LMK skrev 2008-11-03 13:47:51 följande:
Karisma skrev 2008-11-03 13:16:06 följande:
Knepigt det där. Kan detta hjälpa lite tro? Kan det vara så att du har en för stor pensel? Jag har flera olika men den som jag markerar globlinjen med är runt 0,5 cm bred upp till 1 cm bred. Sen tonar jag skarvar med en annan fluffigare. Inte jobbar in skuggan i penseln ordentligt? Då fyller du penseln med pigment & får mer att jobba med. Glöm inte att knacka av överflödet så slipper du massa pigment under ögonen. Visst är det viktigt att skuggan är bra pigmenterad men annars får man bara fylla på flera gånger. Hur gör du när du skuggar globlinjen? Jag tittar oftast rakt fram som vanligt, då är det lätt att se vart skuggan skall vara för att synas/ge mest effekt. Sen kan man blunda & jämna till så det liggande V:et blir jämnt, fylla i lite mer etc. Jag tittar mest hela tiden när jag sminkar mig, även när jag lägger eyeliner.
Tack så mkt för era svar.
Får investera i en pensel på 0.5cm, såg en på kicks. Ska se vad det stod att den var till.

känns som hur mga gånger jag än fyller på extra så blir det inte starkare färg utan bara exakt lika omarkerat som innan. Jag tittar då jag lägger den, eller först blundar jag då jag lägger första lagret. Ska försöka få in mer färg i penseln åxå.
Trolltyg: Nope har inte torra ögonlock, men ska testa med primer & krämskugga, bara jag kan få karln till Umeå så jag kan köpa lite grejer.