• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Carpe diem 08

Många kramar till dej och familjen..tänker extra mkt på dej, Max & Saga idag.

• SBoren

Så himla skönt att hon vi livstid. För barnens skull och eran... Läste aftonbladet idag. Tårarna rann. Så fina bilder på barnen. Så svårt att förstå att du inte får ha dem hos dig. Känner att jag vill skriva så mycket. Men känns som det bara blir fel. Finns liksom inte rätta orden. Ni har det fruktansvärt. Era barn har blivit berövade sina liv. Det är så ofattbart...
    Tycker du är så stark. TA HAND OM ER! Många BAMSE kramar

• Miss Jay

Skönt att domen har kommit nu och att hon åker ut ifrån landet på livstid sen. Hoppas verkligen att hennes planer på att hovrätten ska ge henne mildare straff går käpprätt åt helvete.(Ursäkta språket)

En annan fråga mitt i allt kring domen. När tog dina barn sina första steg? Övade du dom mycket för det eller kom det bara av sig självt?

• Leeluu

Känns dumt att säga grattis för de låter så fel men vad skönt för er att hon fick livstid. Hoppas ni kan läka och gå vidare, eller i alla fall försöka.

• Mamma Lotta

Äntligen får ni nån form av upprättelse även om den förlust som ni lever med inte kan på långa vägar mäta sig med ett livstids straff i fängelse. Er förlust är så meningslös och onödig, jag hoppas du fixar nästa omgång och att hovrätten bara fastställer denna dom gärna med ytterligare påföljder, hon kan väl få sitta med folk som gör hennes resa kort tycker hon ska plågas på samma vis som du och din familj plågas varje dag.

Hörde på radion en intervju med din pappa,

Life is what happends while making other plans...
  • Prinsessan Leia

som en sten fall fr mitt hjärta när jag fick veta att hon blev dömd.

Max o Saga har det fint i himlen, de tar hand om varann. Sitter på molnen o vakar över sin mamma!
    Stora styrke kramar till dig!

• madddeluskan

gud vad skönt för er att hon fick livstid och utvisad när hon har suttit av sitt straff.har tänt på dig varje dag sen detta hände.massa styrke kramar från oss till hela familjen

• Vitulina

Hörde på radion om domen. Grattis känns inte som rätt ord, men jag är helt säker på att du vet vad jag menar. Så GRATTIS och mina varmaste kramar. Se till att samla styrka till rond 2.

Jag hoppas hon väljer att avtjäna sitt straff i Tyskland. Ju längre bort desto bättre. Dessutom, varför ska hon kosta det svenska samhället mer. Hon har redan berövat "oss" Max och Saga. Det är en skuld hon aldrig kan betala igen.

Återigen, mina varmaste kramar och all styrka du önskar Emma.

kram Anna

• Moi

Mina varmaste tankar till dej Emma och din familj!

Många Kramar!!

Svar på tråden Mina två änglar