• Mishka

Bli klippt vid förlossning?

jag är jätte rädd för att hamna klippas under förlossningen. jag vet att man är bedövad då det görs men det verkar ändå väldigt obehagligt och att bli ihop sydd är inte heller något att hurra för. vill någon dela med sig sin erfarenhet av detta? bra/dålig erfarenhet? är det verkligen så hemskt som det låter och ser ut?

• Svar på tråden Bli klippt vid förlossning?
  • kattaaa

jag blev klippt... det kändes inte alls, men däremot kändes det när jag blev sydd...

° ° ° ღ♥ isabelle 2oo7-o8-2o ♥ღ ° ° °
  • Mishka
    IsaacsMamma skrev 2008-09-02 09:57:50 följande:
    Jag blev klippt och fick ingen bedövning vad jag vet i alla fall gjorde groteskt ont! Hade problem i flera veckor efteråt med att sitta och haltade när jag gick, var tvungen att spola varje gång med duschslangen då jag skulle kissa för det sved så dant, har än idag som en flik där och kan göra ont om mannen kommer imot där, men läst många trådar där man blivit klippt och verkar som jag bara haft väldigt otur med mitt klipp!
    verkar vara som om de inte riktigt visste vad de gjorde då de både klippte och sydde dej? synd då det ska gå så där för vissa
  • Jessa76

Ja det är nog bättre att bli klippt för då tror jag att det blir ett sår "jämnare" kanter som är lättare att sy bra. Be att dom ska använda ett sk mellangårdskydd, att dom håller emot lite i mellangården och att dom ska hålla emot med varma handukar så kan det hjälpa dig att inte spricka lika mkt. Och berätta att du hellre blir klippt än att du ska spricka....

• Mishka

tror jag skrev lite fel där men du förstår väll vad jag menar

• johlinn

Blev klippt och sydd, märkte inget men jag hade bäckenbottenbedövning plus bedövningsspruta när de sydde. Däremot fick jag väldigt ont några dagar efteråt så då tog jag citodon. För annars hade jag så ont att jag inte kunde sitta eller gå ordentligt. Så be om ordentlig smärtlindring även EFTER förlossningen! Alltsomallt - att klippas= helt ok!

• IsaacsMamma
    Mishka skrev 2008-09-02 10:01:43 följande:
    verkar vara som om de inte riktigt visste vad de gjorde då de både klippte och sydde dej? synd då det ska gå så där för vissa
    Dom hann nog inte med bedövningen dom var 2 stycken barnmorskor till som hängde över magen precis innan klippet har aldrig riktigt fått veta varför men antar det var för han hade navelsträngen runt halsen, jag var tyvärr så borta av lustgasen så uppfattade aldrig vad det var frågan om!

Själva fliken tror jag blivit så för att stygnen släppte för tidigt...
  • G l o r y

Har inte blivt klippt, däremot hjälpte de Noah ut med sugklocka och det upplever inte jag som något negativt. Va jättetrött o orkade inte krysta tillräckligt så det va därför. Sprack INGENTING!!!!

• Ayya

Blev klippt och sydd... Kände ingenting vare sig av klippet eller när dom sydde.

Det sved dock nån vecka efteråt när jag kissade men det lärde man sig snabbt att undvika.

Det kommer gå kanon för dig och du behöver inte vara orolig.

• MissKaos

Är inte rädd för att bli klippt -mer för att spricka okontrollerat isf.
    DÄREMOT vaginal undersökning efter förlossningen och att blisydd då*brr* och då är det itne smärtan jag är rädd för. Det måste vara gräsligt obehagligt att bli pillad på därnere efter en förlossning... KAn jag bli lugn med detta så är jagnog knasig nog att SE FRAM emot att få föda barn.. Det klart det gör ont som f-n men det verkar vara en så cool upplevelse ändå..

• MissKaos

Ja, alltså :det ÄR min stora oro att det ska var fruktansvärt läskigt att bli sydd och undersökt efteråt.. Hoppasd et passade in i tråden?

Svar på tråden Bli klippt vid förlossning?