Inlägg från: Kyssen |Visa alla inlägg
  • Kyssen

Ale tråden

Hej på er tjejer!

Döm om min förvåning när vår sköna "Älvängen tråd" var stängd för svar!!
    Tog mig därför friheten att starta upp denna uppföljare, som jag döpte till "Ale tråden" eftersom vi bor på lite spridda ställen =).

Här finns den gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m2539842.html

Alla Ale-bor och givetvis alla andra oxå, är välkomna till denna tråd där vi diskuterar allt möjligt och omöjligt, viktigt eller oviktigt =)..

//Kyssen

• Svar på tråden Ale tråden
  • Kyssen

Skriver första inlägget i vår nya tråd =). Hoppas att ni alla hittat hit och ursäkta om jag missat att meddela någon. Försökte gå igenom den förra tråden för att se vilka som varit med, och skrev sedan ett inlägg i era Gb:er så att ni hittar hit!

Nå, forstättningen på vår "radhus-rysare" tog slut i dag. Vi kände oss kaxiga och var med rätt så länge i budgivningen, men när vi hade lagt vårt sista bud kände vi att mycket högre än så här vill vi inte gå. Då höjde det andra paret med 20.000:- och då la vi ner. Slutbudet hamnade på 1.600.000:- !! Rysligt mycket i min värld, och vi är såklart lite purkna över att vi inte vann budgivningen. Det enda som tröstar mig är att de fick betala ett högt pris för att klå oss.. vi gav iaf inte bort det!

Nu tar vi nya tag, och i morgon är det ju visning på Petters Hage!! Kanske ska jag omvärdera och inse att Starrkärr är en riktig pärla!! Sambon är redan såld på det så kanske kan han övertala mig att det inte alls är farligt att bo på landet utan gångavstånd till allt!

Ha en trevlig kväll alla!!

• Kyssen

Åå prata mer gott om Starrkärr så att jag går dit med mina positivitetsögon i morgon!! Tycker ju att huset är jättefint men är orolig för att jag ska sakna närheten till .. ja det är just det.. till vad?? Är ju själv uppväxt på landet och gillar ju det så varför känner man en sån oro nu..

Ebbabebba: Hoppas du inte misstyckte att jag skapade denna tråd, letade faktiskt efter en uppföljare men hittade inte den du startat!!

• Kyssen

Hej på er!

Nu har vi varit på visningen och om Södergården var en 8:a på en skala från 1-10 så var nog detta en 9:a!! Så himla charmigt och fint!! Känns inte alls jobbigt längre med avståndet när man varit där och känt på atmosfären, kossorna i hagen utanför, fågelkvitter i träden och en stooor altan med kvälls-sol!

Vi la ett bud direkt så att vi är med från början =). 10 par var på visningen så nu får vi se hur detta går. Det var relativt snabb inflyttning, redan den 1:e september! Det är bara positivt för vår del då vi har en hyresrätt idag som vi kan säga upp i morgon om vi vill. Kanske oxå bra med tanke på andra som har hus el bostadsrätter att sälja och kanske inte kan komma ifrån så fort?!?

Peggy: Vad gjorde att ni fastnade för ett ställe som ni inte först tänkt er? Vi är ju i lite samma läge, vi hade ju tänkt oss "mer civilicerat" men nu verkar det bli landet =). (Om vi har ngn chans i budgivningen förståss).

Semester ja.. *suck* har 4 veckor kvar, sen är det bilsemester till Härjedalen som gäller. Vi ska vandra lite, åka runt och var sånna där herderliga svensson turister! Jag älskar den övre delen av sverige, så himla fint! Vad ska ni andra göra på semestern?

//Kyssen

• Kyssen

Nu får ni titta på tiden flickor.. Jag skrev mitt inlägg igår kväll =), har sovit tills nu!! Så kan man göra när man inte har barn som vaknar och vill äta *ler*

Semester med svärföräldrarna är inte fel =) var på skidsemester med mina svärisar och gammel svärisarna (mormor och morfar) i vintras. En hel vecka i Trysil, men å andra sidan så gillar jag mina svärföräldrar och sambons mormor och morfar väldigt mycket! De är hur goa som helst. Trots det kan man ibland känna att det hade varit skönt med en kväll för sig själva när man är borta så där en hel vecka eller mer.

Ha en bra dag flickor, solen skiner och vi väntar på att budgivningen ska dra igång =)

• Kyssen

Låter som en svettig semester Peggy, å någon semester kan man ju knappt tala om när man ska jobba på huset.. =) Men, den smällen tar jag gärna om jag bara får ett hus, tänk att kunna gå ut på morgonen och hämta tidningen (i en BREVLÅDA) för att sedan sätta sig på altanen och dricka morgonkaffe ute i solen.. *ahh drömmer mig bort*. Utanför husknuten betar några kor i godan ro och lite senare på fm klämtar kyrk-klockorna.. Ni fattar att jag är såld på Starrkärr nu va =) *ler*

• Kyssen

Vi är fortfarande med.. 3 par (inkl oss) som är med och budar.. Mäklaren hoppades att han skulle kunna få klart det i morgon för sen ska han på semester =), inte oss emot!!

• Kyssen

Huset finns på hemnet, heter Petters Hage. Det är 107 kvm om jag inte minns fel.
    Budet är lite hemligt än så länge =), kommer att berätta senare vad det blev =)..

Ska ringa och boka tid i morgon, skriver ett medd i din gb om vilken tid det blir!

• Kyssen

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSS!!

Vi vann budgivningen, och om säljaren inte ångrar sig eller något oförutsett händer så flyttar vi till Starrkärr den 1:a september =). Är såå himla glad så ni kan inte fatta!!
    Kan inte tro att det är sant ju..

• Kyssen

Jag lovar att bjuda in er alla på bullfika när vi är installerade!! Det är så himla kul att ha träffat er, även om det bara är på nätet än så länge. Har varit lite nervös innan för att jag inte känner så många i Ale, men nu är ni ju en hel drös =). Läääängtar till september nu ju =)

Svar på tråden Ale tråden