• Hamnbo

Killar föredrar smala tjejer!

Hörde jag häromdan, enligt mig stämmer det inte. Utseendet har ingen betydelse när ska folk förstå det.

Man väljer väl inte partner enbart efter utseendet.

Det är lika dumt att säga killar föredrar snygga tjejer eftersom smaken är som baken. Vem har rätt att avgöra vem som är snygg o vem som är ful.

• Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!
  • Louvre

Killar tycker nog (oftast) om sunda tjejer och att vara överviktig är inte sunt.
    De flesta kvinnor vill väl ha en man som ser frisk och stark ut?

• Raka Pungen

Jag hör oftast "killar föredrar riktiga tjejer med nåt att ta i". Detta sägs iofs alltid av överviktiga tjejer, som försöker få sig själv att må bättre genom att intala sig att kärlekshandtag, feta lår och celluliter gör en till en rikttig kvinna, medan smala tjejer inte är något att ha, och att killar bara vill ha tjocka tjejer.

• Matillin
    Raka Pungen skrev 2008-10-06 12:29:16 följande:
    Jag hör oftast "killar föredrar riktiga tjejer med nåt att ta i". Detta sägs iofs alltid av överviktiga tjejer, som försöker få sig själv att må bättre genom att intala sig att kärlekshandtag, feta lår och celluliter gör en till en rikttig kvinna, medan smala tjejer inte är något att ha, och att killar bara vill ha tjocka tjejer.
    Fast jag tror det stämmer, om vi inte pratar om killar i 18 års åldern dom föredrar rätt säkerligen modellsmala tjejer
    Men att ha något att ta i behöver ju inte betyda att man vare sig är fet eller mullig.
    Normal är väl bäst och som tjej har man ju något att ta i då?
    Det tror jag gäller både killar och tjejer att man föredrar någon till utseendet som är söt och normalsmal?
    Sen spelar ju personligheten stor roll.
  • idiblon yes
    Matillin skrev 2008-10-07 06:50:48 följande:
    Fast jag tror det stämmer, om vi inte pratar om killar i 18 års åldern dom föredrar rätt säkerligen modellsmala tjejer Men att ha något att ta i behöver ju inte betyda att man vare sig är fet eller mullig.Normal är väl bäst och som tjej har man ju något att ta i då?Det tror jag gäller både killar och tjejer att man föredrar någon till utseendet som är söt och normalsmal?Sen spelar ju personligheten stor roll.
    Fast grejen är ju att de överviktiga desperat försöker inbilla sig att det är vad de har killar är ute efter. Det är ju sorgligt.
  • Matillin
    idiblon yes skrev 2008-10-07 07:23:46 följande:
    Fast grejen är ju att de överviktiga desperat försöker inbilla sig att det är vad de har killar är ute efter. Det är ju sorgligt.
    Hehe, kanske är så, fast det gäller inte mig.
    Jag är lite överviktig har typ 10 kg för mycket och inbillar mig inte att killar gillar mig mer pga det snarare tvärt om
    Min man älskar mig så klart men han liksom jag "föredrar" ju varandra fysiskt när vi är normala och fina i kroppen
  • idiblon yes
    Matillin skrev 2008-10-07 07:28:24 följande:
    Hehe, kanske är så, fast det gäller inte mig.Jag är lite överviktig har typ 10 kg för mycket och inbillar mig inte att killar gillar mig mer pga det snarare tvärt om Min man älskar mig så klart men han liksom jag "föredrar" ju varandra fysiskt när vi är normala och fina i kroppen
    Men då har du kanske lite av vad de saknar, nämligen självinsikt. Dock är 10 kg för mycket ingenting. Eller det kan ju iofs bero på, 10 kg från idealvikten eller 10 kg från den övre gränsen av vad som vore normalvikt.
  • Matillin
    idiblon yes skrev 2008-10-07 07:23:46 följande:
    Sen finns det ju faktiskt människor som gillar kurvigare människor.
    Såg något program om killar som födde upp sina kvinnor för att dom skulle bli så feta som möjligt.
    Det är väl i och för sig inte speciellt friskt
    Men det finns ju klubbar och sånt för överviktiga feta kvinnor som många män går till just för att dom gillar när tjejerna är större.
    Så det finns ju män som gillar det.
    Men majoriteten gillar väl när kvinnor och män ser sunda ut som Louvre skrev.
  • idiblon yes
    Matillin skrev 2008-10-07 07:32:03 följande:
    Sen finns det ju faktiskt människor som gillar kurvigare människor.Såg något program om killar som födde upp sina kvinnor för att dom skulle bli så feta som möjligt. Det är väl i och för sig inte speciellt friskt Men det finns ju klubbar och sånt för överviktiga feta kvinnor som många män går till just för att dom gillar när tjejerna är större.Så det finns ju män som gillar det.Men majoriteten gillar väl när kvinnor och män ser sunda ut som Louvre skrev.
    Ja, det finns såna män men de är ju i minoritet. Feta vill säkert få det till att de är vanligare än de är, dock.
  • Zemcia
    Hamnbo skrev 2008-09-14 17:33:52 följande:
    Hörde jag häromdan, enligt mig stämmer det inte. Utseendet har ingen betydelse när ska folk förstå det.Man väljer väl inte partner enbart efter utseendet.Det är lika dumt att säga killar föredrar snygga tjejer eftersom smaken är som baken. Vem har rätt att avgöra vem som är snygg o vem som är ful.
    men snälla rara det finns olika preferenser och inte alla killar gillar smala tjejer, kolla på tv3 program generation fett där det finns killar som gillar feta tjejer. riktigt feta tjejer.
  • Matillin
    idiblon yes skrev 2008-10-07 07:30:12 följande:
    Men då har du kanske lite av vad de saknar, nämligen självinsikt. Dock är 10 kg för mycket ingenting. Eller det kan ju iofs bero på, 10 kg från idealvikten eller 10 kg från den övre gränsen av vad som vore normalvikt.
    +10 kilo från normal-smal.
    Och jag är 171 lång så jag är inte speciellt fet vill bara vara smal
  • idiblon yes
    Matillin skrev 2008-10-07 07:41:55 följande:
    +10 kilo från normal-smal.Och jag är 171 lång så jag är inte speciellt fet vill bara vara smal
    Själv är jag fullkomligt nöjd med att vara normal.
  • Matillin
    idiblon yes skrev 2008-10-07 07:43:17 följande:
    Själv är jag fullkomligt nöjd med att vara normal.
    jo jag med, jag menar alltså normal= smal, inte smal= spinkig
  • Raka Pungen
    Matillin skrev 2008-10-07 06:50:48 följande:
    Fast jag tror det stämmer, om vi inte pratar om killar i 18 års åldern dom föredrar rätt säkerligen modellsmala tjejer Men att ha något att ta i behöver ju inte betyda att man vare sig är fet eller mullig.Normal är väl bäst och som tjej har man ju något att ta i då?Det tror jag gäller både killar och tjejer att man föredrar någon till utseendet som är söt och normalsmal?Sen spelar ju personligheten stor roll.
    Som jag skrev; brukar vara feta kvinnor som skriver att killar minsann föredrar dem för att de är mer riktiga än smala kvinnor (hur det nu går till, alla har vi väl fitta, smal som tjock?)
  • karmela

Min erfarenhet är att män är mer ytliga än kvinnor. Självklart är smaken som baken men det rådande idealet på tjejer ÄR att de ska vara smala och det är därför det de flesta (både tjejer och killar) anser vara vackert och därmed önskar att ens partner var.

Själv har jag haft killar i viktklassen 75-125. Men killen som vägde 125 kunde jag tyvärr inte se någon framtid med eftersom jag var orolig för hans hälsa och han visade inga tecken på att vilja ändra på sin vikt.

• oOMayaOo

Ja, jag tror att den absoluta majoriteten av (svenska) män vill ha en smal kvinna.

• kaminos

Är man ute efter att ragga upp någon för kvällen så kommer utseendet först.Men om man vill ha ett förhållande så kommer personligheten först, iallafall för mig....

• logg81

Jag har alltid varit smal. Ibland läskigt smal och andra gånger hälsosamt smal. Men det där är bara en myt. Om karlar enbart vill ha smala tjejer då skulle jag ha ett helt band efter mej. Det har jag absolut inte. Jag har tvärtom alltid haft svårt att få killar och tror att de vill ha tjejer med "kött på benen"... Inte benrangel som jag

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden Killar föredrar smala tjejer!