Inlägg från: Kyssen |Visa alla inlägg
  • Kyssen

Ale tråden

Jenny: Jaha, nu fattar jag (å det hade jag nog gjort om jag läst ordentligt oxå..)

MiaB72: Jösses vilka schyssta räntor!! Vilken bank har ni egentligen =), vi fick inte höra något om sådana låga räntor när vi var på banken i måndags.. Nu har vi ioförsig inte lånat ännu, bara nästan.. ska inte skriva på förräns i september..

• Kyssen

Å vad jag längtar hem och ut nu!! Sitter på jobbet och bara längtar hem, inget finns det å göra heller.. lugnt som i en filbunke =).

Har varit i Hestra i helgen och spelat golf. Det var nog den finaste banan jag spelat på, hela omgivningen där nere var så otroligt idyllisk, små sjöar, fina skogsdungar med andra ord jättefin natur, åsså fint väder såklart. Då är det gott o leva!!

Tottelina: Hoppas dopet gick bra!!

Ska ringa MVC i morgon eftersom de har haft stängt en vecka, ska bli spännande =). Längtar lite tills man får komma på första besöket. Känns nästan fortfarande lite overkligt !!

• Kyssen

God morgon på er!

Ringde MVC i Älvängen förut, de har telefontid mellan 13-14 *typiskt*. Satt o funderade på om ni har några erfarenheter därifrån. Är dom bra? Vem är bäst =).. Får man välja barnmorska eller hur funkar det? Är det hon som man träffar varje gång.. Är ju lite novis på det här =).

Ha en bra dag!

• Kyssen

Å tack!! Jag har oxå hört att Juanita ska vara superbra!! Kan man be att få henne tror ni?? Jag är inte en sådan typ som vill ha någon bossig barnmorska, utan en sån där snäll söt och rar, så som de var på ungdomsmottagningen när man var yngre =)

Jenny28: Jäklar vad grym du är!! Jag som var nöjd med mina 30p i helgen =). Får försöka ta igen det och spela ännu bättre nästa gång. Ska ju spela tävling på torsdag, ska bli gööör skoj!

• Kyssen

Har ringt och bokat tid nu, frågade lite försynt om man fick önska sig en speciell barnmorska och det fick man, så jag sa att då vill jag ha dig!! (Pratade med Juanita nämligen.)
    Fick inskrivningstid den 16/8, lite sent pga semestrar å sådant, så det känns som en evighet dit!!!

Inget illamående här inte, mår som en prinsessa!! Lite trött bara, och lite ont i tuttarna, men jag är lite besviken på att dom aldrig växer *ler* Hade förväntat mig värsta hyllan nu ju haha!!

• Kyssen

Ebbabebba: Hade varit kul, men jag får nog hoppa den här gången. Har fullt upp på jobbet samt väldigt dåligt cashflow =). Gärna nästa gång dock!

Jenny28: Har varit uppe på Ale och gått en runda idag, fick 38p så nu har jag sänkt mig till 34 *jippi* Spelade drömgolf =). Ska upp en runda på fredag förmiddag om du vill hänga på, vid 08:30 tänkte vi gå ut?

Annars händer inte mycket här, flyter bort i värmen, jobbar som en gnu och försöker hinna spela lite golf och umgås med sambon där emellan =).. Lääängtar till semester!!

• Kyssen

Good morning girls!

Hoppas att allt har gått bra Peggy O, håller tummarna!!
    Å Jenny, se nu till att friskna till så att du inte är sjuk på semestern!! Min sambo brukar ha en tendens att bli sjuk precis när han är ledig.. så kryp nu ner i sängen och ta hand om dig =).

Själv vaknade jag tidigt idag, typsikt när man har sovmorgon. Det värker och drar i magen.. hoppas på att det är ett gott tecken =). I helgen ska vi berätta för våra föräldrar, det ska bli så kul att se deras miner!!

Ha en bra dag vänner!!

• Kyssen

Hej och godkväll alla!

Har spelat golf idag (igen) tävling den här gången. Vi spelade i lag och min medspelare var inte riktigt i form.. haha, jag skyller på honom att vi inte gjorde toppresultat! I morgon blir det en runda till, får passa på nu sista hösten innan bebben =).

Hittade en kompis här på FL igår, visste inte att hon huserade här utan råkade bara se hennes namn i en annan tråd. Hon visste inget om vår graviditet så jag smög in i hennes krypin och överraskade henne lite. Snacka om att hon blev chockad =). Hur kul som helst är det iaf för de ska ha i december och vi i mars så vi kommer att vara mammalediga samtidigt!!!

Hoppas att alla mår bättre idag och att inga fler sjuknar in i feber och magsjuka som ni verkar ha drabbats av. Smittar av mig lite av mina "frisk-baciller"

//Kram

• Kyssen

Hmm nu har jag enligt den Kinesiska beräknings grunkan här på FL fått fram att vi ska ha en liten pojk =). Undrar just hur tillförlitligt det är =). Hur har det stämt på er? Lite kul är det ju iaf med skrock.

finns det några andra tecken som man säger tyder på det ena eller det andra??

• Kyssen

Idag är det Fallens Dagar i Trollhättan =), någon mer som ska dit? Då jag är gammal Trollhättebo är det ju givet med ett besök där varje sommar under fallens.

Ikväll ska vi även berätta för min pappa, tror att vi berättar för mamma oxå om vi hinner med ett besök till henne. (De är skilda sen 1.5 år sen). Det kommer att bli så kul att se deras miner =). Igår berättade vi för svärisarna, de tog det med ro, sa grattis och vad kul, men inga översvallande känsloutbrott.. Kanske fattade inte riktigt vad vi sa haha..

Ha en trevlig helg!

Svar på tråden Ale tråden