• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

TereseA skrev 2008-09-17 21:34:26 följande:
    hej..Jag älskar oxå smink...verkligen snygga sminkningar där innne på pandora blogg tror jag det var..men jag undrar..jag har så svårt med ögonskugga och läppstift..hur vet man vad man passar i??? jag har blåa små ögon och små läppar..Undrar oxå vilken foundation ni tycker är bäst? och märke på ögonskugga som är bäst?någon som vill hjälpa?
    jag tycker inte man ska begränsa sig i färger pga. sin ögonfärg. Visst finns det färger som sedan framhäver den färg man har, men i övrigt kan man ju ha lite olika. Finns vissa färger jag inte passar i men det beror mycket på mina färger i övrigt, inte på ögonfärgen.
    Tex. är jag inte fin alls i plommonlila. Andra varianter på lila går fint.

Jag har också små läppar och undviker oftast väldigt mörka färger på läppstift osv. I övrigt kan du nog ha det mesta, beroende på klädsel, smink i övrigt och smak.

Favoritfoundation: Laura Mercier mineralfoundation.

Ögonskuggor: Make Up Store, Pure Luxe Cosmetics och Mac
  • Linny

Nu kommer jag ju inte ihåg vad jag skulle shoppa i Kalifornien...
    Jaja, det löser sig nog. En ny mineralfoundation från Laura M och ett Nars Orgasm iallafall..

Kanske kollar in senare ikväll,  men om inte; Ha det så bra så länge tjejer!

• Linny
    LMK skrev 2008-09-18 19:07:02 följande:
    Kors i taket, LMK har lagt upp nya bilder!! Först en mejk med MUS ursnygga dust Demon. Den gör sig så klart inte helt rätt på bild, mer skimmer i alla de läcka färgerna som den har IRL. Sen 2 st med nya pigmentet från Fyrinnae- But I Like Frogs. Är inte namnet helt underbart!? En ursnygg Blågrön skugga med turkost skimmer. Testade en sotning... gör typ aldrig det & vet inte om jag skulle våga visa mig ute med det heller. Men att testa är kul. En dag är jag nog så modig!
    Jättefint!!!!
    Shoppingtokig skrev 2008-09-18 18:42:25 följande:
    Lite ot men jag samlar vuxenpoäng för fullt just nu, inte nog med att jag är gravid så ska jag & min sambo skriva huskontrakt imorgon!!! Tittade på huset i söndags så det gick verkligen fort, sambon ringde och meddelade då jag satt på fotvård idag, hahaha!
    Åh så kul!!!
  • Linny

Tittar in fran California!!

Ska till Sephora senare i veckan och vill bara be om tips pa vad jag absolut inte far missa dar!

Hur ar priserna mot sverige?
    Tankte kopa Laura Mercier foundation. Pa Sephora kostar den 35 dollar. Det ar val billigt?
    Sedan ska jag absolut ha en Clinique foaming mousse cleanser. Finns ju inte i sverige och den ar outstanding! Sedan funderar jag pa Matsaki Matshushima, Mat;M 1,4 oz perfume spray for 60 dollar. Dyrt, billigt?

Lite nyfiken pa Philosophie ocksa. Dessutom sa fanns det en Nars Super Orgasm! Som bara finns pa Sephora. Ska kolla in den...

Andra tips? Vill ju inte missa det basta!! Bast att jag kollar med mina experter har i traden!

Kollar in senare. Hoppas alla mar bra! Kram fran Linny

• Linny

Hej igen!
    Ang. parfymen Matsaki M.. Vet inte exakt hur mycket 1,4 oz ar.. Men 60 dollar ar ju ca 350kr.. Sa kanske bara lite billigare da..

Laguna&orgasm duon har de har. Vet bara inte om jag verkligen vill ha. Har ju redan rouget Orgasm och en annan bronzer som jag gillar. Sa jag undrar om jag skulle anvanda laguna sa himla mycket.. Men jag ska kolla!

Men kom garna med forslag!!

Vi har redan shoppat lite, men inte sana saker da, utan en babycarrier, lite beefjerky krydda (maken gillar att gora egen jerky), specialgodis och sant
    Ska se om jag hittar nagra snygg mammaklader ocksa. Kan vara kul att ha nat som inte alla andra gar runt i. Och sa ska jag kolla bebisklader.

Men det ar skont vader i alla fall! Mellan 25-30!!

• Linny

Kollade med en konverterare och 1,4 oz ar 40 ml och 60 dollar ar visst strax over 400 kr sa den ar inte billigare har..

• Linny
    Pokergirl skrev 2008-09-23 09:08:34 följande:
    Linny: Benefit trrrob, du kan väl iallafall känna på det till mig?!  Och kika lite på Kat Von D:s Rock n Roll-serie.
    Vad ar det? Ska absolut kolla! Just ogonskuggor kommer jag nog halla mig borta fran. Har ju dryga hundra stycken och har ingen farg jag letar efter nu. Kanns smartare att kopa de sma samples istallet..
    katarina118 skrev 2008-09-23 09:34:02 följande:
    linnyååå man bli ju så avis på att du är i usa..suckar....antar att de finns massa fina mammakläder å även baby kläder...
    Inte hittills..  Babykladerna ar skitfula faktiskt. Men jag har bara varit pa typ Wallmart, Target osv annu.. Dar har de bara ljusblatt med nallar och annat fult Ska kolla pa andra stallen senare i veckan och nasta vecka. Mammakladerna har hittills ocksa varit jattefula, men ska nog till en specialbutik senare.
    LMK skrev 2008-09-23 10:21:54 följande:
    Linny: NARS super Orgasm är med MER guldglitter i än vanliga, om du inte visste det. Åhh Sephora... *drömmer* Clinique är ju som sagt billigt. Älskar deras solskydd! Parfymer var inte direkt billigt, kolla flygplatsen istället. UD, Smashbox & NARS har otroligt fina skuggor, kajaler lipgloss etc. Åh du kommer handla ihjäl dig!!
    Jo jag laste att det var mer glitter i, men pa bild sag den ocksa morkare ut. Parfym hoppar jag nog over. Tack for tips! Kollat UD och Smashbox skuggor. Fina, men kanns som att jag har de flesta farger. Ska kolla lipgloss och annat. Misstanker dock att det inte blir sa mycket smink utan snarare kramer..
    Fridapida skrev 2008-09-23 15:39:14 följande:
    Jag blir så avundssjuk att jag får ont i hela kroppen! Fy sjutton för dig Linny! Här sitter en som inte ens haft möjlihet att kolla in MUS nyheter o du shoppar loss på Sephora.Nej vet du vad!?
    Sorry Oskyldig Vet du... Idag ar det 30 grader och jag och sonen har badat i poolen ocksa...  Cool Na, nu ska jag inte vara taskig! Kan ju trosta dig med att maten inte ar sa himla god. Sa fettigt for det mesta. Men det finns farliga grejer ocksa.. Som deras sma "korvar" med chocolate chip cookiedeg i.. Man skar bara halvcentimetersskivor, lagger pa platen och in i ugnen. Sedan ar de fardiga fem minuter senare. Lite krispiga och sega och varma. Hjalp!!! Tur att man inte kan kopa sant i sverige!!!!

Var inne pa Bath & Body Works idag. Mycket olika kramer men ingen jag foll for. Kopte istallet en god kaffe pa Starbucks och en harlig smoothie pa Jamba juice

Har varit pa Sacramento Zoo och ska ivag pa lite andra grejer for sonens skull. Maken och hans pappa ska ivag och golfa imorgon och fiska pa torsdag. Svarfars fru och jag ska sedan ga och fa pedikyr och manikyr pa fredag, innan var Sephorashopping. Det ar valdigt vanligt har att ga pa manikyr osv..

Som sagt: Sephora senare i veckan. Aven Penneys, Nordstrom och Gap osv. Kopte en extra vaska idag, sa vi kan fa med oss allt hem... *haha*
  • Linny

Blev inte sa jattemycket pa sephora faktiskt. Tror det var en liten sephora dessutom. Kollade thrrrrob men gillade inte riktigt fargen. Lite for kall for mig.

Letade efter Laura Gellers ogonskugga. Hon ska ha nagra jattefina..

Kopte i allafall
    Nars/Laguna duon
    Laura Mercier foundation
    Laura Mercier kramskugga
    Clinique Foaming mousse cleanser

Kollade Cat von Ds skuggor. Tyvarr kunde man inte prova dem. Helmysko. Ska se om jag hittar dem nagon annanstanns. Ska kopa lite Redkenprodukter ocksa.

Visst hade de mycket pa Sephora, men jag var konstigt nog inte sa sugen pa sa mycket. Skuggor har jag egentligen sa det racker, och det var inte sa mycket som jag har gatt och langtat efter. Ska dock se om jag hittar nagra fina matta skuggor pa ett stalle kallat Ulta. Kanske i nagon forpackning med flera i..

Har dock shoppat bra anda.. Klader pa Baby Gap, Gymboree och lite annat smatt och gott...

• Linny

Ah just det... De har mycket snyggare duschforhangen har ocksa! Man hanger en vanlig tunn genomskinlig i plast som hemma. Men sedan hanger man tyg pa utsidan. Skitsnyggt blir det. Sa jag har kopt lite sana..

Sedan lite olika smycken, Potterybarn doftljus, och klader till mig sjalv..

Snart ska vi ivag till Macys och pa manikyr och pedikyr. Nice!

Hoppas allt ar bra med er!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!