Inlägg från: Karisma |Visa alla inlägg
  • Karisma

Smink smink smink vi fortsätter!

Jag skriver och skriver i min anteckningsbok. Annars försvinner ju alla era svar till mig.

Hoppas jag kan få karln åka in till centrum så jag kan gå på MUS, annars får det bli kicks eller h&m.

Linny: Ser att du väntar en till pojke. Så såg båda mina magar ut m grabbarna. Yngsta är 2mån, kanske därför jag känner att nu vill jag börja inrikta lite tid på mig och inte bara bajsblöjor. Ska in på din sida och se vad de olika ögonskuggorna heter som du använt. Ska köpa ngn av dem på fredag.

/K

• Karisma

Linny: Jag förstår ditt frågetecken. Såg att Charlita använde ngt i torrform och sen att det var en foundation.

Jag har alltid använt dem som man pumpar ur flaska. Blir det mer naturlig look m mineral foundation?

/K

• Karisma

Charlita: Jag har nämligen slut på foundation alldeles strax och hade tänkt prova ngt nytt. Kanske skulle testa en mineral foundtation då. Finns den att köpa på tex Kicks? Måste man köpa till en borste eller följer den med?

Nu ska jag ta och fixa lite mat till familjen innan minstingen vaknar.

/K

• Karisma

Linny: Var finns edn mineral foundation som du använder att köpa. ca pris?

/K

• Karisma

Aha jag hittade fel, kanske kan fråga runt i Umeå om ngn säljer den. Har åxå förstått att en primer är bra att ha, är inget jag vetat tidigare, men ska nu inhandlas.

Tack så mkt för din hjälp, har skrivit av från dina makeup bilder vilka färger du har. Får man kopiera dina bilder på makeuper? Tänkte så man har ngt att titta på då man ska försöka sig på det själv.

/K

• Karisma

Nga frågor från mig.

¤ Vad betyder PL? hittar inte vad det är för märke. Och var hittar jag att köpa det? Gärna svenskt företag.
    ¤ Finns MAC att köpa i Umeå eller på nätet från ett svenskt företag?
    ¤ Jag har tänkt köpa tvåa ögonskuggor och försöka matcha dem, vad skulle du köpa? (ej ljus blått/grönt, gärna att ngn av dem är en mörk färg)

Det var det jag kom på nu. Är bjuden på 3st kalas inom 4v så jag tänkt köpa lite makeup och prova fixa till mig.

/Kristina

• Karisma

Så man kan använda vanlig ögonskugga som eyeliner?, så jag skulle kunna skippa att köpa cakeeyeliner och bara se till att jag har en bra pensel? Lr?

hmm jag som är så feg med att beställa från usa, PureLux, ska jag komma ihåg. Hittade att mac bla skulle finnas i stockholm på åhlens, om jag har tur kanske umeå har det åxå.

Har du nga tips på märken på brun/brons. Finns kicks, MUS och åhlens att inhandla på.

Tack för svaret.

/K

• Karisma

perfekt, tack så mkt

Har sett att även Linny använder just Goldglow, kan man kombinera den m brownie eller är det ngn av goldglow/brownie tillsammans m de andra färgerna du skrev?

Ska kolla efter den skuggpaletten e jul, vet att svärfar kmr ge presentkort på kicks.

Ska köpa den där penseln. Vad bör man använda till den andra ögonskuggan? Just nu har jag en som är fyrkantig, men kanske finns det ngn bättre.

Tror jag skiter i cake eylinern denna gång och köper ytterligare en ögonskugga och kanske hitta ngn bra kajalpenna istället.

/Kristina

• Karisma

Ville bara skriva att...

Shit vad ni är duktiga på makeup, blir imponerad då jag ser era bilder på makeup i galleriet.

Ska sen försöka lära mig sminka m blått, vet att det är svårt att få snyggt. Men börjar m brunt.

/K

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!