• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • JohannaMatt

Skriver som jag brukar, Godnatt Emma, godnatt alla här inne och godnatt alla änglar. Idag fick ni upprättelse.

• faster

skickar en hälsning o hoppas du får en underbar liten semtripp det är du väl värd!!
    kramar i massor

• Anki 82

Vad skönt att ni fick nån form av upprättelse idag Emma! Tänker på dig och hoppas ni får en välbehövlig paus nu. Kram!

• Xweroniqa

Finner egentligen inga ord men jag gör ett försök.
    Jag är inte heller "troende" men jag vet och är helt säker på att min älskade lilla dotter finns här runt omkring mig hela tiden. Det finns en jättefin barnbok som heter sommarlandet, jag har skrivet ett utdrag ur den på min blogg, adressen finns på min pres, den borde alla läsa som förlorat ett barn.
    Massa Kramar

• Mamma mu74

Hej Emma! Vill bara säga att jag tänker på dig och dina nära så mycket. Det finns inte ord för det fruktansvärda som hänt er.Skönt att hon fick livstid och är utvisad. Dina barn är så vackra.Har själv barn i samma ålder . Jag tänker på er varje dag. Varit in och tänt ljus med, vilka underbara bilder på Max och Saga.Dom kommer alltid och finnas i tankarna, även fast jag inte kände dom.Många kramar till dig.

• Miu

Beklagar sorgen. Ni har upplevt alla föräldrars mardröm. Jag hoppas verkligen att ni mår bättre snart och ser lite ljus i livet. Jag är även helt säker på att dina barn följer varje steg du tar. Många kramar

• Humbla
    idaja skrev 2008-10-14 21:55:59 följande:
    Anledningen till att Emma lös grön här på familjeliv är för att jag var in på hennes sida och kollade om hon fått mail från en av er här på familjeliv. Pratade med henne i telefon en stund också, så antar att ni såg att hon var grön under den tiden. Emma är på en liten mini semester och kommer hem igen på torsdag. Då komemr hon nog återigen vara aktiv här på familjeliv. Jag ska hälsa från henne till er alla och tacka för alla inlägg och stöttande ord!
    Du får hälsa till henne så mycket!
    Hoppas att hon får en härlig liten semester!
    Skickar ett godnatt till dig Emma och hoppas att ni får det trevligt!
    kram
  • emma727

Via radio lyssnade jag ang tyskans dom... Hurra... men samtidigt fel, hur kan vi fira... hennes dom gladde mig, men hjälper det? Så tragisk som hela historian blev. Men det blev någon form av upprättelse, det ska ni verkligen ha, hoppas ni kan känna det! Alla mina lyckotankar ger jag er, era änglar vid eran sida, lycka till er framtid.

Jag kan inte skriva något som känns rätt...
    Men jag beundrar eran styrka, lev vidare allt ni kan.

"När vi får besök av änglar, hör vi inte suset från deras vingar, vi blir inte kittlade av fjädrarna från en duvas bröst; men vi känner deras närvaro tack vare den kärlek de skapar i våra hjärtan."

Det vi tror på bär vi alltid med oss. Jag tror på Max och Saga med dig.
    Beundrar dig.
    Jag vågar inte föreställa mig vad du går igenom.
    Det fattades änglar i himlen, men du har din uppgift kvar. Ta hand om er.

Svar på tråden Mina två änglar