Inlägg från: Karisma |Visa alla inlägg
  • Karisma

Smink smink smink vi fortsätter!

trollsanna: Var inne i din blogg och tittade. Har en liten fråga. Vad använder du för att få en svart/mörkare linje ovanför fransarna på ögonlocket?

Jag älskar smink, men känner att jag inte riktigt vet vad man ska använda för märken eller vad för slgas smink överhuvudtaget. Sotade ögon är jättefint om man gjort det rätt.

Ni får gärna tipsa på mascara som gör dem fylliga och långa och on ni har ngt som man bara måste äga i sminkväg.

Svärfar kommer snart börja tjata vad jag vill ha i julklapp (alltid lika svårt att komma på ngt), iår blir det presentkort på ngn sminkaffär. Kanske Kicks, lr vad tror ni? Bor i Umeå så det finns nog inte hur mga ställen som helst.

/K

• Karisma

Har varit på sminkkurs på make up store samt kicks (som svärfar betalat ), såg ut som en drake då jag kom ut från båda ställena. Och inte en snygg sådan. Känns så tråkigt att inte veta att den som kommer sminka mig är duktig och kan ge mig bra tips. Funderar på om de är duktiga på wish tror jag det heter, de har makeovers där. Men skulle först vilja se foton av tjejer som blivit sminkade.

Jag är inte apdålig på att sminka, men vet inte vilka märken man ska använda, har noll koll. Eller vilka sminkprodukter man inte får vara utan. Kollar mkt i tidningar hur tjejer är sminkade men kopplar inte direkt vilka produkter de använt för att åstadkomma sån "konst". Vill ju vara lika snygg som alla andra eller kunna fejka mig till skönhet iaf.

Vet jag vad jag ska köpa så tror jag att jag kan kladda det snyggt i fejjan.

Leijån: Men annars så var det ett bra tips.

/K

• Karisma

Anna83: Tips på bra lösögonfransar. Tycker det gör så mkt då man ska göra sig riktigt urläcker. Har provat ha dem själv en gång men de satt inte så bra.

Tips på märken, köpställe?

Bor i Umeå så inte allt för avancerade affärer.

Hoppas du får bra tips från tjejerna i tråden.

/K

• Karisma

hmmm ska kika in på den sidan, har aldrig hört talas om det. Bor 6mil utanför Umeå, så jag hänger inte alls med på allt.

/K

• Karisma

Lejån: Ahhh nu fattar jag vad ni menar då ni skriver MUS. Skulle som sagt gärna se ett arbetsprov eller vad man ska kalla det. Se bilder på tjejer de sminkat tidigare. Lite surt att känna att man hade kunnat göra det bättre själv. Men men jag överlever.

Ska ge lillsyrran en makeup på Wish hairdressing när hon fyller 18år. Ska kräva att få följa med åxå, så då kan jag se om jag tycker de är duktiga eller inte.

/K

• Karisma

hur vet man vilka färger man passar i/inte passar i ang ögonskugga?

Ska skriva upp de där märkena och se om jag hittar dem. Kanske är de ngt för mig. jag tycker det är snyggast att markera ögonen mkt och ha lite på läpparna, vill hitta den perfekta lipglossen, precis som alla kändisar verkar hitta av.

Känns som det viktigaste är ögonfransarna, vill ha dem långa och fylliga. Var hittar man den fransböjaren?

ingen som har tips på bra lösögonfransar som inte ser ut som dragqueen fransar.

/K

• Karisma

De gånger jag blev sminkad så använde de lila och andra gången grön/guld. På makeup store lyxade de till med en vit mascara på topparna. Såg inte klok ut, men vågde inte den gången uttrycka min missnöjdhet. Vill ju att det ska synas att jag fått en makeup, men det ska inte synas att de använt 50 olika produkter/färger. Allt ska bara flyta ihop snyggt.

Troligtvis hade jag båda gångerna väldans otur med de som sminkade mig, men det skrämmer mig från att "slösa" mer pengar på att bli sminkad. Skulle vilja att ngn sminkade mig i en riktigt snygg sotad look.

• Karisma

Är det stor skillnad på de ögonfransböjarna och den som finns tex på h&M? Blir det märkbart skillnad om man jämför dem?

• Karisma

Andra gången när jcg fick lila (bestämde vi tillsammans) så sa jag till mer. Lila var snyggt, men hon var bara helt enkelt inte duktig på att sminka, har ingen aning om vad hon hade för utbildning. Det såg bara kladdigt ut och ögonen var sminkad olika. Jag sa att jag tyckte det var snyggt med väldigt markerande ögon, men det fick jag ändå inte.

Orkade inte be henne fixa till det hela tiden då hon inte verkade förstå mitt missnöje. Så jag betalade, såg glad ut och åkte hem och tog bort allt smink och fixade det själv.

Ville ju bara bli uppassad och känna mig som en filmstjärna, men så blev det ju tyvärr inte. Så jag hoppas syrran blir bra på wish, skickar henne som försökskanin.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!