Smink smink smink vi fortsätter!
LMK: Vad var det för färg/märke du använt vid sotningen på en av dina foton? Ngt blått var det va?
/K
LMK: Vad var det för färg/märke du använt vid sotningen på en av dina foton? Ngt blått var det va?
/K
Aha, jag är ju så dum att jag inte ens fattade att But I like frogs var namnet på ögonskuggan.
Fyrinnea var får man tag i det då?
/K
Fridapida: Såg i en annan tråd (den om tjejen m för trång klänning i provhytten) att du nämnt ngt om att du ser 9/10 som gör vanliga sminkfel.
Är nyfiken vilka fel det är? Kanske är jag en av dem.
Fel färg på en persons fondation känns som en självklar för den är nog svårast att hitta av rätt, samt noppat/färgat ögonbrynen som jag inte tycker är snyggt.
Obs, jag skulle aldrig gå fram till ngn på stan och kommentera. Alla får göra som dem vill, men visst reagerar man ibland. Jag brukar titta lite extra på dem som är snyggt sminkad/klädd, ev får jag mig nga bra tips.
/K
Jag bor 6mil utanför Umeå.
Fridapida: underbart att läsa.
Håller med dig i allt, Vet en tjej som sedan jag gick gymnasiet (26år idag) och säkert före det har kolsvarta ögonbryn (färgade, ej naturliga) som hon dessutom målar utanför de ordinarie. Ser inte klokt ut, hon har ljusbrunt hår.
Men aldrig jag skulle säga åt henne, hon måste ju tycka det är snyggt då hon alltid har dem målade så.
Men hoppas jag får kritik/tips då jag börjar lägga ut bilder, tänkte fixa det till helgen.
Linny: Är macpigment (gissar på ögonskugga) billiga eller är du helt enkelt snorrik.
Och vill du bli av med lite/mkt ur din sminksamling så kan jag i nga knapptryckningar ge dig min adress. Inga problem.
/K
Alla har ju olik smak, om ngn vill klaga på dig får du ange mig. Jag frågade ju vad DU tyckte.
Sen kläder som vissa tycker är skitsnygga tycker jag kanske är jättefula. Kompisar och lillasyster brukar ta med mig då de shoppar så de får ett ärligt svar hur kläderna sitter. Men jag säger ju bara vad jag tycker för att de VILL det. Lillsyrran har inte alls min smak av kläder, så jag tänker mer hur de sitter på henne inte vilken färg de har och så.
Själv älskar jag då det verkligen syns att jag sminkat sig. Ngt som jag tyvärr inte riktigt fått till ännu, men lär mig mer och mer i tråden, så så fort jag inhandlat mer grejer så kommer det åxå bli roligare att sminka sig.
Det kommer gå jättebra ska du se.
Åhh hade inte äldsta pojken varit sjuk hade jag gjort iordning båda grabbarna för en tur till storstan (Umeå
). Känner jag vill provsminka mig, men för att få bästa resultat måste jag ju köpa krämskuggan och eyeprimern, helst den runda penseln åxå. Men finns det att handla på ica, nja skulle inte tro det.
Linny: Ja det lät ju inte allt för dyrt för 10 skuggor, finns mga sidor att beställa från ser jag om man bara vågar. Ska börja m EM, tar det i samband m att jag köper mineral foundation.
Nu ska jag ge Oliver lite käk.
/K
Vad är det för pris på det man ska använda före i.d:s mineral foundation. Hette ngt med veil eller ngt sånt.
/K
mineral veil hette det.
Är det som en primer eller är det bara för att täcka mer?