Svar på #53
Hej du!
I helgen flaggade faktiskt min sambo så smått för barnen (ungdomarna) att julen kunde bli här hemma. Jag hade innan dess frågat dem om vad det var som var så himla kul med att fira julen hos farmor? Jo, det var köttbullarna. Jag svarade dem att jag har några foton från förra julen på dem, dem ser ut att plågas kan jag säga!
Jag erbjöd dem att få se korten, men det var väl inte så viktigt för dem.
Just farmoderns köttbullar var det som förstörde julen - 07 för oss allihopa och den fejden har gjort att släktens relationer fortfarande inte har repat sig....
(Hela den biten är en gräslig historia för sig som jag kan ta en annan dag).
Så jag hoppas att jag kan få hela konkarrongen att förstå (familjen, min sambo + barn) att förstå att vi kan få en helt underbar jul här hemma och naturligtvis så är all släkt (nästan all släkt) välkommen hem till oss. Min sambo sa att det kommer dem inte vilja, och jag sa att nej, det tror inte jag heller. Men man har åtminstone gett dem den möjligheten.
Jag sa också till min sambo att INGEN av hans andra syskon vill fira julen hos farmor o farfar, ALLA vill fira den som dem själva vill. Näe, det tror inte jag sa min sambo då. Jag sa till han att han kunde ringa bägge sina bröder omedelbart för att få besked om den saken.
Så till slut fick han lov att tro mig (även där).
Men det är ju fördömt att man ska behöva strida så inihelvete om en sådan djävla sak som den förbannade julhelvetet!
Det förtar ju en mycket stor del av glädjen som faktiskt ska vara för jul o förberedelser!
Jag tänker i varje fall inte lyfta på min röv för att fira julen i något annat hem än mitt hädanefter!
Så det så!
Hur går det för er?
AnneVikstrand skrev 2008-10-08 21:58:05 följande:
Hur går det för dig???