Inlägg från: Kyssen |Visa alla inlägg
  • Kyssen

Ale tråden

Ebbabebba: Hade jag gärna gjort om jag hade varit hemma, men tyvärr är jag bortrest i helgen. Hänger gärna på en annan gång. Jag fick blodad tand när det gäller ridningen, man längtar nästan tillbaka till den gamla goda tiden då man i princip bodde i stallet =).

• Kyssen

Å det hade ju varit något du.. Satt o drömde mig bort häromnatten när jag jobbade, men sen så tänkte jag realistiskt att det är ju så jäkla dyrt med häst, och tar så himla mycket tid. Man skulle hitta ett schyss stall där man kunde vara medryttare!!

Blev iaf väldigt sugen på att rida igen, så jag har funderat lite på det här med ridskola. Nu är det ju lite dålig tajming med tanke på mitt tillstånd, men hur länge kan man rida egentligen? Hur länge red du? Kan man börja rida i en grupp, och sen göra ett uppehåll ett tag? Finns det platser på din klubb eller hur ser läget ut egentligen. Var ju ett tag sen man hade koll på ridskoleverksamheten känns det som.

• Kyssen

Hallå tjejer!

Idag har jag berättat på jobbet att vi väntar tillökning =). Det blev en hel del gratulationer och lyckönskningar. Men, det roligaste i hela svängen är att igår fick jag reda på att en annan tjej på min avdelning oxå är gravid och skall ha en vecka innnan mig, snacka om tajming!! Hon hade sett mig här på FL och gissat att det var jag, hon hade dock inte vågat skriva ngt eftersom då hade hon ju avslöjat sig själv. Nu har hon iaf oxå berättat så det var mycket gravid-snack på jobbet idag!

Magen den växer här med, men jag kan inte påstå att det känns eller ser ut som någon gravid mage. Den är mest bara svullen o degig.. känns inge kul alls att se sån ut - var är den där fina kulan någonstans *ler*

Ebbabebba: Ja!! Bli gravid vettja, då blir vi en hel liga som går i Ale o drar barnvagn =), eller just det, ni skulle ju gifta er - kanske kan vara kul att vänta till efter bröllopet så att inte allt händer samtidigt..

En kompis till mig (som länge letat jobb här i närheten av Göteborg eftersom hon pendlar till Tanum varje dag) sa igår att får hon inte det här jobbet som hon varit på intervju för, och dessutom står det nu mellan henne o en annan - "Då kan jag lika gärna försöka bli gravid". Det tyckte jag lät som en utmärkt idé!!

Hmm, ja annars händer inte mycket - ska väl börja packa ner lägenheten i kartonger snart. Flytten närmar sig med stormsteg!

Ha en bra kväll!!

• Kyssen

Häärligt MiaB72 - vem skulle inte vilja dra till Cypern?!? Har oxå varit där och gillade det jättemycket. För vår del blir det till att bära flyttlådor den helgen, så du kan väl tänka på oss när du ligger där o gottar dig i solen =).

Strax dax att dra iväg till jobbet - var bara tvungen att familjeliva lite innan =). På dagtid hinner man ju bara "jobba" tyvärr, nätterna är bättre - då kan man smita in här o läsa lite!

Ha en bra dag!

• Kyssen

Ebbabebba: Åå det låter intressant!! Finns dom på nätet? Hmm får kolla. Jag är intresserad iaf.

Ikväll ska vi iväg till svärföräldrarna på middag - nice för jag är så trött så jag orkar inte laga något, altså passar det utmärkt att bli uppassad med middag o säkerligen lite fika eller tårta efteråt eftersom Claes fyllde 30 i helgen och de inte hunnit träffa honom än.

• Kyssen

Hej !!

Igår vågade jag mig för första gången in på mamma-avdelningen på HM =).. Har haft lite problem med byxorna den sista veckan, så nu har jag inhandlat mina första mamma-byxor *hihi* Köpte två par när jag ändå var igång! Kändes nästan lite förbjudet att gå där o kolla mamma kläder eftersom magen knappt syns om jag inte har tajta kläder. De andra mammorna hade stooora bullar =). Dom undrade säkert vad jag gjorde där.

Fredag idag, skööönt - sista arbetsdagen för veckan. På måndag morgon 08:30 ska vi till Bohus och träffa Joy Ellis (tror jag hon hette). Då får vi förhoppningsvis veta lite mer exakt när det är dags för oss, och kanske även få en titt på vår kotte!!

Ha en bra dag i ösregnet!!
    Kram Kyssen

ps.. bara ifall ni vill veta så ligger "Dahlia" på en solig strand just nu - två veckor i solen - hur orättvist är inte det då!! =)

• Kyssen

Herregud Ebbabebba, du kan inte ha varit stor du =). Jag hade på mig mina mammabyxor redan idag - vecka 13 ... inte för att jag måste kanske, men de andra jeansen jag har var lixom supertajta redan innan, så det var helt omöjligt att få igen knappen nu.. I de här kunde magen hänga fritt lixom =), hur skönt som helst!

Hur mycket gick föressten ni andra upp när ni var gravida? Å, hur tidigt märktes det på er att kulan kom?

• Kyssen

Peggy: Oj, inte förrän i vecka 12?? Men saknade du inte mensen eller så? Eller du kanske hade den ändå? Hade jag haft det, mens altså, så är det inte heller säkert att jag hade märkt något egentligen. Jag har ju mått bra hela tiden, och det enda som är tecknet är ju att mensen är borta + att magen ser ut som en spärrballong på kvällarna!! Men det skulle ju lika gärna kunna varit allt fika jag smäller i mig om dagarna.. Erkänner - jag är ett fika-monster!!

Ha en bra helg!!
    Kram Kyssen

• Kyssen

Hej på er..

Idag är en svart dag..
    Vi skulle ju till MVC för att äntligen få se vårt lilla knyte idag. Tyvärr slutade besöket med tårar..

Det fanns inget i min mage - det var helt tomt och det enda hon kunde se var lite fostervatten. Det kallas viss för "ofostrig graviditet" vilket jag aldrig hört talas om innan. Tydligen är det en form av missfall där fostret tillbakabildas i ett ganska tidigt stadie, och man behöver därför inte ha några blödningar. Kroppen fortsätter dock att "tro" att den är gravid och man märker därför inget förräns på VUL.

Känns för jälvligt rent ut sagt.. Känner mig så lurad och dum, som att jag gått o inbillat mig alltihop! Där har vi suttit hemma o klappat på magen och pratat om bebisen åsså har det inte funnits något där inne på jättelänge! Hon kunde inte säga när det hänt eftersom det inte fanns något kvar av fostret. Hon sa att det är vanligt och att det inte har någon betydelse för framtida graviditeter men va fasen bryr vi oss om det nu! Vi ville ju ha den här lilla kotten!!

Hur som helst så var hon iaf jätterar mot oss. Hon ringde direkt till Kungälvs sjukhus och bokade en tid åt oss för ännu ett VUL så att de får ta en extra koll. Sen får de bestämma vad som händer. Om det blir skrapning eller några piller så att kroppen slutar vara gravid. Så, i morgon 13:30 ska vi dit - vill bara att det här ska vara över och kroppen ska återgå till det normala så att man kan se framåt.

Ska man se något positivt i det hela så är det väl att nu vet vi iaf att vi kan få barn, och att nu är vi båda jättesugna på att skaffa en liten - så när mens å allt är tillbaka så kan ni ge er på att vi kommer att försöka igen.

• Kyssen

Idag har vi varit på sjukhuset. Tyvärr var det inget nytt utan läkaren där sa samma sak. Det finns fostervatten och livmodern har växt, men i övrigt är det tomt! Han ville att naturen skulle ha sin gång, och skickade hem oss efter en undersökning och en kort pratstund. Om två veckor ska vi tillbaka för att se om allt återgått till det normala igen. Har det inte det ska jag få något piller som ska sätta igång det hela. Känns lite jobbigt att det inte bara kan sluta nu, så att det som ska ut kommer ut med en gång.

Har varit hemma från jobbet igår och idag, men kan inte med att vara hemma i morgon oxå. Det är ju inget fysiskt fel på mig, och även om man är ledsen så måste ju livet gå vidare. Hoppas bara att folk är hänsynsfulla och inte tjatar och frågar för mycket i morgon. Jag vet ju att de bara menar väl, men ibland vill och orkar man ju inte öppna sig för vem som helst. Det är skillnad mot ens nära vänner o familj, dem vill man ju gärna prata med om sånt här.

Konstigt nog känns det oxå väldigt bra att ha Familjeliv.. Här kan man skriva av sig lite och få några tröstande ord tillbaka. Mitt i allt elände så läser man oxå om de som har det värre - och då känns ens egna problem genast inte lika stora.

Tack oxå för era snälla ord, det värmer faktiskt mer än ni tror!!

Kram på er!!

Svar på tråden Ale tråden