JeckaH skrev 2008-09-15 09:36:03 följande:
Jo det stämmer faktiskt. Är just nu lite mullig, men har en gång i tiden varit riktigt smal. Var då sjuk i ätstörningar, men det syntes inte, folk tyckte att jag hade en jättefin kropp. Fick massor av telefonnummer varje kväll på krogen och jag var verkligen populär. Några år senare var jag frisk från mina ätstörningar och hade gått upp i vikt. Jag brydde mig inte så mycket, eftersom jag visste hur jobbigt det var att hela tiden var hungrig och deppig. Men det var mycket svårare att träffa någon, då jag fortfarande var singel. Jag hade inte alls det utbudet som innan, trots att jag faktiskt var normalviktig när jag hade gått upp lite i vikt. Men de flesta killar verkar föredra riktigt smala, nätta tjejer.
Är du säker på att det har med din vikt att göra då? Jag är rätt säker på att du uppträdde annorlunda när du hade ätstörningar, även om du inte är medveten om det själv, och uppträdandet spelar större roll än utseendet när man är på krogen. Det har jag rätt stor erfarenhet av själv. Ätstörningar och behov av bekräftelse går ofta hand i hand, och en person med behov av bekräftelse gör allt för att få uppmärksamhet, viket de oftast också får.