• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • sofia76

ana1979:Ibland kan jag nog se supergravid ut när jag "släpper" ut magen. Än så länge är magen 2 delad och lär nog förbli så ett tag, är ju "bara" i V12+1.

Missboss: Jo det finns anledning till varför vi får göra VUL, genom att vi i senaste graviditen fick avbryta den i V20 pga kromosom fel på barnet. Har varit en gång på VUL redan och då var jag i V7+0 och då såg allt normalt ut. Längtar (och är skitskraj) till på måndag då det är dags igen.

AuroraBorealis: Härligt med ett kvällsdopp! Själv satt jag och flämtade hemma och visste inte vart jag skulle ta vägen för det var varmt ute och varmt inne (ska egentligen inte klaga för nu är det ju sommar!). Att jag inte kom på att man kan bada?! Lite stiltje i hjärnan tror jag visst...

• Lisabettan

Tjenixen tjejer,
    vad det låter mysigt med lite bad. Själv är jag lite feg så jag har bara testat temperaturen i umelagun... men den var helt ok ;)
    Magen är rejält uppblåst dagtid (när man ätit något ökar den typ tre storlekar), men det lär inte bli någon bäbismage än på flera veckor. Tyvärr har kräkningarna kommit tillbaka, de som hade tagit paus för ett tag sedan. Lite halvjobbigt. Skönt att det är lite svalare idag iaf.

• Missboss

Sofia76: Det förstår jag verkligen att du känner oro över detta. *kramar om* Du ska se att det kommer att gå bra, era lilla bebis kommer att må alldelens utmärkt.

AuroraBorealis: Jag tycker inte att alla bm på ridvägen är kass, utan det är min personliga åsikt att två av dem som jag haft där att göra med tidigare inte har fungerat med mig å då har det bara handlat om preventivmedel. Har skickat ett privat mess till dig

ana1979: Det blir nog teg för mig. Varför ha långt till mvc och sedan bvc när man kan ha nära. Det stämmer bättre för sambon oxå från hans jobb.

När det gäller bebismagen så kommer min nog att dröja. Har för mkt fläsk på magen. Fast när jag är och känner ovanför blygdbenet så känns det hårt. Stod härom kvällen och drog upp magen och sa till sambon, att visst syns det lite *asg* Han skakade på huvudet och tyckte att släpp ned magen igen för du ser inte klok ut.

Ska ni fara på Åsele marknaden i helgen??

Kram

• Bergeli

Hej på Er,

Hoppas att Ni Ume-tjejer mår bra!
    Har vuxit lite kring magen och mina favvo jeans passar inte.
    Någon som har nått bra förslag på några sköna "töjbara" jeans.

Hare så bra !!

• Missboss

Bergeli: Har du prövat med att ha en lång tröja och gummisnodd i midjan? Annars brukar väl VeroModa ha bra streach jeans vilket jag skulle föredra. Jag gruvar mig att dra på mig vanliga byxor efter den här sommaren. Å då tänker jag på efter semestern när jag är i typ v 15 eller något sånt.

Fick paniken för en stund sedan. Att man ska vara sååå nojig, var på toaletten och när jag torkade mig så hade jag en mörkbrun slemmig flytning. Inte alls mkt men det fick ändå hjärtat att slå trippelslag.. Iofs nu hoppas jag att allt är ok men som vanligt så målar man fan på väggen. Nu ska jag gå och lägga mig och sova.

Kram Camilla

• Bergeli

Var precis till Bm för att få lyssna på hjärtljuden.
    Vilken fantastiskt känsla. Liksom första "beviset" förutom gravtestet.
    Lyssnade bara några sekunder men vilken känsla!!

Längtar bara mer och mer efter att få se knyttet på Ul.
    Åker på semester nu.

ha en fortsatt bra sommar tjejer så återkommer jag i Augusti.

Kram

• Mjölk

Går det nån buss till nån badplats vid havet? Vill gärna bada i havet!

Missboss: inga problem! Jag har också sådana flytningar ibland! Jag har hört att det inte är något att oroa sig för alls!

• blondlucia

Jag väntar mitt andra barn i februari. Jag bor i Umeå.

• jummie

Här är en till Umeåbo som väntar sykon till Hugo 5 ½ månad i februari -06!!!

Trodde att det skulle synas fortare nu nä r man får tvåan...men jag vet inte...*kikar ner* har väl inte precis hunnit få rutor på magen efter förra graviditeten

Är det "bara" förstföderskor eller finns det några som väntar syskon??

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?