Inlägg från: Karisma |Visa alla inlägg
  • Karisma

Smink smink smink vi fortsätter!

CowParfymeri har erbjudit sig att hjälpa mig välja ut rätt ton på mineralfoundation från Laura Mercier.

Jag skulle bara ta ett litet färg prov på ett papper på en foudation som jag har idag (gnugga in i pappret stort som en 1 krona tejpa över). Sen skulle de jämföra och ringa mig för att diskutera vad de tycker jag borde beställa för nyans. Finns det ngn borste till vettigt pris att köpa till den (i sverige), Laura Merciers kostar väl 400:- bara borsten?

Vågar jag? måste ju sminka mig nu och se om den färg som jag har nu verkligen passar mig. Vet ju inte ens om den är 100% rätt, även om jag tycker den är ok, kanske andra som ser mig tycker den är mörk/ljus.

trolltyg: Kan man beställa från Åhlens och NK och de skickar varorna till mig? Hittade inget på Åhlens hemsida.

/Kristina

• Karisma

Jag har cover all mix (MUS), den oranga på den tycker jag täcker ok på mig. Jag är dock inte så väldigt blå önder ögonen. Lägger man på för tjockt ser det bara dumt ut.

/Kristina

• Karisma

jag har fått tips om Laura Mercier mineral foundation i den här tråden, finns att köpa bla på cow parfymeri (i s-holm?).

/K

• Karisma

Nu ska jag strax in till Umeå och handla lite.

Tänkte köpa åtminstone mascara som förlänger (tips?) och gör dem tjockare, goldglow, samt en angle pensel.

I vilken ordning lägger man sedan på sminket på ögonen?

tex, goldglow, brun ögonskugga, eyeliner, mascara samt vit eller svart kajalpenna inne i ögat.

/kristina

• Karisma

Tack för svaren tjejer , imorgon ska jag testa att sminka mig. Är goldglow jag är mest rädd för då den är i pulverform. Har aldrig provat det tidigare.

Måste nog köpa mig en ny vi kajal, har tappat min.

Hmmm primer äger jag inte, kanske skulle kolla upp det. annars får det vänta tills efter julen. kommer ändå inte gå ut ngt på krogen så det gör nget om dedt inte håller så länge. Vill jus nu bar testa mig fram.

Har brun och olika lila toner hemma, får sen ta och testa ngt annat. Tycker mörk metallic blå är snyggt, har dock bara sett det på youtube, men får väl leta i butiker.

/K

• Karisma

Jo jag tänkte ngn vanilj eller så inte kritvit. tur jag fråga ang goldglow, jag hade garanterat dragit den över bara . Ska se om jag hittar vilken pensel det ska vara till. Förhoppningsvis så har jag redan en hemma.

Det räcker inte m sån här blöt foundation som "primer"? Annars så får jag försöka få karln att lätta på plånboken. Han vill dokc inte att jag köper så mkt idag.

/K

• Karisma

Känner att jag måste ta tjuren vid hornen och våga beställa från EM. Behöver ju borsten därifrån.

Funderar sen på att börja prova i.d mineral foundation, så jag får prova ut den i Umeå så jag vet att jag får rätt färg. Och när den är slut prova Laura Mercier, för att få jämföra dem båda.

Provade att sminka mig igår.

Jag köpte i fredags Max factor masterpiece mascara, goldglow (mus), angel pensel, vanilla kajalpenna (mus). MUS var de enda som hade en ljus kajalpenna som inte var vit.

Det jag inte riktigt blev nöjd med är ögonskuggan, känns inte som jag har rätt pensel för det mörka i globlinjen (visst heter det så?). Var svårt att få det jämt och lite starkare färg, hur mkt jag än la på så blev det inte mörkare.

Är väldigt nöjd m goldglow, den skulle gärna få glittra lite mer, men det kanske finns andra ögonskuggor man kan använda om man verkligen vill glittra.

har sett att ngn av er tjejer har använt en grön ögonskugga som det var väldigt mkt glitter i, då har ni bara haft det på ögonlocket. Förslag på vad det kan ha varit för ngt?

Kram K.

• Karisma

Är egentligen nöjd m makeupen, men som sagt måste få till det mörkare bättre.

Karln tyckte då det var snyggt.

• Karisma

Linny: Ögonskuggan jag använde är av märket Lumene, en brun och en svart. Penslar jag äger är en som är som fyrkantig, alltså helt rak där fram, sen en som är runt och väldigt mjuk, har en annan rund åxå som är ganska tjock och bredare än den första runda.

Äger ingen primer, kanske är det då som gjorde att jag inte fick till det ordentligt m glimmandet. Vad rekomenderar du där? Pris? Krämskugga är jag inte helt hemma med vad det är för ngt, står det krämskugga på asken?

Eyelinern är jag nöjd med så den penseln fungerade iaf.

Ska kika in på dina makeuper igen och se om det var du som hade den gröna skuggan.

/Kristina

• Karisma

Linny: ja det kan ju vara så som du säger med den bruna. Får prova köpa en brun från MUS istället. Ska prova sminka m en av mina lila åxå för att se om de är bättre. Samt köpa eyeprimer och den där krämskuggan. Ja meddela gärna sen om den var bra, primern från lumene.

Skulle hemskt gärna fota penslarna och lägga in, men usb portarna på datorn är trasiga så jag kan inte lägga in ngt på datorn. Märket är nött bort så jag kan inte se vad det är.

På en av dina makeup bilder har du målat m en lila färg, för att visa hur du lagt i globlinjen, finns inte en chans att jag med mina penslar kan få en sån stark och skarp linje. Ska kolla runt mer fär att se vem som hade den gröna ögonskuggan, hittade inte den på din sida.

Så om man inte skulle vilja använda foundation, så kan man bara ta eyeprimer, krämskugga och sen sitter ögonmakeupen hela kvällen? Ska utomlands till sommaren och då vill jag helst inte använda foundation, har dock hört talas omgt slags solpuder, vad det nu är.

nu ska jag ge sonen lite lunch.

Kram K.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!