• Hamnbo

Killar föredrar smala tjejer!

Hörde jag häromdan, enligt mig stämmer det inte. Utseendet har ingen betydelse när ska folk förstå det.

Man väljer väl inte partner enbart efter utseendet.

Det är lika dumt att säga killar föredrar snygga tjejer eftersom smaken är som baken. Vem har rätt att avgöra vem som är snygg o vem som är ful.

• Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!
  • Bling1975

Är det inte så att tjejer föredrar smala tjejer? De ideal som många kvinnor har för sina kroppar stämmer inte riktigt överens med männens ideal.

Men mest av allt så är vi väl alla individer som faller för olika saker

Stitch längtar efter Lilo
  • Rabelais
    Hamnbo skrev 2008-09-14 17:33:52 följande:
    Vem har rätt att avgöra vem som är snygg o vem som är ful.
    Jag.
  • Tygtiiger

Självklart har utseendet betydelse, det är sällan vi börjar ragga på någon som vi vid första anblicken tycker ser både ful och ointressant ut. Men vad som är ful och ointressant är olika för olika personer!

(Och om man är tveksam kan man fråga Rabelais )

• Rabelais
    Svar på #23
    Aha-ha, precis. Men vad jag menade var att det är *jag* som avgör vem *jag* tycker är snygg.
  • JeckaH

Jo det stämmer faktiskt. Är just nu lite mullig, men har en gång i tiden varit riktigt smal. Var då sjuk i ätstörningar, men det syntes inte, folk tyckte att jag hade en jättefin kropp. Fick massor av telefonnummer varje kväll på krogen och jag var verkligen populär. Några år senare var jag frisk från mina ätstörningar och hade gått upp i vikt. Jag brydde mig inte så mycket, eftersom jag visste hur jobbigt det var att hela tiden var hungrig och deppig. Men det var mycket svårare att träffa någon, då jag fortfarande var singel. Jag hade inte alls det utbudet som innan, trots att jag faktiskt var normalviktig när jag hade gått upp lite i vikt. Men de flesta killar verkar föredra riktigt smala, nätta tjejer.

• JeckaH

För att inte tala om idag när jag är mullig, hur sjutton hade det gått att vara singel idag. Jag är glad att jag redan är gift, haha.

Och jag är inte ironisk, faktiskt. Så här är det.

• Severus

Jag har varit ett riktigt smaskigt fetto och min man har sagt helt ärligt att han tyckte jag var "finare" smal(tycker jag med)

Våga Vägra Östrogen
  • wynn

EN DEL killar föredrar slanka tjejer. ALLA gör det bevisligen inte, eftersom gott om mulliga, runda osv tjejer varken saknar partners eller beundrare Dessa skulle knappast bli uppvaktade speciellt mycket om det var så att alla killar föredrog smala tjejer. Så helt riktigt, påståendet är lögn.

Men är det verkligen så många som hävdar att det är så då? Jag tycker att man lika ofta hör tvärtom. Att killar föredrar "kvinnliga" kvinnor med ordentliga former mm. Ingetdera är sant för ALLA killar. Killar - precis som tjejer - föredrar olika saker. Inte svårare än så.

Och utseendet HAR betydelse. Men det är inte ALLT, och mycket annat brukar spela in när människor träffas.

• Eisa

Så länge en person inte är väldigt tjock el väldigt smal så spelar det ju ingen roll.

• MrsMia

Kanske föredrar de flesta killar smala tjejer för att smal ser hälsosamt ut, fast visst - en del killar säger sig faktiskt föredra tjejer med "lite att ta i". Lite hull är väl ok, men jag undrar vad killar ser i feta tjejer.. Detta gällde alltså endast utseendet, att någon sedan har en fantastisk personlighet är en annan sak för tycker man inte utseendet spelar så stor roll är det klart att det finns mycket mer att falla för.

Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!