• Hamnbo

Killar föredrar smala tjejer!

Hörde jag häromdan, enligt mig stämmer det inte. Utseendet har ingen betydelse när ska folk förstå det.

Man väljer väl inte partner enbart efter utseendet.

Det är lika dumt att säga killar föredrar snygga tjejer eftersom smaken är som baken. Vem har rätt att avgöra vem som är snygg o vem som är ful.

• Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!
  • Finbus
    JeckaH skrev 2008-09-15 09:36:03 följande:
    Jo det stämmer faktiskt. Är just nu lite mullig, men har en gång i tiden varit riktigt smal. Var då sjuk i ätstörningar, men det syntes inte, folk tyckte att jag hade en jättefin kropp. Fick massor av telefonnummer varje kväll på krogen och jag var verkligen populär. Några år senare var jag frisk från mina ätstörningar och hade gått upp i vikt. Jag brydde mig inte så mycket, eftersom jag visste hur jobbigt det var att hela tiden var hungrig och deppig. Men det var mycket svårare att träffa någon, då jag fortfarande var singel. Jag hade inte alls det utbudet som innan, trots att jag faktiskt var normalviktig när jag hade gått upp lite i vikt. Men de flesta killar verkar föredra riktigt smala, nätta tjejer.

Hur många av dem var det från seriösa personer som du skulle kunna tänka dig dela ditt liv med? Kan vara så att ytliga män föredrar smala kvinnor

Tycker inte att min vikt påverkat urvalet, ibland dock om jag känt mig fet och ful så är det mindre kul att gå ut. Men jag har ju aldrig varit den nätta typen med mina 175 cm.

• solhumlan
    Allt ligger väl i betraktarens ögon?....
  • Aaliyah

De flesta tjejer skulle hellre gå ut med Brad Pitt än Elefantmannen. Så det är klart de flesta killar hellre skulle gå ut med Heidi Klum än Elefantkvinnan (om det nu finns en sådan person). Men de flesta är ju vare sig supersnygga fotomodeller eller gravt missbildade och det brukar ju går bra att hitta någon att dejta ändå. Man behöver inte var perfekt, som tur är.

• satie

JeckaH skrev 2008-09-15 09:36:03 följande:

Jo det stämmer faktiskt. [...] Jag hade inte alls det utbudet som innan, trots att jag faktiskt var normalviktig när jag hade gått upp lite i vikt. Men de flesta killar verkar föredra riktigt smala, nätta tjejer.
    Skönt att se en kvinna som med egen erfarenhet kan intyga hur det verkligen är. Jag tror dock inte att de som försökte stöta på dig insåg hur sjukt smal du var då. Kanske kläderna dolde. En annorektiker med skinn och ben är ju inte attraktiv för någon.
  • LadyWillow

Ja för ALLA killar är likadana eller hur?

Bögar föredrar säker smala tjejer?

• Decnet

För att benämna ordet "smal", kan vi inte utesluta ordets motsats "Tjock" i relativiteten.

I mina ögon föredrar jag då en "smal" kvinna före en "tjock"..

Och för att hårdra det kan vi även ta in faktorn "normalbyggd"..

Och där föredrar jag normalbygd/smal före smal och tjock..

Fattar ni? Det var knappt så jag själv gjorde..

• jenny99

Jag föredrar smala kvinnor.
    Eller normalbyggda.

Men jag älskar mäns kroppar mest,och dom ska vara vältränade.
    Inte överdrivet muskler,men inte massor av onödigt fett.
    Fast rumpa...jag är själv mycket noga med min kropp,och har en man själv som är likadan.
    Vi är petiga..

Vem bestämmer vem som är ful?
    JAG.Finns massor av fula människor,och även snygga människor.
    Jag älskar att kolla in sånt varje dag,både tjejer och killar.

• Balehead

TYcker väl att påståendet stämmer rätt bra. Säger man "killar" menar man väl inte ALLA, men DE FLESTA. Visst finns det de som drömmer om att hitta en tjock och ful partner, men de torde vara i minoritet.

Därmed inte sagt att killar bara faller för smala tjejer.

Varje individ har väl rätt att avgöra vem han eller hon anser är snygg eller ful? Min egen smak har till exempel ändrats ganska radikalt de senaste 20 åren. Kan komma på mig själv att ligga på stranden och kolla in killar och tänka "Den där killen hade jag nog tyckt var skitsnygg när jag var yngre" Nu är en tvålfager gosse bara ointressant, utseendemässigt sett.

• lovemyboys

Jag vill gärna tro att det kanske inte bara e kroppen som attraherar.....finns ju lite mer!! En tjej/kille kan ju vara precis hur grymt snygga som helst,men öppnar dom mu och är blåsta,elaka, ja då föredrar jag ett riktigt smaskigt fetto,med lika stort

• lovemyboys

haha, hjätra skulle åxå va med!! Sådeså!!

Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!