• lanas mamma

plus size model

i americas next top model

hur fan kan man säga att deras plus modeller är det???????????

jag menar ursäkta men jag tycker att de är smala!!!!
    det får mig att undra hur pinsmala de andra igentligen är om man ser de i verkligheten.....

tänk om det var ok att vara en kvinna igen... drömmer nog bara!

• Svar på tråden plus size model
  • gutegirl

Du kanske skulle starta din alldeles egna agentur då, "Fota Feta" kan den heta kanske?
    Men du lär gå i konken ganska fort,. det där har provats men det funkar inte. Det är helt enkelt inte lönsamt.

lanas mamma skrev 2008-09-19 22:52:49 följande:
    vi kanske anser att dina åsikter är ointressanta...tråden är för att upplysa att det är helt sjukt att en normal kvinna ska kalas för plus size i mode branschen.det borde förändras!att kläder sitter bättre på trådar är bullshit, om kläderna var skapta för att sitta på kurviga kvinnor skulle de sitta shit på pinsmala kvinnor det beror bara på vem man gör kläderna till och det är det som är sjukt att mode branscen vill få normala kvinnor att känna sig feta när det är nmode branschen det är fel på och inte några miljioner kvinnor.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • lanas mamma

o GUTEGIRL o skrev 2008-09-19 23:18:08 följande:

Du kanske skulle starta din alldeles egna agentur då, "Fota Feta" kan den heta kanske?Men du lär gå i konken ganska fort,. det där har provats men det funkar inte. Det är helt enkelt inte lönsamt.
    vem pratar om att starta en firma........
    vill bara att man ska inse att normala kvinnor är fina även omdet väger över 45 kg..

sen är det jävligt lågt att skviva fota feta, ingen pratar om feta kvinnor,eller anser du att man är fet om man har storlek 38?
  • gutegirl

I modellsammanhang är man det, och det var väl  modeller vi pratade om om jag inte minss fel.
    Modellvärlden är liksom inte som den resten av världen.

lanas mamma skrev 2008-09-19 23:39:56 följande:
    o GUTEGIRL o skrev 2008-09-19 23:18:08 följande:vem pratar om att starta en firma........vill bara att man ska inse att normala kvinnor är fina även omdet väger över 45 kg..sen är det jävligt lågt att skviva fota feta, ingen pratar om feta kvinnor,eller anser du att man är fet om man har storlek 38?
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • enlitenbitkaka

Har man size 38 så är man en plus size modell....iaf på gränsen - back in the days med Crawford och gänget fanns det nog några med storlek 38, inte många dock. Dessutom hade ju Whitney storlek 42.

Och jagvet inte vilken värld ni lever i men är man säg 175cm lång och väger 45kg har man problem att hitta kläder på ex. H&M som har rätt så stora storlekar. Lär er att normen i modellvärlden i är den samma som normen i verkligheten. Jag har aldrig genom att handla på H&M osv. känt någon press att vara lång och smal på 45kg.

• nummerfem
    enlitenbitkaka skrev 2008-09-19 13:52:08 följande:
    Alla modeller bör bära samma storlek = liten smal modell = kläderna sitter bättre = mindre tygåtgång osv. Om du nu törstar efter genomsnittskvinnan kan du ju va glad att Whitney vann - första plus size modellen.
    Va!! Vann hon? Fy fan vad elakt att spoila. Halva säsongen är ju kvar!
  • smoothiz
    Clobberella skrev 2008-09-18 22:38:42 följande:
    Ja det är intressant att plus size i modelvärlden är typ en storlek 38-40...
    ja eller hur?..sjukt ju! jag har för mig att jag såg en intervju med anne hathaway (om det nu e det hon heter, hon från "djävulen bär prada") och hon sa att hon verkligen har fått kämpa extra i hollywood eftersom hon är en "storlek 38 som ju närmast gör mig till en valross i hollywood"..en "vanlig" modell i frankrike kan va size 0, alltså ha bmi under 17. men som tur är är detta inte tillåtet i t.ex spanien, italien osv nu längre..nu är det väl krav på att modeller i de flesta länder inte får ha under 17 i bmi för då räknas man som underviktig?..
  • smoothiz
    nummerfem skrev 2008-09-21 11:52:45 följande:
    Va!! Vann hon? Fy fan vad elakt att spoila. Halva säsongen är ju kvar!
    men va faaaan! detta är ingen spoiler-tråd!! helvete, nu e ju hela grejen förstörd..
  • DOLCE FAR NIENTE
    aud skrev 2008-09-21 15:19:19 följande:
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-09-19 18:22:38 följande:
    HOn har dock gått ned:www.stereohyped.com/wp/docs/2008/03/fiercee_t...
    Inte på alla ställen

Men visst fan är det tråkigt att alla sk själsäkra modeller kändisar till en början står på sig, men eftersom blir så påverkade att de måste ta sig ne på spinkis nivån.
    Som Catherine Zeta Jones, Beyonce mfl.
  • nummerfem

I allmänhet läser man hela trådarna när man debatterar. Och det är likt förbannat jävligt taskigt att spoila en serie som har gått kanske fem avsnitt här.

• DOLCE FAR NIENTE
    nummerfem skrev 2008-09-21 16:09:35 följande:
    I allmänhet läser man hela trådarna när man debatterar. Och det är likt förbannat jävligt taskigt att spoila en serie som har gått kanske fem avsnitt här.
    Shit happends. Tror du hon gjorde det för att jävlas med alla som tittar eller debatterar hon bara och det kom upp.
  • enlitenbitkaka

Men är man så känslig att man inte kan kolla färdigt på en serie för att man vet vem som vann kanske man inte ska florera på nätet öht? Va inte så att ja la ut en spoiler med flit

nummerfem skrev 2008-09-21 16:09:35 följande:
  • nummerfem

Känslig nä. Men det känns onödigt att kolla på ett omröstningsprogram där man nu vet vem som kommer vinna. Vi kan släppa det. Egentligen blev jag mest arg för att L inte vann ;)

Svar på tråden plus size model