• Hamnbo

Killar föredrar smala tjejer!

Hörde jag häromdan, enligt mig stämmer det inte. Utseendet har ingen betydelse när ska folk förstå det.

Man väljer väl inte partner enbart efter utseendet.

Det är lika dumt att säga killar föredrar snygga tjejer eftersom smaken är som baken. Vem har rätt att avgöra vem som är snygg o vem som är ful.

• Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!
  • LoveSharPei

Ingen kan säga vad någon annan gillar! Det finns både killar och tjejer som gillar mulliga, smala eller vältränade tjejer eller killar. Och för vissa är utseendet inte alls lika viktigt som för andra. Ingen är den andra lik, alla värderar olika. Och det är tur! För det ger alla människor en chans! Det finns någon för alla.

• isisisis

Jag tror de flesta föredrar "en snygg" framför "en ful"!

Det märkar man även vid anställningsintervjuer och annat.

Visst betyder inte utseendet ALLT!

Men det spelar större roll än vad man vill erkänna!

Det är min åsikt!

• Chomsky

Jag visste inte att "killar" var en homogen grupp som alla hade samma smak.
    De flesta av mina vänner brukar säga "det ska finnas något att ta i", vilket brukar betyda att de inte ska vara modellsmala, men ofta heller inte giganter - normala helt enkelt.

• Decnet
    drSteffo skrev 2008-10-03 17:26:39 följande:
    Jag visste inte att "killar" var en homogen grupp som alla hade samma smak.De flesta av mina vänner brukar säga "det ska finnas något att ta i", vilket brukar betyda att de inte ska vara modellsmala, men ofta heller inte giganter - normala helt enkelt.
    Jag vill nog säga att ALLA människor resonerar som en enda stor homogen grupp (då relativiteten härskar)

ALLA vill ha/va en snygg..
    ALLA vill må bra..
    ALLA vill ha det bättre.. på något stadium..
    ALLA etc..
  • WannabeBullmamma
    JeckaH skrev 2008-09-15 09:36:03 följande:
    Jo det stämmer faktiskt. Är just nu lite mullig, men har en gång i tiden varit riktigt smal. Var då sjuk i ätstörningar, men det syntes inte, folk tyckte att jag hade en jättefin kropp. Fick massor av telefonnummer varje kväll på krogen och jag var verkligen populär. Några år senare var jag frisk från mina ätstörningar och hade gått upp i vikt. Jag brydde mig inte så mycket, eftersom jag visste hur jobbigt det var att hela tiden var hungrig och deppig. Men det var mycket svårare att träffa någon, då jag fortfarande var singel. Jag hade inte alls det utbudet som innan, trots att jag faktiskt var normalviktig när jag hade gått upp lite i vikt. Men de flesta killar verkar föredra riktigt smala, nätta tjejer.
    Är du säker på att det har med din vikt att göra då? Jag är rätt säker på att du uppträdde annorlunda när du hade ätstörningar, även om du inte är medveten om det själv, och uppträdandet spelar större roll än utseendet när man är på krogen. Det har jag rätt stor erfarenhet av själv. Ätstörningar och behov av bekräftelse går ofta hand i hand, och en person med behov av bekräftelse gör allt för att få uppmärksamhet, viket de oftast också får.
  • Deer

Jag tror kanske att många killar faller för "grupptrycket" vad det gäller tjejer.
    Min sambo har bara varit med tjejer som är smal, någon vägde typ 5o kg och var ganska lång.
    Sen träffade han mig, jag är mullig och har alltid varit det, men han säger själv att han föll för min utstrålning och tänkte inte alls på hur jag såg ut i kroppen, då har han tidigare aldrig kunnat tänka sig en tjej med övervikt.
    Nu säger han att han aldrig skulle vilja ha en tjej som inte har lite hull, mycket bättre att gosa med

• Tygtiiger

Att säga att utseendet inte spelar någon roll är dumt. Man känner inte en persons personlighet förrän man tagit kontakt - och man tar kontakt med de som verkar attraktiva, antingen genom vad de gör eller hur de ser ut, oftast både och. SEDAN upptäcker man personen bakom.

• gutegirl

Jag skulle inte våga dejta Brad Pitt, han är för snygg helt enkelt.

Aaliyah skrev 2008-09-16 18:19:11 följande:
    De flesta tjejer skulle hellre gå ut med Brad Pitt än Elefantmannen. Så det är klart de flesta killar hellre skulle gå ut med Heidi Klum än Elefantkvinnan (om det nu finns en sådan person). Men de flesta är ju vare sig supersnygga fotomodeller eller gravt missbildade och det brukar ju går bra att hitta någon att dejta ändå. Man behöver inte var perfekt, som tur är.
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • rohan

Normalt kurviga tejer inte allt för smala eller för tjocka är nog dem mest attraktiva för dem flesta killar smalhetidealet har dock blivit sjukt det kropps ideal som återfinns på kvinnorna Anders zon tavlor är enligt mig det bästa i vaje fal om det handlar om kvinnor.

• Olw

Det finns någon till alla....
    För att skönheten ligger i betraktarens ögon

Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!