Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Oj, blev det inte lite mycket text?
Januari:
5. Mie
7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
8. lenfre
11. ana1979
12. Bergeli
18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
23. sofia 76 (29 år, Röbäck)
26. Lisabetta
Februari:
2. Äntligen bebis
11. Missboss (28 år och bor på Teg)
14. Sussieohl
Hur är det för er tjejer i värmen?? Här är det toppen, jag lagade mat för första gången på säkert 1 månad igår och det var såååå gott. Korvstroganoff och ris *mums* Har nedräkning på semestern nu. Bara snart 3 dagar kvar *JIPPIE* Har förresten inskrivning på måndag den 18/7 kl 13.00.
Missboss: Här är det bra, förutom att jag jobbar! Jag ska inte ha ledigt förrän 12 augusti o då i 2 veckor (ska gifta mej då). Tog mitt första dopp i Nydalasjön i söndags, vad varmt vattnet var!
Kul med inskrivning! Trevligt att träffa barnmorskan som man ska träffa under hela graviditeten. Vår verkar supertrevlig så vi är mycket glada!
Jo då, det går. Dock söker man sig hellre till skuggan än solen, antingen är det för att man står inte ut i värmen pga man är gravid(i vanliga fall föredrar jag solen...) eller att man börjar bli gammal (dock bara 29 år så jag skyller hellre på graviditeten ;-D). Tur är att jag får sitta inne och jobba hela sommaren och där är det luftkonditionerat och ibland lite hurrvigt.
Har haft huvudvärk sen i lördags och igår var det riktigt illa. Idag är det lite bättre men det pulserar forftarande. I övrigt så är jag inte så sugen på mat och kan få mina hulk attacker när jag tänker på vissa maträtter, men det är ju bra för det är ju tecken på att jag är gravid så det klagar jag inte på. Tröttheten infinner sig ofta men det är ändå som att jag känner mig lite piggare på mornarna trots mina många toalettbesök på natten. Vad gör man inte för den lill*
På måndag kl 15.30 ska jag på Spec mödravården för VUL (tror det inte är vanligt UL).
Ha det bra i värmen!
Mjölk: Grattis till giftemålet. Bebisen blir ju iaf legitim
. Våran blir bara halv legitim eftersom vi bara har hunnit till förlovning *skrattar* Jag badade i havet i helgen och där kan jag lova att det var varmt. Det var säkert 20-21 grader i havet och det är bra. Jag funderar på att byta till tegs vårdcentral. Är skriven nu på Ridvägen men eftersom att det kommer att vara lättast att gå på bvc på teg, det är ca 5 minuter promenad än att man ska tjorva med bil och dyl så tänkte jag att vi går på inskrivning på ridvägen och byter sedan på teg. Det finns ju några bm på ridvägen som inte är speciellt bra så jag får nog nån av dem.
Sofia76: Tråkigt för dig att du undviker solen. En annan njuter sååå mycket av värmen och så ligga och sola. Snart semester, har nedräkning 2 dgr till. Är det utav någon speciell anledning du ska göra Vul? Det är verkligen skithäftigt att se den lille på ett vul. Det blir så verkligt att det är någon där inne
Den där huvudvärken lät inte alls som att den var att leka med. Hoppas den går över snart så du får känna dig som människa igen.
Ha en härlig dag!!!
Kram
Missboss: Jag får nog ta en tur till havet också. Går det nån buss till nån badplats där? Var är Ridvägen?
Ha det så skönt på semestern!
Hej!
Jag har haft semester i två veckor nu och jag bara njuuuter av solen. Badade i havet första gången igår och det var som missboss säger riktigt varmt. Vi mätte upp till 21,5 grader. 23 vid stranden.
Jag går på teg och där finns bara en barnmorska. Jag tyckte hon var lite speciell men sambon älskade henne. I höst börjar informationsträffarna för gravida. Så det ska bli kul att lyssna på sjukgymnasten och dietisten.
Är det några fler än mig som ser super gravida ut. Har till och med blivit erbjuden att gå före i toalettkön när jag varit ute. Skumt. Men det är så roligt för nu kan man inte bortförklara det med tarmar längre. Magen växer helt klart!
Ha det bra!
Hej tjejer! Jag var också och tog mitt premiärdopp igår. Var ut till Norrmjöle på kvällen, och stranden var helt tom och öde! Lite kallt att gå i men sen var det bara sköönt!
Missboss: Blev lite nyfiken när du skrev att alla BM på ridvägen inte är så bra... Kanske fult att hänga ut någon offentligt här, men jag vill gärna veta mer! Kanske kan du skicka mig ett privat meddelande? Jag är nämligen inskriven på Ridvägen och har efter ett första möte inte riktigt fått någon klar uppfattning om min BM...
ana1979: Neeej, tyvärr. På kvällarna möjligtvis men annars tycker jag bara det ser ut som att jag har fått lite större bilringar
Man vill ju gärna att det skall se mer ut som en babaymage! Får nog vänta någon vecka till. Går in i v.16 imorgon, så kanske efter semestern? Har du rent varit tvungen att inhandla nya kläder redan eller?!? Det är ju inte utan att man längtar lite till att köpa sina första mammakläder
ana1979:
Precis som AuroraBorealis skriver så har jag möjligtvis också fått större "lovehandles", inte större mage, förutom då magen är helt uppblåst då (är det nästan varje dag). Jag är i vecka 14 (13+2) men är antagligen inte så långt gången (ska se på UL i slutet av augusti). Kanskedet syns vid vårt bröllop den 20:e augusti?