• lanas mamma

plus size model

i americas next top model

hur fan kan man säga att deras plus modeller är det???????????

jag menar ursäkta men jag tycker att de är smala!!!!
    det får mig att undra hur pinsmala de andra igentligen är om man ser de i verkligheten.....

tänk om det var ok att vara en kvinna igen... drömmer nog bara!

• Svar på tråden plus size model
  • FinalFantasy
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:48:34 följande:
    Får gå ner på barnnivån; Junk in the trunk är ett uttryck grundat i den svarta delen av USA. En tjej med junk in the trunk har en fyllig bakdel, är kurvig. Har ingenting med fett, tjockhet osv. att göra.
    Precis Det är oftast menat som en komplimang Lyssna på hip hop mm så beskriver dem bootylicios och junk in the trunk som något sexigt och vackert

I got junk in the trunk Dvs en fyllig röv och då inte sett nån man klaga
    Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • rosyposy
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:48:34 följande:
    Får gå ner på barnnivån; Junk in the trunk är ett uttryck grundat i den svarta delen av USA. En tjej med junk in the trunk har en fyllig bakdel, är kurvig. Har ingenting med fett, tjockhet osv. att göra.
    Barnnivå?
    Konstigt, för de svarta amerikanska vänner jag har använder inte junk in the trunk som något positivt direkt.
  • enlitenbitkaka

Alla modeller bör bära samma storlek = liten smal modell = kläderna sitter bättre = mindre tygåtgång osv. Om du nu törstar efter genomsnittskvinnan kan du ju va glad att Whitney vann - första plus size modellen.

rosyposy skrev 2008-09-19 13:48:25 följande:
    Och varför är ALLA andra modeller supersmala? Varför är inte genomsnittskvinnan väl representerad i modellvärlden? Det är där problemet ligger.
  • rosyposy
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:52:08 följande:
    Alla modeller bör bära samma storlek = liten smal modell = kläderna sitter bättre = mindre tygåtgång osv. Om du nu törstar efter genomsnittskvinnan kan du ju va glad att Whitney vann - första plus size modellen.
    Det enda "hållbara" argumentet där är tygåtgången (och det lär knappast vara ett problem i den rätt så lukurativa branshen).

Att kläderna skulle sitta bättre för att det är smala modeller är ju där felet ligger också, för vem är det som ska köpa kläderna? Är det bara modeller och kvinnor med modelllikande kroppar som köper kläder?
    Dags att designa kläder som passar just genomsnittskvinnan kanske?

Törstar och törstar.. tja jag är rätt trött på det (för många) ouppnåeliga idealet som råder.
    Ja jag tycker det är roligt att hon vann, kan tyda på en vändning åt rätt håll men troligtvis så är det bara en engångsföreteelse.
  • enlitenbitkaka

Men era egna åsikter om modebranschen är ju tämligen ointressanta.

Fakta är ändock;
    1. Hon ÄR plus size
    2. Kläder sitter bättre på smala - inga valkar, bröst eller rumpor ivägen
    3. Whitney kommer inte bli långvarig som modell då hon inte kan gå runwayshower.

• rosyposy
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:59:11 följande:
    Men era egna åsikter om modebranschen är ju tämligen ointressanta. Fakta är ändock;1. Hon ÄR plus size2. Kläder sitter bättre på smala - inga valkar, bröst eller rumpor ivägen3. Whitney kommer inte bli långvarig som modell då hon inte kan gå runwayshower.
    Varför är de ointressanta? (rätt förmätet sagt av dig va?)
    VI är konsumenterna som reklamen där modellerna förekommer riktar sig till.
    1: JA hon är PlusSize i modevärlden som den ser ut idag, och det är rätt snett att den ser ut som den gör idag.
    2. Valkar? Måste man ha valkar för att man inte ser ut som en modell i kroppen. Och news flash: rätt stor del av världens kvinnor HAR bröst och rumpor, om de är i vägen så tyder det på något allvarligt fel i designen på kläder, inte tvärtom.
    3. Nej jag tror inte heller hon kommer bli långvarig, oavsett om hon kan gå eller inte. Hon kommer pressas att gå ner i vikt (tänk Sophie Dahl).
  • ming
    Mcmajjsan skrev 2008-09-19 13:41:27 följande:
    Det som diskuteras är väl just det att varför ska någon med normal strl räknas som plus size. Vad är logiken med det?
    Hon räknas inte som "plus size", hon räknas som "plus size model".
  • ming
    rosyposy skrev 2008-09-19 13:55:52 följande:
    Att kläderna skulle sitta bättre för att det är smala modeller är ju där felet ligger också, för vem är det som ska köpa kläderna? Är det bara modeller och kvinnor med modelllikande kroppar som köper kläder? Dags att designa kläder som passar just genomsnittskvinnan kanske?
    De modeller som går på catwalken visar ju high fasion och det är inte genomsnittkvinnan som köper de kläderna. De kläderna tillverkas inte ens för genomsnittskvinnan, utan är lite mer exklusiva och fungerar mer som inspiration.
    Var glad att HM och andra billiga butiker kopierar high fasion-kläderna och gör om dem till kläder som passar genomsnittskvinnan istället.
  • enlitenbitkaka

Precis som Ming säger så är inte kläderna på catwalken till för den "vanliga" kvinnan. Kollar du på de butiker som genomsnittskvinnan faktiskt köper sina kläder i; H&M, Gina Trcot, Lindex osv så använder de absolut inga pinnsmala modeller utan normala, fräscha kvinnor.

Svar på tråden plus size model