Inlägg från: Karisma |Visa alla inlägg
  • Karisma

Smink smink smink vi fortsätter!

Jag kommer köpa i butik, gillar inte ebay och tradera. Gissar det beror på att jag aldrig provat beställa därigenom och säkert inte kommer våga heller.

Så med andra ord behöver jag ett presentkort i julklapp proppat med massor av pengar för att ha råd m både foundation och mineral veil. Eller iaf minst 800:- för att kanske få ngt annat roligt åxå från kicks. Borste får bli från EM, måste våga för att tjäna lite pengar.

Vad använder ni för märke på ansiktskräm för att ha under sminket?

Tack för svar. På kicks hemsida fanns inga priser.

• Karisma

Tror jag ska köra 50min aerobics pass framför tv:n hoppa in i duschen och försöka mig på en makeup med det lilla jag har hemma. Kan ju aldrig bli sämre än det är nu. Blir ju avis då alla andra sitter skitsnygga vid datorn och jag sitter här m fett hår (känns som så iaf ) och tomma ögon.

LMK: Blir spännande att se i em.

/K

• Karisma

Vem hade i sin blogg berättat m bilder hur man ska lägga en ögon makeup?

Tänkte kolla på den.

• Karisma

Det var nog knott, ska gå in och titta där.

Har kört aerobics i 50 min nu är helt slut. Och vig är jag då defentivt inte, hade jobbigast m stretchövningarna. Men vill man bli fin så får man minsan kämpa lite.

Nu ska jag in i duschen, ska försöka hinna sminka mig, ska nämligen till lillebror sen (fixa lykta/krans till mammas grav), han brukar alltid hjälpa mig att lägga in kort på datan.

Tjingeling

• Karisma

Nu har jag sminkat mig, ska bara fixa håret, sen fota. Behövs ju iof inte för ögonen, men tänkte att ni kanske har synpunkter på hela makeupen.

Det blev lila idag, ska inte säga vad jag inte är nöjd med, bättre ni säger först.

Återkommer ikväll m bilder.

Nu ska lillen äta igen.

/K

• Karisma

Jag försökte fota makeupen igår, men det gick åt skogen. Kameran ville inte riktigt. Man såg mina ögon, men jag såg helt osminkad ut.

Får försöka låna en kamera för att fota ögonen. Så typiskt.

/K

• Karisma

Min makeup blir ung som Phanteras (den rosa/lila), den blir snygg och den känns bra då jag bara är en nybörjare, MEN jag skulle vilja ha mer markerat m det mörka i globlinjen.

Känns som hur jag än sminkar mig så blir det mer vardags sminkning än lyxig fest sminkning.

Vad gör jag för "fel" som inte får det så. Är det fel märke på ögonskuggor, fel/ingen primer, fel pensel?

Hur jag än lägger på ögonskugga så är det som att det inte går att lägga bara i globlinjen, det åker över hela ögonlocket.

Jag måste dessutom köpa en ny pensel till eyelinern, den var helt kass den jag köpte (spretar och har sig). Får bli den på MUS nästa gång.

/K

• Karisma
    LMK skrev 2008-11-03 13:47:51 följande:
    Karisma skrev 2008-11-03 13:16:06 följande:
    Knepigt det där. Kan detta hjälpa lite tro? Kan det vara så att du har en för stor pensel? Jag har flera olika men den som jag markerar globlinjen med är runt 0,5 cm bred upp till 1 cm bred. Sen tonar jag skarvar med en annan fluffigare. Inte jobbar in skuggan i penseln ordentligt? Då fyller du penseln med pigment & får mer att jobba med. Glöm inte att knacka av överflödet så slipper du massa pigment under ögonen. Visst är det viktigt att skuggan är bra pigmenterad men annars får man bara fylla på flera gånger. Hur gör du när du skuggar globlinjen? Jag tittar oftast rakt fram som vanligt, då är det lätt att se vart skuggan skall vara för att synas/ge mest effekt. Sen kan man blunda & jämna till så det liggande V:et blir jämnt, fylla i lite mer etc. Jag tittar mest hela tiden när jag sminkar mig, även när jag lägger eyeliner.
    Tack så mkt för era svar.

Får investera i en pensel på 0.5cm, såg en på kicks. Ska se vad det stod att den var till. känns som hur mga gånger jag än fyller på extra så blir det inte starkare färg utan bara exakt lika omarkerat som innan. Jag tittar då jag lägger den, eller först blundar jag då jag lägger första lagret. Ska försöka få in mer färg i penseln åxå.

Trolltyg: Nope har inte torra ögonlock, men ska testa med primer & krämskugga, bara jag kan få karln till Umeå så jag kan köpa lite grejer.
  • Karisma

Linny: Snacka om att vara dum, en sån pensel har jag ju tänkt köpa, bara jag hittar en i umeå. Hade dock glömt bort vad det var jag skulle använda den till.

Jag har lite problem som jag behöver hjälp med.

Lillsyrran fyller 18år strax hon använder bara mascara för att hon är väldigt osäker och vågar inte sminka sig själv. Jag brukar hjälpa henne på skolavslutningar och så.

Nu i present hade jag tänkt antingen ett presentkort på MUS för att bli sminkad + få smink för summan, eller presetnkort på Wish i Umeå för samma summa. Hon kan då välja klippning eller att bli sminkad (får inget smink). Ca 600:-

Har pratat med henne om vad hon vill ha och hon har sagt inte smink, jag tror dock hon tänker rent bara smink då hon ändå inte vet vad hon ska göra med det. Tänkte om ngn lär henne så kanske hon vågar själv. Hon ska ju börja gå ut på krogen och (jag har fått uppfattningen att hon) gärna vill vara sminkad precis som sina vänner.

Har precis fått henne att förstå att det finns andra kläder än linne och sweatshirt tröja (med dragkedja). Hon blev så fin och kände själv att det blev en stor förändring i klädstil. Självklart använder hon linne och sweatshirt fortfarande, men hon varierar mer. Hon vill gärna att jag ska säga exakt vad jag tycker och tänker då ingen av hennes vänner gör det, enligt dem är allt snyggt på henne, de orkar som inte engagera sig i hennes kläder bara sina egna.

Vad skulle ni ha gjort? Gett pengar, presentkort på MUS, Wish eller en klädesbutik?

/kristina

• Karisma

LMK: Lumene är den ena iaf, de andra är säkert bara nå skräp det med. Tänkte gå in på MUS och köpa där nga skuggor. Hur jag än försöker få skuggan att fastna så vill den inte riktigt, blir alltid en blek ögonmakeup.

Linny: Väntar på bilder, jag älskar turkost.

Kanske kan jag få till ett hyfsat bra kort om jag fotar utomhus på dagen? Eller? Har ju bara en vanlig digitalkamera i 3500:- klassen.

/K

• Karisma

Fridapida: Är inte så säker på det därför jag inte riktigt vet hur jag ska göra.

När jag sminkar henne så sitter hon alltid och muttrar om att tänk om hon kunde sånt där. Känns som hon behöver hjälp av ett "proffs" för att våga testa.

Det var därför jag tänkte presentkort på wish då får hon välja själv vad hon vill lägga pengarna på, hår eller makeup. Då hon även klagar på att hennes frisör är så tråkig och aldrig vill styla håret (klipper likadant hela tiden, vilket hon tycker är lite tråkigt). Hon har samma frisör som pappa och hans fru haft i 20år. Hon vågar inte gå emot mamma sin och boka tid hos ngn annan.

Sen så är det ju åxå alltid roligt att köpa kläder. Eller om jag ska ge henne ngt helt annat, ville helst inte bara ge pengar då jag tycker det är tråkigt, vill hitta på ngt.

• Karisma

Linny: Gillar verkligen din sotning, tycker du har lyckts väldigt bra, svårt att tro att det är din första, men sen vet jag ju att du är väldigt duktig annars åxå på att lägga makeup. Är dock inte säker på att de där "vingarna" längat ut på ögonlocket behövs då du redan har så stora fina ögon. Men annars så skulle jag väldigt gärna kunna göra en sån sotning.

Trolltyg: Tycker du blev fin i håret, det passar dig, skulle dock själv dragit luggen åt sidan, men det är ju en smaksak. Vet inte om du tar det här positivt eller negativt, men du såg lite äldre ut i den korta frisyren. Min pappas fru har kort hår och hon blir aldrig nöjd med frisörens styling, hon blir alltid mkt finare i håret efter att hon tvättat håret och fixat det själv. På mig är det dock tvärtom, jag får aldrig till det lika snyggt som då min frisör fixar det, ser ständigt ut som ett lockigt troll. Vilket min man är lite störd över, klagar alltid på mitt självfall, han gillar det inte. (inte jag heller för den delen)

/kram K.

• Karisma

Linny: Klart man ska testa, annars så lär man sig ju aldrig något nytt. Tycker inte det var fult, absolut inte, var bara inget som behövdes för att det skulle bli en snygg sotning. (Säger den som inte kan göra en sotning själv )

Själv känner jag att jag måste inhandla turkost som ögonskugga, jättefin färg. Passar ju både m lite mörkare ögonskugga och ljusare.

/K

• Karisma

Ngn som provat riktigt klarrött tillsammans med ngn annan ljus färg?

Tänkte inför julen.

Nu ska jag amma lillen.

tjingeling

• Karisma
    LMK skrev 2008-11-05 20:58:34 följande:
    Nu ligger dagens vinröda sminkning i galleriet. Den ser dock mer rostbrun ut... men föreställ er vinrött! La även upp 2 till; en i lila med pigment fr. MUC & en i sidenmatt brunt med pigment fr. Fyrinnae.Nu är det dax för Grey's!
    Jättesnyggt med vinrött, jag har helt gjort slut på min, måste köpa ny. Älskar den färgen, gissa vilken färg som kommer återkomma i sovrummet nu när vi ska renovera det.

Har du provat klarrött någongång, undrar om det kan vara snyggt eller om man bara ser trött ut eller ngt.

/K
  • Karisma

Charlita: Varför denna tävling? Behöver du inte mascaran själv? bara nyfiken.

/K

• Karisma
    LMK skrev 2008-11-06 09:28:33 följande:
    Tack alla! Har dock svårt att variera mig i hur jag lägger skuggorna. Blir typ likadant fast olika färger bara. Några idéer?
    Jag har inte provat klarrött, DET är verkligen vågat! Men det kan oxå bli riktigt läckert om det görs rätt & på rätt person. Kolla in dessa länkar:purity.webblogg.se/2008/november/killer-crush...#trackbacksminkan.blogg.se/2008/february/rodsvart-sotni...
    Tycker det var jäkligt läckert med klarrött (m lite oranget) ska nog prova köpa det, fast inte lägga lika mkt över hela ögonlocket, vet inte om jag är så våghalsig.

Har lagt in en mer nytagen bild (i våras) idag på mig i galleriet, men som vanligt syns ju bara mascaran. Måste öva mer att få till ett bra kort på enbart sminkningen.

Har just kommit på att det absolut viktigaste för mig att få till snyggt är eyelinern, känns som den gör mest förändring. Så det gäller att fortsätta öva.

Nu ska jag försöka läsa igenom i tråden det jag missat.

/K
  • Karisma

Om jag skulle inhandla en blöt foundation och inte en mineral foundation. Vilken skulle ni rekommendera då?

Vilka av grejerna på MUS är bra? Ska testa igen att bli sminkad där och hoppas ngn som kan det där sminkar mig denna gången. Skulle vilja veta vilka av grejerna jag bör undvika. Där ngt annat märke är mkt bättre.

Kram K.

• Karisma

Linny skrev
    Jag har ingen blöt foundation att rekommendera tyvärr. Har aldrig varit så nöjd med mina..

Alltså, jag kan nog inte rekommendera vad du ska bli sminkad i.. Men jag skulle rekommendera dig att kolla på en del av deras penslar, cake eyeliner, läppennor och skuggor. Jag tycker inte de har bra puderborste dock och inte heller foundation och puder (förutom bronzer). Där gillar jag annat bättre. Deras primer och concealer gillar jag inte alls.

Ja det var det jag menade, vad jag sen ska ta för produkter för summan som det kostar att sminka sig. Deras cakeeyeliner ska jag absolut ta, sen pensel för att fixa ögonskuggan i globlinjen, om ni tycker den är bra från MUS. Hmm en bronzer skulle jag vilja testa att använda, kanske skulle ta deras då. Jag ska köpa lumenes primer, den du använder Linny.

Eftersom jag använder foundation så sällan så tänkte jag att jag köper en blöt nu och sen en riktigt bra mineral foundation när jag har bättre m pengar (=efter att resan är betald).

Ngn annan som vill tipsa om en blöt foundation som ser naturlig ut och täcker bra?

/K

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!