Inlägg från: Karisma |Visa alla inlägg
  • Karisma

Smink smink smink vi fortsätter!

Linny: Penslarna jag har liknar den längst till höger i knottts beskrivning, MEN jag tror att min är mjukare och sladdrigare och därför svår att måla med. Ska gå in på kicks och köpa nya penslar.

Knott: Snygg sotning, ska kolla på den nästa gång jag ska göra sotig look, får se då om jag förstår förklaringen, men det tror jag. Den gröna jag såg var lagd över hela ögonlocket. känner jag måste köpa fler ögonskuggor, så jag har lite att välja mellan. blir bara så dyrt om allt sa köpas på en gång.

/K

• Karisma

LMK: Du har en sotad look i ditt bildgalleri, hur hqr du gjort för att det ska glimmra lite, är det den mörka färgen som gör det eller har du lagt ngt över hela locket.

Linny: Tack för bilder/länkar på penslar, behöver absolut en sån från laura Mercier. Ska åxå ingandla en bättre av den övre länken, min är troligen alldeles för mjuk.

Knott: Inte alls drygt att du lägger ut länk på bloggen, det är så jagkommer på att gå inoch titta i den, så för mig får du gärna fortsätta.
    ______

Är det ngn som har färgat sina ögonbryn? I mina yngre dagar så måste jag ha varit alldeles för ivrig att plocka ögonbrynen. Där det är som tjockast närmast näsan så har jag glest med hår i mitten, tänkte om man kan färga och att det lägger sig på huden åxå. Eller är det dumt att färga, kanske bara ser dumt ut just för att jag har glest m hår. Ser så hemskt ut om jag inte målar varje dag.

/Kristina

• Karisma

Linny: Jag var på kicks och tänkte inhandla penslar, de hade nästan inga, alla såg likadana ut och var lika mjuka som dem jag har hemma redan. Är väl bara i Umeå det är så förstås, får hoppas på att det bara var en tillfällighet.

Det som känns jobbigt med brynen är att vi ska åka till Mallorca nästa sommar och det skulle va skönt att veta att man har ögonbryn då man ska vara vid poolen och inte se helt mysko ut. Kanske finns det ngn vattenfast penna jag kan använda bara under dagen? Det var även då jag funderade lite ang det här m solpuder, har skrivit upp vad du (Linny) använder iaf, ska kolla och jag hittar det.

LMK: Ok, då får jag försöka fixa det, tycker sotad look är snyggast då det skimrar lite, eller jag tycker alltid det är snyggast. Just kanske för att jag aldrig haft det själv förut. Men inom kort hoppas jag på att bli en riktig makeup stjärna. (Lr nära iaf )

Nu ska jag ge sonen lunch.

(Idag faller den första snön hos oss. )

• Karisma

Pokergirl: Om jag färgar så blir det absolut på salong, litar inte på mig själv. Tänk om jag gör helt fel och sen får jag kolsvarta ögonbryn och har smetat färg överallt i ansiktet. Nä det vågar jag inte. det var inför resan jag funderade på att färga, annars så målar jag varje dag.

Vet du hur mkt det kan kosta på salong? 200

Jag tycker det är jättefint med lösögonfransar, gäller bara att hitta nga som sitter bra.

/kristina

• Karisma

trolltyg: Tack så mkt för ditt svar, då ska jag inte betsälla där.

Om man bara skulle köpa en av kabuki borstarna till mineral foundtaion vilken ska man köpa då?

katarina118: Tack för svar, då får det bli både och om jag färgar.

Linny: Ska verkligen försöka beställa från EM, är bara så feg. Kom just på att vi har två Kicks butiker i Umeå, kanske den på strömpilen har penslar då den nere på stan inte har det.

Färger på ögonskugga jag har är lila (palett m 4 olika), en plommonlila, brun (ska dock köpa ny mörkare på MUS), goldglow. Tänkte jag skulle köpa ytterligare en färg, men vilken? Ska jag ta ngt som passar ihop med dessa eller en helt ny färg. Kanske är det så att jag inte sist fick till den bruna för att jag skulle ha haft fler färger och blandat. Jag är brunett m blåögon.

krämskugga och eyeprimer ska iaf inhandlas nästa gång vi ska in till Umeå. Åxå en rundad pensel för färgen i globlinjen, OM jag hittar.

/Kristina

• Karisma

Nga tips på viklen foundation man ska ta, finns ju miljoner. Bild finns på mig i galleriet ang hudton.

Sen finns det ju, matte, semi-matte, intensive, original glow. Vad är snyggast?

• Karisma

Skickade för fort, vilket blush? De flesta ser ju lila ut.

Nu ska jag ta hand om lillen som vill ha mat.

/K

• Karisma

albin: tänkte bställa från EM, kan tyvärr inte testa dem.

trolltyg: Ska försöka hitta rätt. Tack för hjälpen.

• Karisma

Linny: Tänkte du om man lägger in foto på en makeup? För isf tar jag gärna emot tips på förbättringar. Jag kommer aldrig bli bättre om ingen säger åt mig vad jag gör för fel. Men som sagt kan ju börja med att ens lägga in foton.

Ska ta lite foton och så, sen får min lillebror lägga in det på en skiva på hans dator då mina usb-portar inte fungerar.

Meddelar så fort jag fått in foton, tror dock jag ska inhandla lite grejer först. Förhoppningsvis till helgen.

/K

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!