Inlägg från: Kyssen |Visa alla inlägg
  • Kyssen

Ale tråden

Idag är jag tröööööött. Vart en lång dag igår då vi var uppe i Trollhättan på Fallens dagar. Vi berättade för mina föräldrar igår och mamma började gråta =). Hon blev nästan gladare än vi är *hihi* På kvällen var vi ute och käkade och sen gick vi runt och kikade lite i på strandgatan. Sambon och min pappa gick och drack öl men jag o mamma gick till ett annat ställe som var lite lugnare. Körde alla hem på natten och kom väl i säng vid 02:30. Idag jobbar jag.. sååå trist!!! Har nog surfat bort två timmar på FL redan.. tänk om chefen visste det =).. Skäms på mig!!!

• Kyssen

Nämen vad är det jag ser? Här är man borta från FL i två dagar oxå går du och blir gravid!! GRATTIS får man ju säga =). Sicket gäng vi ska bli haha!! Att du fick + så tidigt det var inte illa.. trodde att man inte kunde se det så tidigt..

På måndag börjar semestern, men än har jag en seeeg helg framför mig här på jobbet. Ska jobba kväll. *blä* men sen drar vi till fjälls. Ska bli sååå härligt.

Nu är oxå flyttdatum bestämt, helgen den 9-11 september flyttar vi till Starrkärr, längtar redan!!

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

kram på er.

ps. när har ni planer på att rida? Jag är tillbaka i Götet i mitten/slutet på vecka 31 och hänger gärna på då.

• Kyssen

Hej på er, för mig vore det toppen om vi kunde köra på lör-sönd 13-14 för helgen efter fyller gubben 30 år och då ska vi fira =). Vilken tid på dagen spelar inte så stor roll egentligen, å islandshästar låter superkul!!
    Har inte ridit på något/några år så det blir nog väldigt ringrostigt =), får se om jag hittar ridhjälmen någonstans i gömmorna oxå..

• Kyssen

Jag har ridit i massor av år =). Jag kan ju även senare än den 13-14 så känn ingen press på att det måste bli just då! Det är ju roilgare ju fler vi är. För min del så funkar det iaf.

Är det ställen här i närheten eller vad finns det?? Är det med guide å så så att man inte rider vilse =)

• Kyssen

Hej, för min del så funkar båda ställena. kanske kan det vara bra med Stockedalen ändå, då är det bara en timme, man har ju inte så bra flås längre =). En fjording blir kanon för mig, har bra minnen av dem sen förr haha!!

Blir det Alingsås så funkar det oxå, kombituren lät ju intressant då man inte är så van vid islänningar och hur man rider dem.

Vilka blir vi? Jag har ev en kompis som vill hänga på, inget är klart ännu dock. Måste man boka långt i förväg?

• Kyssen

Å vad bra Peggy, nu blir det ju lättare att välja!! Då ändrar jag mig nog och lägger min röst på Alingsås iaf =).. velig jag, nejdå inte farligt!!

Komer att åka på semester nu i morgon och kommer troligtvis inte åt någon dator förrän i mitten/slutet på vecka 31. så, om ni måste boka en dag eller tid gör det utan min närvaro så hänkar jag på bara!!

Ha det gott alla och hoppas att du mår lite bättre framöver nu då Peggy, själv har jag precis börjat få illamående attacker *ler*

• Kyssen

Hello Girls, I'm back =).

Var egentligen hemma redan i onsdags kväll, men datorn har ju varit på lagning. Nätverkskortet pajade när det åskade. Nu trodde vi ju att allt skulle vara frid o fröjd när det var fixat, men tydligen så har även "ADSL-modemet" pajat oxå, så det är fortfarande modem här.. grrr

Annars har jag haft en sköön semester (har dock 1 vecka kvar) Vi har vandrat i fjällen, varit i Åre och varit uppe på Åre skutan. Varit i Östersund på Storsjöyran, och sen några dagar i Bollnäs hos sambons mormor & morfar. Där var vi ute i skogarna och plockade massor med blåbär och hjortron, så nu ska här syltas och saftas =), första gången jag ger mig på det så det ska bli kul!! Då kan ni ju få hemkokt sylt o pannkakor när jag bjuder hem er på fika i höst haha!!

I övrigt mår jag prima, knappt att jag känner mig gravid ens.. Är det bra eller dåligt?? Jag är iaf rätt rund över magen om kvällarna, så jag hoppas att det inte bara är allt fika och god mat jag knött i mig som ligger där och luras =). Är i vecka 10 nu, så snart snart borde man väl kunna se lite mer på magen hoppas jag.

Ebbabebba: Kanon med ridningen, jag ska kolla om det är ngn mer kompis som vill hänga på, sen så mejlar jag dig!!

Kram på er alla, hoppas att ni har det bra where ever you are!!

• Kyssen

Hej igen.. ingen som skriver så jag skriver ett nytt inlägg =). Måste ju bli lite mera liv här snart, semester tiderna är väl snart över..

Jag har funderat lite på det här med VUL, gör man det som standard i Älvängen vid första besöket eller hur funkar det? På vissa ställen verkar det vara så, medans på andra ställen gör man det inte? Hade ju varit superkul att få se eller höra (vilket det nu är så tidigt) det som är där inne =)

Natti natti!!

//Kyssen

• Kyssen

Fika ja.. glömde helt bort det i min iver att skriva om min semester o annat *skäms lite*

Jag kommer nog dessvärre att ha det rätt full upp de sista veckorna innan flytten. Många och långa pass på jobbet eftersom vi är ont om folk, och sen börja packa ner hela lägenheten.. Men gärna när vi kommit upp till Ale, för då är det lite smidigare att komma ifrån en stund. Nu blir det lixom ett helt projekt att ta sig dit upp =).

Gjorde föressten våfflor med hemkokt drottningsylt idag.. *STOLT* den smakade preciiis som påmormors tid =), mumma!

Ha en bra kväll och tack MiaB72 för svaret på VUL, hade hoppats lite för jag har för mig att Peggy O hade skrivit att hon gjort ett i vecka 12 nämligen, men det var kanske ett UL, kanske kan du svara igen Peggy, är lite glömsk =).

• Kyssen

Hoho.. var e alla =), börjar känna mig ensam haha!! Nu har jag äntligen fått tummen ur och ta kort på magen. Har lagt in min första bild, men själv tycker jag inte att det syns speciellt mkt, det är nog mest alla bullar o godis jag ätit på semestern =).

Svar på tråden Ale tråden