• lanas mamma

plus size model

i americas next top model

hur fan kan man säga att deras plus modeller är det???????????

jag menar ursäkta men jag tycker att de är smala!!!!
    det får mig att undra hur pinsmala de andra igentligen är om man ser de i verkligheten.....

tänk om det var ok att vara en kvinna igen... drömmer nog bara!

• Svar på tråden plus size model
  • SilentStar

Amen va fan! Kändes det lönt att spolia hela jäkla ANTM? Man går fan inte säker nånstans

enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:52:08 följande:
    Alla modeller bör bära samma storlek = liten smal modell = kläderna sitter bättre = mindre tygåtgång osv. Om du nu törstar efter genomsnittskvinnan kan du ju va glad att Whitney vann - första plus size modellen.
  • amomentlikethis
    SilentStar skrev 2008-09-19 15:01:03 följande:
    Amen va fan! Kändes det lönt att spolia hela jäkla ANTM? Man går fan inte säker nånstans
    kände lita samma sak då jag läste det... så nu är det väl inte lönt att fortsätta kolla. spänningen finns lixom inte där längre.
  • gutegirl

JIsses vilken vacker kvinna!

ming skrev 2008-09-19 13:17:06 följande:
    Enligt Wikipedia vägde Whitney 72kg och hade storlek 10, vilket är 44 här i Sverige.Det tycker jag är en plus size model.Jag kan ju inte direkt påstå att hon är smal.images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • SilentStar

nu handlade ju inte denna tråden specifikt om ANTM, bara om plus size modeller, dessutom så var ditt inlägg nästan överst så jag såg det av en slump. Tycker det var lite onödigt bara.

enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 15:04:59 följande:
    Gå inte in i trådar och läs när det står att de handlar om ANTM då
  • rosyposy
    ming skrev 2008-09-19 14:25:34 följande:
    De modeller som går på catwalken visar ju high fasion och det är inte genomsnittkvinnan som köper de kläderna. De kläderna tillverkas inte ens för genomsnittskvinnan, utan är lite mer exklusiva och fungerar mer som inspiration.Var glad att HM och andra billiga butiker kopierar high fasion-kläderna och gör om dem till kläder som passar genomsnittskvinnan istället.
    Jag pratar inte bara om modeller som visar high fashion utan modeller över lag.
    De som modellar för H&M och liknande lågpris kedjor är heller knappast exempel på genomsnittet,tyvärr.

Minns vad en god vän berättade om när hon pluggade design i Milano och fick kritik av sina lärare för att hennes TECKNADE modeller var för mulliga. Hon tyckte själv att de var lite magra men nej nej, smalare skulle de vara.
  • Mcmajjsan
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:47:07 följande:
    Men grejen är ju att hon är plus size bland andra modeller - bland dem är hon BIG. Hon respresenterar oss, vanliga kvinnor - normen. Men bland dem är hon förtfarande big. Förstår inte varför ni hänger upp erpå ett ord? Hade det varit bättre om de valt någon med bilringar och bristningar?
    Klart som fan man hänger upp sig på ett ord... bland andra modeller är en normal kropp ngt som kallas STORT, BIG osv... Det vi diskuterar är det faktum hur sjukt den normen är.
    Bf 081230
  • Mcmajjsan
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:59:11 följande:
    Men era egna åsikter om modebranschen är ju tämligen ointressanta. Fakta är ändock;1. Hon ÄR plus size2. Kläder sitter bättre på smala - inga valkar, bröst eller rumpor ivägen3. Whitney kommer inte bli långvarig som modell då hon inte kan gå runwayshower.
    Det där dina åsikter och tämligen ointressanta enligt mig. kurvor är det som bär upp kläder... bälten ska inte behövas för att en liten flicka vill visa upp sina framtvingade kotor.
    Bf 081230
  • lanas mamma
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:59:11 följande:
    Men era egna åsikter om modebranschen är ju tämligen ointressanta. Fakta är ändock;1. Hon ÄR plus size2. Kläder sitter bättre på smala - inga valkar, bröst eller rumpor ivägen3. Whitney kommer inte bli långvarig som modell då hon inte kan gå runwayshower.
    vi kanske anser att dina åsikter är ointressanta...
    tråden är för att upplysa att det är helt sjukt att en normal kvinna ska kalas för plus size i mode branschen.
    det borde förändras!
    att kläder sitter bättre på trådar är bullshit, om kläderna var skapta för att sitta på kurviga kvinnor skulle de sitta shit på pinsmala kvinnor det beror bara på vem man gör kläderna till
    och det är det som är sjukt att mode branscen vill få normala kvinnor att känna sig feta när det är nmode branschen det är fel på och inte några miljioner kvinnor.
Svar på tråden plus size model