• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Cutemizziz

Vad fin du var på intervjun på Aftonbladet idag. Jag tyckte du gjorde intervjun jättebra och fick sagt många bra saker.
    Du är stark och det märktes verkligen! Du bevisar att man klarar av att leva även efter det allra värsta har hänt, även om man givetvis får kämpa hårt, men det går. *Kram*

• Gackning

Vilken lättnad det måste kännas inom dig nu när hon äntligen är dömd!
    Livstids fängelse- vilken dröm för dig och barnens pappa.
    Att veta att denna hemska människa aldrig mer kan känna friheten och att hon aldrig mer kan göra någon annans barn så illa.
    Varför hon gjorde det hemska- att ta era underbara barns liv kommer ni kanske inte få svar på. En människa som gjort något sådant har nog inget "riktigt" svar på det.
    Men skönt nu att hon äntligen får sitt straff iallafall!

Tänker ofta på er och på Max och Saga.
    Många kramar / A

• LillaFrun

Så skönt att det blev en livstidsdom, hämd ger ingen glädje i livet men detta är det närmsta rättvisa vi kan komma.
    Vi tänker på er.
    Kramar från oss.

• Svartfot

Max & Saga har fått upprättelse!!

Den enda tänkbara domen kom tillslut.
    Kram Emma med familjKyss

ღMalte ღWilmaღ
  • faster

hej Emma...
    vad skönt att detta nu äntlgien är klart...hoppas du känner att du fått nån liten rättvisa nu..
    Har tänkt på dej extra mycket idag.
    styrke KRAM

• CherryGirl

vad skönt att hon fick livstid! (Grattis)
    Vad bra du var på afonbladet idag också!
    Hoppas att allt känns iaf lite bättre nu!

• agnesmormor

Finns inte ord.....
    Tänker på er.....
    kramar från Elisabeth

• CrazyGirl

Skickar dig några jätte kramar och jag hoppas verkligen att du kan andas ut när domen kom.
    Kan nog inte förstå vad du har gått igenom men kan bara säga att hela Sverige har lidit mer er.
    Måste bara säga att du har verkligen varit stark..
    Tänker på er..
    Kramar från en mamma

• Philofix

Blev så lättad när jag hörde på radion idag på väg hem att hon blev livstidsdömd. Jag glädjs med er, Emma. Kanske fel ord, men du vet vad jag menar hoppas jag.

Tänker på dig, Saga & Max

• Tjorvelina

Hej Emma!

Å så lättad jag blev när jag hörde domen idag. Såg intervjun som var på aftonbladet idag. Så underbart o se dig glad trots allt det du har varit med om förstår att du känner dig lättad. Jag skrev ett inlägg tidigare i tråden och du är en hjälte i mina ögon lilla vän.
    å otroligt stark som du är så hoppas jag att du kommer bli vald till årets kvinna för det är du! Du är en helt makalös tjej o jag vet att Max o Saga visste att dom hade världens bästa mamma.
    När jag läser om det du skrivit i tråden mm så ler jag emellan tårarna du beskriver dina barn så underbara o det är dom. Önskar att jag hade en bråkdel av din styrka.

Sköt om dig er nu o bamsekramar i massor!

Glad att´jag fick Springsteen biljetter!!! 10:e gången den 4/7-08 och den 5/7
Svar på tråden Mina två änglar