Du måste logga in för att svara i en tråd.

• lanas mamma

plus size model

i americas next top model

hur fan kan man säga att deras plus modeller är det???????????

jag menar ursäkta men jag tycker att de är smala!!!!
    det får mig att undra hur pinsmala de andra igentligen är om man ser de i verkligheten.....

tänk om det var ok att vara en kvinna igen... drömmer nog bara!

• Svar på tråden plus size model
  • The past is now

Därför att modellvärlden är sjuk! Har ingen fattat det än? Konstigt att flickor mår dåligt? Nej inte ett dugg.

Så sjukt trött på att ALLA tjejer bantar på ett eller annat sätt,det är ju vansinne. Har man inte 10-40 eller mer kilos övervikt så behöver man INTE banta OM det är fara för livet på något sätt!

Vart är fokuset på männens kroppar???

• enlitenbitkaka

Nej du har helt fel, du menar de brittiska storlekarna där en 14 är som en europeisk 42

Fru U skrev 2008-09-19 12:36:37 följande:
    Nja, 14 är väl 40/42Fast deras storlekar är vanskliga, oftast får man gå på måtten på plagget. I svenska mått drar jag 40/42 men i amerikanska oftast runt 18
    www.newcelebwatch.com/wp-content/uploads/2008/whitney_thompson_top_model.jpg  inget pinnsmalt där.
    rosyposy skrev 2008-09-19 12:38:09 följande:
    Junk in the trunk? Var då?
  • Melisabeth
    rosyposy skrev 2008-09-19 12:30:48 följande:
    Jag har några väldigt långa smala bekanta, och de drar inte större storlekar pga sin längd... det är ju bara längden på kläder som påverkas, och då oftast bara i byxor. Bredden på kläderna påverkas ju inte av längden så att säga.
    Jojo, men hon är ju "höftbred" också

(Alltså inte på något negativ - jag tycker hon är hur snygg som helst)

Men för att görna jämförelsen - jag har något mindre mått än henne, och har också något mindre storlek - så för mig låter det inte otroligt att hon har 42, 44 ställer jag mig mer tveksam till (Och jag har klätt henne så jag vet hur hon ser ut )

Problemet i huvudsak ligger väl i att man ser så väldigt olika ut - om man är kurvig så ser man ut på 1 sätt, och har 1 storlek, och är man rak, resp "tjock" på mitten så kan man ha samma storlek men se helt annorlunda ut.

Så det är svårt det där med storlekar, men modeller är väl ofta av det "slaget" som lurar ögat bra.
  • FinalFantasy

junk in the trunk = bootylicious = Fyllig nederdel

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • ming

Enligt Wikipedia vägde Whitney 72kg och hade storlek 10, vilket är 44 här i Sverige.
    Det tycker jag är en plus size model.

Jag kan ju inte direkt påstå att hon är smal.
    images.fashionmodeldirectory.com/model/000000157755-whitney_thompson-fullsize.jpg
    images.fashionmodeldirectory.com/model/000000157753-whitney_thompson-fit.jpg
    images.fashionmodeldirectory.com/model/000000157748-whitney_thompson-fullsize.jpg
    images.fashionmodeldirectory.com/model/000000157733-whitney_thompson-fullsize.jpg

• ming
    ming skrev 2008-09-19 13:17:06 följande:
    Enligt Wikipedia vägde Whitney 72kg och hade storlek 10, vilket är 44 här i Sverige.Det tycker jag är en plus size model.Jag kan ju inte direkt påstå att hon är smal.images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...
    Ursäkta, jag menar att hon har storlek 42.
    Det står även där i hennes portfolio.
  • Mcmajjsan
    ming skrev 2008-09-19 13:17:06 följande:
    Enligt Wikipedia vägde Whitney 72kg och hade storlek 10, vilket är 44 här i Sverige.Det tycker jag är en plus size model.Jag kan ju inte direkt påstå att hon är smal.images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...images.fashionmodeldirectory.com/model/000000...
    Normal skulle jag kalla det...
    Bf 081230
  • listo

Men vad är "normalstorleken" för en modell? 32 eller 34 kanske? Då är det ju helt logiskt att 42 anses vara "plus size", även om det inte är särsklit logiskt för de flesta människor utanför branschen.

Everyone needs to believe in something. I believe I'll have another beer
Svar på tråden plus size model