• Hamnbo

Killar föredrar smala tjejer!

Hörde jag häromdan, enligt mig stämmer det inte. Utseendet har ingen betydelse när ska folk förstå det.

Man väljer väl inte partner enbart efter utseendet.

Det är lika dumt att säga killar föredrar snygga tjejer eftersom smaken är som baken. Vem har rätt att avgöra vem som är snygg o vem som är ful.

• Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!
  • Kristin24

så TS, ja uttalandet var fel som den personen sa till dig...eller hur det nu var.

Go och glad Kexchoklad
  • violet
    violet skrev 2008-09-14 17:52:25 följande:
    Nej inte alla killar , men vissa.
    läste nog lite fel på det jag svarade på. Men somsagt, alla föredrar ju olika. Vissa smala, vissa kurviga o.s.v
  • Morbid angel

Självklart finns det män som FÖREDRAR smala kvinnor och tvärtom ?

• Haraaz

Det är olika i olika kulturer också hur man ser på hur en kvinna/man "ska" se ut. Tonårskillar i USA har väl säkert deras utseendefixerade media att tacka för hur de ser på tjejer, att de ska agera likadant som i porrfilmer och se ut därefter med...

• Miss Cee

Fast det där är ju som att säga att "Män föredrar god mat".

Var går gränsen för smal?
    I jämförelse med vad?

Visst kan man utgå från att de flesta män föredrar kvinnor som inte har sjuklig fetma, eftersom det hindrar dem i livet och är farlig ur hälsosynpunkt (även om det bevisligen finns män som tänder på riktigt kraftiga kvinnor i första hand...).

Men smal kan ju innebära "top modell benig" eller normalviktig och kurvig men vältränad. Skillnaden kan ju vara säkert 30 kilo. Olika män gillar olika saker och olika utseenden. Och det är ju extremt sällan som två exakt likadana kvinnor står att få, med enda skillnaden på några i vikt...

• Verkligen

Hm, min kille föredrar mig, konstigt då jag är ganska mullig.... Måste fråga honom om han verkligen inte vill ha en smal tjej istället..

jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • Jomppelina

Jag kan inte tänka mig att man kan generalisera och säga att killar generellt föredrar smala tjejjer? Men jag tror att modevärlden gärna vill få oss att tro att deras ideal är det som råder. Frågan är om det är samma ideal som gäller i Paris som i mörkaste skogarna i småland... jag tror personligen inte det?

Men nog kan jag vara ense om att utseendet är viktigt och att man går på det när man inledningsvis tänder på eller attraheras av någon man inte känner, när man "bestämmer sig för" om man har vidare intresse eller ej? Måste nog helt kallt erkänna att jag föll för sambons utseende vid första anblicken, det var något djuriskt där som klickade och nog tusan uppskattade han mitt också annars hade han nog kutat iväg när jag attackerade honom.

Men jag tror inte att vi är attraktiva i andras ögon, men i våra så självklart attraherades vi av varandra, annars hade vi väl inte inlett en bekantskap sådär utan vidare på krogen?

• m00nfl0wer

Självklart har utseendet någon betydelse MEN alla tycker olika. Jag tror även att man väljer vänner efter utseende, kanske inte medvetet.. men någonstans där inne i huvudet så betyder utseendet en massa och det är ju en jävla tur att alla tycker olika om vad som är fint och fult!

• GnomeFoot

Om det stämmer så går det runt en massa mulliga tjejer som är obotligt singlar, så teorin faller där.

• Zaria

Det är väl klart man väljer en partner man tycker är snygg,därmed inte sagt att alla tycker att han/hon är snygg. Men man börjar ju knappast dejta någon man absolut tyckjer är jätteful.

Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!