Inlägg från: Kyssen |Visa alla inlägg
  • Kyssen

Ale tråden

Hoppas att jag inte sänker tråden med mina dystra inlägg.. Livet går ju vidare trots allt, och idag är jag faktiskt på jobbet. Trodde att det skulle vara skitjobbigt, och det var det innan jag kom hit, nu när jag väl är på plats så känns det på något sätt skönt att fokusera på annat.

Fick mejl idag från en kollega på min avdelning som oxå är gravid, hon är en vecka längre gången än vad jag är/var.. Hon berättade hela deras historia som bla innehöll 2 missfall och långa försök efter +. Har inte vetat något om det här då hon valt att vara ganska diskret om vad som hänt, så det kändes så himla fint att hon ville dela med sig!! Känns skönt att veta att någon förstår precis vad man går igenom.

Ha en bra kväll allihopa, om en vecka lite drygt är jag ALE bo, så JÄKLA underbart det ska bli!!!! Längtar!!!

• Kyssen

Hallå!!

Tack Peggy för dina värmande ord! Ni är så goa allihop, skulle ge er en stor kram om ni bara var här!!
    Idag har iaf hänt något riktigt kul mitt i allt annat.. Vi har blivit med katt, eller rättare sagt katter!!

Vi har länge pratat om att vi velat ha katt då vi båda haft katt tidigare. Dock har vi inte velat skaffa någon när vi bott i lägenhet utan sagt att vi ska vänta tills vi flyttar till hus. Nu flyttar vi ju nästa vecka så det var ju bara att göra slag i saken =). Ringde på en annons i förmiddags och var och tittade nu på eftermiddagen. Det var 4 ljuvliga små hårbollar som mötte oss =). Vi hade tänkt oss en hona, gärna långhårig för de är så fina. Men, istället blir det nu altså två - en hona och en hane. Båda är lite ulliga o långa i pälsen. Någon blandning mellan korat och norsk skogskatt (vad nu korat är vet jag inte =). I morgon hämtar vi dem om allt går som planerat, så de får bo inne en vecka tills vi flyttar.

Jag har blivit kär.. förutom i min älskade sambo kommer han nu att få dela min kärlek med dessa två =). Nu ska vi bara hitta på två bra namn oxå!

Ha en bra kväll tjejer, idag känns livet bra mycket bättre än i måndags!

ps.. ska upp och kolla när Ebbabebba rider idag =), ska bli kul!!

• Kyssen

Jag skvallrar för Lowzie: De ska flytta till Södergården, vi var på samma visning men av någon anledning bjöd vi inte på det. *ler* Nästan så att vi blev grannar då vi bjöd på ett hus i samma länga några veckor senare, men det gick ju upp så himla mycket i pris. Nu i efterhand är vi jätteglada att vi släppte det och väntade på Petters Hage istället =). Men, näst efter vårt hus är södergården mitt favvoställe!!

jenny: Superduktigt av dig att gå ner 1.6 kg på en vecka. Jag har oxå varit med i VV typ 100ggr, och de gånger jag orkat stå ut mer än 4 veckor så funkar det kanon!! Helt klart bästa sättet att gå ner i vikt enligt min mening. Det är ju egentligen bara sunt förnuft, men när man går där så fattar man verkligen varför!

I går hämtade vi våra kissar, killen har vi döpt till Morris för han morrar så när han leker med sin råtta, tjejen är namnlös än så länge, men Norpan är ett förslag.. Vi har haft tre olyckor här än så länge, men de har även gått på lådan så vi får hoppas att de slutar kissa bakom våra flyttlådor nu =).. upptäckte det nämligen i morse när jag började flytta lite kartoner.

Jag instämmer i Jennys anda, självklart ska både Lowszie och Linda xxx känna sig välkomna att dyka upp på fikat den 16:e, ser jättemycket fram emot det!!

Ha en bra dag mina cybervänner!! Nu ska jag fortsätta putsa fönster *blä*

• Kyssen

Hallå tjejer!!
    Nattjobb för mig i helgen så jag kommer att hänga här mitt i natten och uggla!!

MiaB72: Har försökt att fota kissarna men de vill ju aldrig vara still... ska göra ett nytt försök i morgon tror jag. De är så underbara!! Börutom när det bajsar under köksbordet förstås *ler*, men det går nog snart över. Om vi ska få kattungar så ska du självklart få en, eller kanske två =), vi skulle ju bara ha en tänkte vi, men så frågade dom om vi inte kunde tänka oss att ta två och hur lätt var det att stå emot då.. de är ju så söta så man vill stoppa dem innanför tröjan o bara gosa!! Sen så känns det ju bra att de har varandra nu i början när de kanske saknar mamsen lite.

Självklart blir det väl fler fikor i framtiden, å tidpunkter och dagar går ju alltid att variera från gångn till gång. Alla jobbar vi ju olika, eller är hemma på olika tider så vi får väl blanda lite så att alla får chansen att vara med.

Toklängtar till nästa helg nu - tänk första natten i huset - det kommer att vara helt tyst och helt kolsvart!! Ingen E6:an som dundrar förbi utanför fönstret, och gatulampor vad är det?? =).

natti natti!!

• Kyssen

Välkommen Helena80!! The more the merrier som vi brukar säga =). Fika på Svenhemimers i Nödinge den 16:e september om du vill hänga på? Det är våran första träff, fast några av oss har träffats irl på andra sätt innan, men inte alla på en gång =).

Fint väder idag, synd att jag sovit bort hela dagen då.. Jaja, inte mycket att göra när man jobbat natt. Helgen gick aldeles för fort!!

Ha en bra dag!

• Kyssen

Å Jenny, nu fick jag dåligt samvete =), mina klubbor har stått i källaren nästan hela sommaren känns det som.. Men, gärna när vi har kommit upp till Ale, då är det ju så mycket smidigare! Vi kan ju höras om det om någon vecka eller så.

Har försökt fota kissarna nu ikväll, det har gått lite sådär.. Morris är så nyfiken så han bara smyger fram till kameran hela tiden så att fota när han sover har funkat bäst =). Ska försöka lägga upp bilderna strax.

• Kyssen

Å gud vad roligt Peggy!! Jättegrattis till er tös, så himla fint namn ni valt oxå! Ska bli kul att få träffa er den 16:e, och självklart alla andra oxå.

Såg att några varit inne o smugit hos mig, NU finns bilderna på kissarna =). Var bara tvungen att redigera dom lite först.

Kram kram!!

• Kyssen

Gud va jobbigt Jenny, förstår verkligen att ni har det pestigt just nu... Ett jobb är ändå en ganska viktig del av livet, både ekonomistk och inte minst för självkänslan. Hoppas verkligen att han kan hitta ett nytt jobb. Inom vilken branch är han?? Tänkte om man kanske känner någon som känner någon du vet..

Idag har vi varit uppe o kikat på huset igen, vi var i Nol hos svärisarna och passade på att smygkika lite. Träffade på grannarna Paul och Astrid, ett gulligt par i 80-års åldern som var väldigt rara och pratsamma, vi höll på att aldrig komma därifrån =).
    Nu längtar jag mer än någonsin till helgen, det känns bara bätte och bättre att vi köpte just det huset!!

Ha det gott!!

• Kyssen

Godmorgon!!

Jäkla skit, igår skulle man surfa på FL men det gick inte.. Vårt bredband var avstängt pga att fakturan inte var betald i tid.. Hallååå, här var de snabba med att klippa linan så fort räkningen inte är inne på exakt rätt dag. Fick lite lätt abstinens så istället fick jag tvätta fönster istället.. inte lika kul =).

Bara två dagar kvar nu, sen kommer vi!!!

Kram på er!

• Kyssen

Hej på er!!

Då var man Ale-bo nu då!! Så jäkla underbart så det finns inte på kartan!! Har tvättat i VÅR tvättmaskin idag och hängt ut på VÅR egen torkvinda, och inte en enda tvättid behövde jag passa. Har även varit och köpt utemöbler till altanen så nu är den invigd med premiärfikat i solen idag.

Grannarna verkar supertrevliga, och några av barnen har redan varit här o hälsat på och kelat med kattungarna, vi har även varit och lånat luft till mina cykeldäck hos en av grannarna =).

Snart så ska ni få komma hit på inflyttningsfika, måste bara få packa upp några fler kartonger, hur många får man egentligen ha.. känns som vi inte gjort annat än packat upp och packat upp hela helgen å ändå är hela kontoret fullt med lådor =).

Synd på fikat där Ebbabebba, men det blir ju fler tillfällen. Såklart vi inte blir tjuriga för att du inte kommer, bara ledsna att du inte kunde komma =). Föressten, en av ungarna här rider på Ulvstorps ridskola, funderar på att sticka dit på fredag när hon ska rida klockan 18 och kolla, om du vill hänga på så kan vi ju kolla läget lite?

kram på er alla!!

• Kyssen

Ebbabebba: Ingen fara, jag åker dit själv o spanar lite =).. Hon har inte hört av sig ännu gissar jag angående om det fanns tid/plats för oss??

Angående fredagens fika, jag tänkte att vi kan försöka sammanställa en liten lista på vilka som kommer?

Jag börjar så kan ni andra fylla på..

KOMMER PÅ FIKA DEN 16:e PÅ SVENHEIMERS KL 11:30
    ----------------------------------------------------------------
    Kyssen = Therése

• Kyssen

Nästa fika kan vi ta hos mig, det har jag ju lovat länge nu =).

Jag kan höra lite med henne på fredag, ska ju dit o spana lite då när grann-tjejen rider.
    Annars blir det nog att jag ringer till LERK och ser om de har några platser över, annars får jag väl ställa mig på kö.

Klistar in listan igen oxå så att den inte försvinner
    -----------------------------------------------------------------
    -----------------------------------------------------------------
    Kyssen = Therése

• Kyssen

Godkväll tjejer!

Idag har man haft finbesök av Dahlia och hennes solstråle Liam =), gissa om man längtar efter en egen då!
    Ska bli kul att träffa er på fredag, förhoppningsvis har jag oxå goda nyheter då jag ska på återbesök hos läkaren innan vår fika. Om allt går som det ska så har allt som ska ut kommit ut då och jag slipper skrapning.

I kväll har jag o Claes varit ute och spanat i skogarna efter kantareller, vi hittade några fina guldställen och fick med oss ca 5 liter hem!! Smarrigt smarrigt! Trist att rensa skiten bara =).

Ha en bra kväll, och ses på fredag

----------------------------------- ------------------------------
    ----------------------------------- ------------------------------
    Kyssen = Therése
    Peggy O
    Jenny28

• Kyssen

God morgon girls!!

Ses om någr timmar!!
    Är på väg till Kungälvs sjukhus nu, håll tummarna att det går bra =).

//Therese

• Kyssen

Hallå!

Sjukhusbesöket gick bra får jag nog säga, ett nytt VUL (Börjar bli van nu och får nog snart klippkort) visade att nästan allt som funnits i livmodern nu är borta, bara lite smårester kvar som ska ut. Läkaren tyckte att jag nu kan vänta och bara ta det lugnt, och sen göra ett grav test om ca 4 veckor för att se att hcg nivån har gått ner, och förhoppningsvis då visar negativt.

Fikat var supertrevligt! Synd att ni inte alla kunde vara med, vi blev tre stycken härifrån tråden, plus Jenny28's sambo och lilla Ida, åsså PeggyO's lilla underverk, som jag redan glömt namnet på.. (skäms) så liten o söt.. !!

Nästa fika blir hemma hos mig, när kan ni =)..

Kram på er!

• Kyssen

Ebbabebba: nej tyvärr så var jag inte så pigg i fredags kväll. Har varit lite ur form under hela veckan, det tar mer på krafterna än jag trodde att bara gå hemma och "få missfall". Är hur trött som helst, och känner mig frusen, öm i kroppen - kanske håller jag på att bli sjuk, men har ingen feber.. trist.

Angående nästa fika, jag har ju lovat att den blir hos mig, och vi som var på Svenheimers pratade om att vi gärna tar den ganska snart. Jag tänkte att jag föreslår ett datum så får vi se om det passar?

Tänker mig att vi tar den på en helg så att MiaB72 kan vara med oxå? En söndag fm vid 11 passar mig perfekt eftersom Claes har fotbollsträning då och vi slipper köra ut honom i garaget =).

Så, vad tror ni om Söndagen den 9:e Oktober vid 11-tiden? Är det en bra dag/tid? Är öppen för andra dagar o tider så bara hojta om det inte passar.

Kram Kyssen

• Kyssen

Å vad trevligt! Ser ju ut att kunna bli några stycken den här gången =).
    Här händer inte mycket annars, jobbar hela veckan och tycker lite synd om mig själv för det.. inte för att det är kul att vara hemma o vara sjukskriven som jag var förra veckan, men man kunde liksom tänka sig att vänja sig vid det, bara gå hemma o pula =)..

Ha en bra dag alla, ser ju ut att bli ganska bra väder ute iaf!

• Kyssen

Hej på er!

Äntligen hemma igen efter två låååånga dagar på Sahlgrenska..
    Som ni vet så fick jag ju Cytotec för två veckor sedan för att få ut resterna av den ofostriga graviditet jag hade. Det blödde konstant i nästan två veckor, och i mitten på förra veckan så började jag oxå bli trött o hängig, dock utan feber. Ringde därför till gynakuten, men de sa att så länge jag inte hade jätteont eller fick feber så var det nog ingen fara. Lät det därför vara och försökte hoppas på att det skulle bli bättre. I söndags em så orkade jag inte längre, ringde igen till Gynakuten och sa att jag fortfarande inte var bättre, och att jag var väldigt trött och öm i hela kroppen. Fick då rådet att åka in till dem.

Så, sagt och gjort, vid 16 tiden var vi där och satte oss att vänta, efter några timmars väntan fick vi träffa en läkare som konstaterade att jag fortfarande hade rester kvar i livmodern, och att jag dessutom fått en infektion. De ville skriva in mig över natten med dropp i armen (antibiotika mot infl) och dagen efter skulle jag få göra en skrapning.

Det var bara att knalla upp till nästa våning och invänta nästa dag. Fick ringa jobbet (igen..) och meddela att jag återigen var sjukskriven, tredje gången på en månad nu. I går så fick jag ligga utan mat o vatten hela dagen fram till klockan 15 då det blev tid för min skrapning. Allt gick bra, och jag vaknade upp ca en timme senare utan några större smärtor. Claes kom på besök och vi tog en promenad, då blev jag helt snurrig och illamående, väl tillbaka på rummet kräktes jag. Fick stanna en natt till då de ville ha koll på min infektion och jag fick ännu mer antibiotika.

Idag så hade jag då hoppats på att få komma hem, men när läkaren gick ronden så ville han behålla mig en dag till. Jag frågade om det verkligen var nödvändigt, och då sa han att det kanske det inte var och att om jag verkligen verkligen ville åka hem så skulle jag få det, dock med sjukskrivning resten av veckan. Så, äntligen sitter jag här hemma igen. Måste säga att hur bra personal det än är på sjukhus så är det fruktansvärt långtråkigt...

Är fortfarande väldigt trött och ska strax bänka mig på soffan, men jag mår efter omständigheterna rätt bra och har fått antibiotika i tablettform att ta i 10 dagar nu. Hoppas nu äntligen att det här ska vara över så att vi kan börja om på ny kula.

Ha en bra kväll på er, vi hörs snart!
    Kram!!

• Kyssen

Tack för er omtanke, och ja nu måste det väl ändå vara slut på det här så att vi kan få börja om på noll igen =)..

MiaB72: Oj vad jag känner igen mig.. la bud på grejer ja med och fick hem ett par ursöta trosor/kalsonger med bamse på och en tillhörande tröja. Köpte även tyg som var jättefint till en billig peng. Det jag tycker är skumt är bara hur man betalar frakten?? Kan man kolla innan på något sätt hur mycket frakt de ska ha? I mitt fall blev frakten dyrare för det lätta paketet (bamse grejorna) än för tyget som vägde betydligt mer?

Ingen som vill köpa en cykel föressten? Har en jättefin moutinbike som jag ska göra mig av med, nästan som ny faktiskt men har aldrig gillat den eftersom jag får ont i ryggen =). Har istället köpt en riktig tant-cykel, ni vet en sån med cykelkorg o hela kittet =).

• Kyssen

Smart drag där Ebbabebba, satt just o funderade på detsamma!!

Vill oxå hälsa Naja välkommen, låter ju som ett jättebra iniativ det där med Innebandy! Får se om jag tar mig i kragen o lånar gubbens klubba och kommer ner en dag. Denna vecka får jag nog hoppa då jag är upptagen med annat, men sen är det inte omöjligt!

Svar på tråden Ale tråden