Inlägg från: Kyssen |Visa alla inlägg
  • Kyssen

Ale tråden

För mig låter det toppen, jag kan boka saker lååångt i förväg, oftast bäst så då man har en full filofax =) haha!!

Jag kör på en vild chansning och föreslår fredagen den 15:e september. Då är jag nämligen ledig hela dagen!!

Vad tror ni?? Föreslå gärna ett annat datum annars om det inte passar. Ställe att fika på vet ni bättre än jag... Fikan hemma hos mig bjuder jag in på lite senare när vi kommit i ordning lite i huset =).

• Kyssen

Hej på er. Jag är en virrpanna, såklart jag menade fredagen den 16:e =). för min del går det bra att fika när som helst på dagen, men fm eller runt lunch kanske är att föredra för er andra?!? Bestäm ni, jag är ledig hela dagen som sagt!!

Peggy O: Å jag som trodde att man hade läkaren på samma ställe som BM, när jag ringde så sa hon nämligen att vi först skulle prata med henne o sen så skulle läkaren ta en titt?!? Eller menade hon då att man får åka ngn annan stans, en annan dag??
    Ska nog be om ett UL eller VUL vilket det nu blir, är så nojjig att det ska vara tomt där inne, eller att det inte ska vara som det bör eftersom jag inte känner mig gravid alls nästan.. Var är alla symtom hoho!!!!

MiaB72: Jag känner igen det där med magen, måste vara tarmarna som svullnar el nåt för ibland ser jag grotesk ut på kvällen =), på morgonen ser jag sen helt normal ut igen.. Men det kanske är normalt, vad vet jag.. är ju beginner på det här med att vara gravid =).

• Kyssen

Finns det inga fik i Ale alls? Kanske lite jobbigt att alla ska ta sig in till götet när vi är från Ale allihop =). Kungälv är ju iofs rätt nära..

MiaB72, du kan säkert hänga på en annan gång. Om inte annat så kan vi ju ta det på en helg-dag nästa gång, för vi fikar väl fler gånger (ser fram emot många långa fikor i höst..)

Lunchtid passar bra för mig oxå! Ska vi säga runt 11.30?? Eller är det mitt i middagsluren för er som har barn?

På lördag ska jag med Ebbabebbasmamma o några andra tjejer från Bröllopstorget o rida islandshästana.. Ska bli så himla kul!!!! Ingen som ångrat sig o vill följa med =).

Idag berättade jag föressten för min chef att vi ska ha barn, hon blev jätteglad o jag fick en kram!! Kanske är det ibland väldigt bra med kvinnliga chefer, speciellt om de just själva varit mammalediga som min!! Resten av jobbet får veta efter inskrivningen som är på tisdag nästa vecka.

• Kyssen

Hej hej!! Nu jäklar är det fart på tråden.

Svenheimers (så himla lustigt namn) blir superbra för mig, och även vid lunch =). Nästan bäst att du bestämmer tiden MiaB72 eftersom du är den som jobbar den dagen och har speciella tider att passa.

Peggy O: Gud vilken vidrig chef!! Han (för jag gissar att det är en han) - borde får sparken för kränkande beteende!! Jag jobbar på Volvo IT, och de är väl över lag rätt vänligt inställda till barn och mamma/pappaledighet. Vi har nästan ständigt någon från vår avdelning som är hemma. Både mammor o pappor vilket är kul! Vart jobbar/jobbade du föressten??

Vilken tid ska du till MVC? Vi ska vara där 14:30.

Skönt att höra att man inte måste ha alla jobbiga symtom för att vara gravid.. Här på FL läser man ju om alla grav symtom så att man tror det är fel på en för att man känner sig som vanligt..

Har föressten sytt en amningskudde idag *stolt* ska fota den när jag stoppat den med fyllning så får ni se mitt mästerverk =), kan säga att dragkedjan var bannemig inte det enklaste, men skam den som ger sig!! Tänk vilket antiklimax om jag nu inte kan amma sen, då får det bli en nappflaske-kudde istället..

• Kyssen

Jag har oxå bokat in i kalendern!!

Hmm nästa sommar ja, då sitter vi förhoppningvis med en 3-4 månaders liten bebbe i famnen =), blir nog inget High Chaparall el Vimmerby för oss. Däremot har vi funderat på att hyra husbil nästa semester. Någon som har testat, eller kanske tom äger en. Det måste ju vara hur smidigt som helst i jämförelse med att som vi gjorde i år, ta in på vandrarhem, hyra stugor och tälta..
    Funkade iofs bra iom att det bara är vi två, men nästa sommar är det ju annorlunda, då är vi ju en familj på riktigt!!

• Kyssen

Å vad är det för rolig tråd.. finns ju så många så man missar ju lätt allt roligt. Kan du lägga in länken?!?

• Kyssen

Hej på er!

Kan bara hålla med Ebbabebba om ridturen idag. Ni missade verkligen något tjejer! Det var super härligt!! Att jag nu inte kan sitta ner som vanligt folk för att rumpan ömmar gör ingenting, det är värt varenda öm muskel jag har! =).

Självklart är det ok om Maria följer med på fikat, the more the merrier!! Jag fick ju chansen att träffa både henne o Ebbabebba idag, mycket trevligt! Kan säga att mina vänner här hemma tyckte att det var jättetufft att vi träffades utan att någon av oss hade träffats innan!! Jag hade iaf jättetrevlit och ser redan fram emot fikat den 16:e, känns bra att träffa lite nytt folk när man ska flytta från stan o de man känner här.. då kanske man inte känner sig så ensam o övergiven ute i Ale-skogarna i höst =).

Peggy; Sicken mage!! Måste vara häftigt att ha en sådan go kula, själv längtar jag tills min börjar synas!! Tycker det är så vackert med gravida på ngt sätt..

Nu är det strax dax att nanna kudden, har varit inne på Gbg-kalaset ikväll. Ganska trevligt, men viss var det roligare förr, när man var 18 o hinkade folköl i någon buske haha!!

Natti natti på er!!

• Kyssen

God kväll flickor!

Dags för en rapport från första besöket hos BM =).

Besöket gick bra, vi fick träffa Juanita som verkar vara hur bra som helst!! Min sambo gillade henne oxå jättemycket. Vi fick svara på alla frågor och hon bekräftade det min sambo redan fått känna av, att gravida kvinnor kan bli hormonstinna smådjävlar... =)

Sen fick jag lägga mig på britsen och hon kände efter om hon kunde känna livmodern ovanför bäckenet. Det kunde hon så det var bra sa hon. Sen försökte hon oxå lyssna efter hjärtljud, men varnade oss för att det troligtvis inte gick att höra pga att vi bara är i vecka 11 el 12 ännu. Tvyärr hörde vi inte något - men hon sa att hon "nästan" hörde ngt men att den smet undan.. Hon tyckte inte att vi hade något att oroa oss över - jag har nämligen varit lite nojjig eftersom jag mår så bra hela tiden.

Fick oxå ett stick i fingret och hon kollade hb (järn värde antar jag) och blodtryck (100/60) som inte säger mig ett dugg, men tydligen var det helt ok. Sen bokade hon in ett läkarbesök i Bohus hos Joy som ni andra redan känner gissar jag. Där kommer vi troligtvis att få göra ett VUL (jag frågade om vi fick det) och så ska de ta resten av proverna där.

Allt som allt är vi nöjda med första besöket, jag är lite besviken att vi inte hörde något hjärtljud, men så är det väl.. Sambon sa att han fick en liten aha upplevelse att nu är det faktiskt på riktigt!! Han kände sig vuxen genom att sitta på MVC och prata om vår lilla kotte i magen!!

Det enda jag inte kopplade riktigt, och som jag nog får ringa henne om var att när jag gick så fick jag en burk för urinprov - men jag missade var o när jag skulle ha med den igen =), vaddå lost i huvudet haha!!

Oj, långt inlägg men det orkar ni säkert läsa.
    Natti natti!!

ps.. Ni vet att ni är för goa i den här tråden, bryr er om hur det går för alla o hur alla har det!! Gillar er alla skarpt även om jag bara träffat två av er ännu =).

• Kyssen

Godmorgon tjejer!!
    Jo, det är morgon för mig =), har jobbat natt och är därför nyvaken nu. Sitter med frukost teet och en macka framför datorn, som om jag inte får nog av datorer på jobbet!

Tänkte försöka mig på att beskriva vad jag jobbar med. Intressant fråga föressten Ebbabebba!!
    Är utbildad systemvetare och jobbar i dagsläget på Volvo IT. Jag sitter på en avdelning som jobbar med support för bil och lastbilsverkstäder i hela världen. För att göra det enkelt kan man säga så här.
    När man lämnar in sin bil/lastbil på verkstad nu för tiden så kopplas den med all största säkerhet till en dator. Denna dator kan sedan läsa ut en mängd olika data, tex medelhastighet, bränsleförbrukning. Den kan oxå tala om "vart i bilens elektronik" felet ligger. Man kan även använda datorn till att installera en farthållare, byta språk i displayen på instrumentbrädan, installera värme i stolarna mm. För att göra dessa installationen behöver man ladda ner programvara i bilen och det här här vi kommer in i bilden. Inte alla programmeringar lyckas, för som vi alla vet så lever datorer ibland sitt egna lilla liv, och det blir då vår uppgift att försöka hitta felet och hjälpa mekanikern.

Vi har nästan aldrig direktkontakt med mekanikern i verkstaden eftersom det är sällan de kan engelska i tex kina, Malaysia o andra länder långt bort, så därför har de en lokal helpdesk som de ringer, och de i sin tur ringer eller skickar mejl till oss! Pga tidsskillnaden i världen jobbar vi dygnet runt alla dagar om året.

Japp, det var väl i korthet vad jag gör, å för att skryta lite så ska jag faktiskt vara med i en tidning nu i höst. Jag och en kollega blev intervjuade och fotate av en student-tidning i somras och denna tidning skall skickas ut som en bilaga i Svenska Dagbladet (tror jag) ngn gång i höst. Då får ni köpa o läsa =).

Å vad malligt det lät, men jag tyckte det var kul iaf =).
    Ha en bra dag på er alla. Ser fram emot att höra vad ni andra pysslar med.

• Kyssen

Peggy O: Aha, så jag ska kissa i burken hemma då, och ta med till henne nästa gång?!? Eller ska jag kissa i den där...
    Det där med glömska o virrighet är jag nästan lite orolig för. Är ganska snurrig i vanliga fall o lägger min mobil och nycklar på de konstigaste ställen. Hur ska det inte bli nu då!! Får skaffa ett sånt där "senilsnöre" till mobilen. Det händer nämligen titt som tätt att jag får ringa till mig sjäv för att höra vart jag lagt den =).

Svar på tråden Ale tråden