taco med falukorv..

Man tar en ungsform häller i en burk tacosås skivar falukorven
    hackar lök ,paprika och tomater salt och peppar olivolja på och så mozzarella ost ovanpå in i ugnen 20 min serveras med pasta till jättegott enkelt och snabbt ..

Svar på tråden Vad blir det för mat?!