Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

trollsanna > Jag beklagar din förlust!

Linny > SNyggt!
    Lite OT > Hur funkar det för Alfred och släkten "overthere"? Är han tvåspråkig? *nyfiken*

• Phantera
    Tesssi skrev 2008-10-10 08:46:25 följande:
    Beklagar. Nu har jag äntligen fått min sample-kit från EM. Så ikväll ska det testas.
    Wee...så kul!
    Jag fick mina ögonskuggor från EM i måndags och testade lite igår. Lite av någon lila färg och lite Oasis tror jag det var. Den färgen gillade jag. Fast väl på tyckte jag inte färgerna blev så starka. Men jag har ingen bra ögonskuggsborste. Måste införskaffas!
  • Phantera
    Salsoul skrev 2008-10-11 09:27:42 följande:
    Slänger in en fråga bland er som verkar ha koll;om man har en mineralfoundation, måste en eventuell concealer vara i mineralform också? Har id´s foundation/alt endast face color som jag är nöjd med, men ingen av deras concealer matchar min hudfärg och blanda funkade inte heller.Väntar barn i december och kommer definitivt vara i behov av en bra concealer, tips någon? Helst ett märke som har mörkare nyanser då jag är brunhyad.
    Hej!
    Om du har en Mineral Foundation kan du även ta den som concealer om du har en bra concealerborste.
    Men den måste inte vara i "mineralform".
    Innan jag köpte på mig IDs mineralsmink använde jag en "penna" med flytande concealer i som man penslade på med penseln i änden. L'oréal tror jag det var.
    Den funkade bra under ID-s foundation tyckte jag.
    Du kan prova dig fram.
    Har du redan en favorit concealer som funkar för din hudfärg så testa!

ID ska dock ha nyanser i mörkare färger också, asiater, mörkhyade..."tom svarta". Om jag inte minns fel.
    Kanske inte finns i Sverige dock???
  • Phantera
    Salsoul skrev 2008-10-12 19:27:08 följande:
    Tack för ditt svar Id i Sverige har inte alla färger nej, jag har beställt mitt från USA, men deras golden serie ska komma hit snart hörde jag idag så kanske kan jag hitta något som passar där.. Problemet med concealern jag beställde var att den är för grå, jag har en gyllene underton så även om den är "mörk" blev den askfärgad på min hy. Har inte använt concealer tidigare knappt så jag har inte hunnit få något favoritmärke, men nu har sömn- och näringsbrist gjort sitt så det börjar bli nödvändigt .. Det funkar ok att använda foundation istället om jag blandar den med lite vatten, dock täcker den inte de mörkaste ringarna runt ögonen. Jakten fortsätter! Minns ju hur man såg ut de första månaderna när dottern var nyfödd och sömnbehovet inte riktigt fyllt
    Vilken sida beställer du ifrån i USA?
    Jag har inte hittat någon bra. Men det är ju så mycket billigare där än här!!
    Den jag hittade skickade bara inom USA och till Kanada!
  • Phantera
    Salsoul skrev 2008-10-12 21:32:04 följande:
    Jag hittade en säljare på eBay som hade mycket låga priser både på produkter och frakt (fast nu när jag tänker efter skickade han från Canada..). Fanns flera säljare som skickar till Europa men priserna varierade kraftigt såg jag, vilket är risken med eBay jämfört med renodlade hemsidor som t.ex. strawberrynet.com
    Aha.
    För går man direkt till I.d.'s sida så har de en del erbjudanden som är billiga. Och oavsett om man väljer det eller inte så är det billigare än både Sverige och England. Men då måste jag handla via min mellanhand i Kanada.
    Aja, det funkar ju. Bara drygt med frakt/tull till Kanada och sen Sverige. Fast beställer man över $75 så är det fraktfritt, undrar om det gäller till Kanada också?
  • Phantera

Knott > Wee! Så kul! JAg gick faktiskt in och röstade på dig. Så jag håller tummarna!

• Phantera

Knott > Kan du inte lägga upp en bild på din outfit så vi kan välja färger...eller ge förslag iaf...på skuggor? *nyfiken i en strut*

• Phantera

Knott > LÅter snyggt!

Jag gillade din aprikosa och vinröda sminkning.
    Den rödbruna FACE Pearl #37FACE Pearl #37 gillade jag SKARPT! Väldigt snygg färg och den klädde dig också tyckte jag.
    Den kanske passar till ditt vinröda "plagg"?

• Phantera
    Salsoul skrev 2008-10-14 10:22:50 följande:
    Kanske? I alla fall borde det ändå blir billigare att skicka dit. Ber du dem märka paketet med "gift" brukar man slippa tullen, speciellt om det är mindre paket. Jag betalade 8 canadian dollars (ungefär lika mycket som USD) för frakten ( 5 id items) och det tog bara 3 dagar hit
    Oj!
    Det var billigt. Frakten till Kanada, eller tullen, var på $25. Och sen till Sverige var det $61 tror jag.
    Beror ju lite på storlek och vikt på paketet. Min kontakt i Kanada hade packat om det så det skulle bli mindre och slippa ytterliggare ev. tull.
    Jag ska nog kika lite på strawberrynet och se om det kanske blir billigare.

Frakten, för 5 samples, från EM var ju bara 30,10 kr!!
  • Phantera

Dagg i gräset skrev 2008-10-14 17:30:06 följande:

Vet inte om jag skrivit detta redan. Så förlåt om jag upprepar mig eller om nån annan tipsat om denna sida.Iaf så får man helt gratis mineralsminkprover där. Beställde igår natt, fick det idag. Finns bild i mitt galleri på det jag fick om nån är intresserad www.careoflena.se/
    Tack för tipset! Jag provar allt jag kommer över!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!