• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • skopiz

Tänker på er, och skänker massor av styrkekramar, du är en otrolig människa,, kram Sanne

• Lingonflickan

Emma: Har också sett tv4-intervjun nu. På webben. Nånting slog mig och jag kan ha fel men i dina leende ögon fanns tårar. Jag vet att du tycker det är bra att prata om det om och om igen, men gör det inte väldigt ont samtidigt? Jag tror det och jag förstår att det gör det.

Det var så bra sagt det om statistiken. För man kan inte placera alla i samma mönster och jag tror på att du minns. Att du minns oavsett du vill det eller ej. Ville bara säga det.

• villelill

Hej Emma.. Har inte sett eller hört annat än det jag läst här. Tycker att det är grymt bra gjort att resonera som du gör.. Att hata nån gör ju bara att det blir svårare att gå vidare. Hon kommer ju i all framtid att måsta vara HON och leva med det hemska hon gjort.. Vi hoppas så att det ska vara ett straff även det!!

Hoppas att allt är bra med dig annars och att vardagen flyter på så som du vill vi är många som tänker på dig! Kram H

• mojsegojs

hej emma!
    jag och tessan var vid graven igår och vi såg att max och saga har fått en granne.. tänk den grannen kommer aldrig ha tråkigt som fått äran att vara brevid era bustroll!

det var så vackert med alla löv och alla underbara blommer..

KRAM

• Sweet 7

Tänker på er och beundrar er styrka! Sänder styrkekramar från mig och min familj!

• faster

Tänker på er o hoppas ni har en mysig liten tripp...
    Hoppas ni nu kan ta lite nya tag när det äntligen kommit ett beslut i detta....kram

Vet någon var man kan se intervjun med emma?

• faster

Emma!!
    Har nu hittat klippet o tittat o jisses sååååååå duktig o fin du är!!
    Så enormt stark!Mina tårar rinner ner för kinderna speciellt när jag ser glädjen i dina ögon då du berättar om Max o Saga.
    Beundrar dej verkligen!
    Stor varm Kram.

• emmy840508

Hej allihoppa, jag har inte hunnit läsa igenom tråden än. jag har inte setat vad en dator på flera dagar. Men jag kännde att jag måste skriva lite innan jag sätter mig o går igenom allt fint ni skrivit här.
    Domen kom i tisdags, det var enormt skönt. Livstids fängelse och utvisning. Max och Saga fick upprättelse... 
    Vi var på tingsrätten, jag klarade inte av tanken att sitta hemma och vänta på att någon skulle ringa. Jag mina föräldrar och min ena syster åkte iväg. Det var ett enormt mediauppdåd, men det gjorde mig inget, för då fick jag prata om det igen o igen.
    När allt var klart gick vi upp till mitt målsägande biträde och pratade lite. Sen rörde vi oss hemmåt.
    På vägen hem ringde de från tv4 och ville ha med mig i morrgon soffan på onsdagen. Min sambo fyllde år igår, så vi kännde inte att det var någon bra ide. Då frågade de om jag kunnde komma samma kväll istället. Så skulle de banda det. Jag tackade ja och så åkte vi iväg till stockholm.
    Vi stannade på hotell över natten och gjorde lite utflykter på onsdagen när sambon fyllde år. Igår kom vi hem och hadde gäster på middag på fördelsedagen.
    Idag har jag vart till v-ås på hörselkontroll igen. Jag fick två altenativ, antingen hörapparat el operation. Jag har ännu inte valt. Benet i örat e förmodligen trasigt efter smällarna.
    På eftermiddagen har jag bakat bullar igen. Vi ska ha gäster både fredag o lördag.
    Sambon fick förresten en londonresa för att se på mamma mia i present. Ska bli jättespännande. och en upplevelse att vara i London och tänka på något annat nu när vi får chans att vila några veckor.

• emmy840508
    nudelbumsan skrev 2008-10-14 00:30:06 följande:
    Emma, när jag kramade min son ikväll kom jag & tänka på dej & började gråta. Min son undrade vad jag grät för & berättade vad som hänt dina barn. Han visste redan lite då det pratas mycket om det. Jag sa att han var d bästa som hänt mej & bara ville krama honom hela tiden. Han frågade om du nu hade någon att krama & jag berättade att dina barn var änglar men att man kunde krama dom i tankarna.. Då sa han att om han skulle träffa dej så skulle han åxå krama dej för du behövde ju verkligen den kramen nu=) så jag skickar min sons kram till dej=)*kram från Theodor 5 år* =)
    åååå, så himmla fint av honom. villken godhjärtad son du har! hälsa honom o tacka från mig. Säg också att om han kramar mig i tanken (för man kan krama okända människor i tanken med) ås kramar jag tillbaka. Tack för att ni tar tillvara på varandra.
Svar på tråden Mina två änglar