• icaS

Umeåmammor januari-februari?

AuroraBorealis: Tråkigt att du fått uvi men tyvärr är det rätt vanligt när man är gravid, som tur är så påverkas ju inte babyn.

jummie: jo det är fränt när man känner lilla drutten i magen, men jag är ju lite tokig och längtar efter de riktiga sparkarna

Jag har varit hos BM och trycket låg bra och det andra proverna var ok i underkant....
    Om inte huvudvärken går över på 2 veckor så börjar dom göra någon större undersökning, vad dom nu menar med det....

• icaS

Missboss: Tack. det var skönt med lite "semester" och hälsa på min syster och mamma också. Å vad skönt med en ny säng det kom ju precis lagomt med en ny säng nu (du lär behöva den längre fram).... hur är det med huvudvärken? har du kvar den eller har den gett upp??

• icaS

Hallå alla Tjejer!

Nu är det jätte synd om mig har varit och opererat mig i dag, det skulle bara bli en hand men då fick han syn på en stor knöl som jag haft ett tag på den andra handen så då tog han den också så nu har jag två händer i dandage..... kul fast det var ju bra för nu slipper jag en extra gång dit.

Fia: ingefära är jätte bra mot halsbränna, lite äckligt att äta men funkar bra....

Min lilla fjäril i magen blir större och större för var deg, längtar tills man får en stamp på urinblåsan

• icaS

Fia: Tack för kramen det känns bättre. Jag får ha bandage på högerhand 1 vecka och på vänster i 2 veckor (sen tar det 4-6 veckor innan den läker).
    Jag åt gaviscon förra graviditeten och det funkade bra för mig.

• icaS

Fia: Man ska ta tabletten ca 30 min efter måltid eller strax innan sänggående, man blir lite torr i munnen just när man tagit dom men jag drack vatten ca 10-15 min efteråt och det funkade bra i alla fall. Äter du järntabletter får du aldrig ta dom samtidigt utan med typ 2 timmars mellanrum.

• icaS

Sofia: Jätte stort grattis!!1

Fia: Kör försiktigt så syns vi på måndag

• icaS

Missboss: Eftersom du har gjort ett vul och dom bara sett ett foster så är det troligen bara ett.... jag frågade läkaren som gjorde vårat vul eftersom jag ätit hormoner i 6 månader då ökar "risken" för tvillingar så jag undrade hur stor sanolikheten var att dom missar ett foster och han sa ; nästan obefintlig!!

Köp vagnen den går ju alltid att sälja om det nu mot förmodan skulle va två......
    Sen finns det alltid mäniskor som tror att dom vet bäst hur magar ska se ut och inte, min mage är också jätte stor, men det beror på att mina tarmar har svällt något fruktansvärt pluss att dom flyttar på sig, så försök att inte ta åt dig eller säg att det nog är tre där inne det brukar få några tyst

• icaS

Efter som Fia inte har någon dator och hon har hållit koll på vilka som kommer på fikat på Mekka 17:30 på måndag den 22/8 så har jag försökt se vilka som kommer

Fia
    missboss
    icaS
    Äntligen bebis
    ana1979
    aurora borealis
    jummie

Har jag missat någon??? Såg att våra Blåbär skulle komma om fru blåbär orkar men är det någon mer??

• icaS

Gubben skulle naturligtvis inte vara RÖD!!!!

• icaS

Missboss: Jo det går bra, det gör ordentligt ont men det går ju över, slipper diska, städa och laga mat men duscha är svårt, måste ha gummihandskar så det är inte så mysigt...

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?