Snorky skrev 2008-09-04 17:55:49 följande:
nä, jag menar inte så... Utan jag menar att för oss räcker vattenpelaren som Mikkline har. Som sagt, vad jag har läst så spelar inte vattenpelaren nån roll i slutändan utan man måste gå efter kvalitetén på materialet också. Det är som att köpa ett par galonbyxor, ja... de är helt vattentäta men är galonen dålig och inte slittålig så kommer det gå hål fort och då är den inte speciellt vattentätt längre. Mer så jag menar. Jag vet att Mikkline är slitstark och därför känner jag mig trygg med den. Impregnera har jag dock hört att man INTE ska... då förstör man andningsfunktionen, just den som jag tycker är så pass viktig för att mina barn blir väldigt varma fort. De kan bli svettiga i sina windstopper emellanåt tom. Inge bra. Det var nån mer här i tråden som skrev att funktionsplagg inte ska impregneras.
Var har du hört att man inte ska impregnera?
Ifs har jag en goretexoverall och dem kanske man kan impregnera?
Aha, jag förstår bättre nu vad du menar och självklart måste materialet vara slittåligt annars är det ju ingen mening men jag tycker de flesta overaller verkar tåla hyffsat med stryk iaf de som kostar lite.
Och du vet att mikk-line tål mycket och det är bra för jag har ju som sagt en till Lilly i år. tror
t.om. det var du som övertalade mig förra året till en sådan.