Inlägg från: JohannaMatt |Visa alla inlägg
  • JohannaMatt

Mina två änglar

Nyss höll jag ett barn i min famn
    Mitt barn
    Värmen av dess tyngd gjorde mig varm
    Av mitt barn
    Men ödet ville något annat
    Med mitt barn
    Plötsligt hade tiden stannat
    För mitt barn
    Himlen hämtade tillbaka
    Min ängel
    Över oss kommer han alltid vaka
    Min ängel
    Jag har hört skratten, sett en vind
    Av min ängel
    Inatt kysste han min kind
    Min ängel

• JohannaMatt

Brukar ju önska gonatt här och så även denna gång. Gonatt alla härinne, gonatt Emma och gonatt alla fina änglar i himlen. Sov sött.

• JohannaMatt

Jag personligen skulle inte vilja varken läsa eller titta på bilderna från förundersökningen, det är ingen text som är till för oinsatta, människor som laddar ner och tittar är inte utbildade för sånt här.

Bättre tycker jag är att titta på bilderna på minnessidorna och minnas barnen som de var. Den händelse som beskrivs i FUP:en består av 10 minuter, jag koncentrarar mig hellre på de 4 år som Emma haft barn och hör henne hellre berätta om de lyckliga stunder de upplevt under dessa åren!

Finns det nåt vi kan hjälpa dig med där, Emma? Protestlista? Massmaila?

Hoppas ni alla har en fin dag. Tänker på er alla änglaföräldrar/anhöriga, Johanna

• JohannaMatt
    Lingonflickan skrev 2008-10-10 08:14:52 följande:
    JohannaMatt: En sån fin dikt!
    Tack. Ord e alltid så små i såna här sammanhang, men ibland måste man ändå försöka...
  • JohannaMatt

Precis. Det hör verkligen inte hemma med sånt här. Ledsen om jag upprörde någon med mitt inlägg. Tyckte bara jag delgav min syn på saken, det var absolut inget påhopp, och jag har inte dömt ut någon, bara skrev vad som poppade upp i mitt huvud efter jag läst Emmas inlägg. Låt oss hålla en vänsklaplig ton här på sidan.

• JohannaMatt

Fru Brastad skrev 2008-10-10 11:54:38 följande:

Mkt bra skrivet Vi måste hålla sams för Emma och barnens skull
    Ja, det är det viktigaste. Tack.
  • JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-10-10 19:56:19 följande:
    Hejsan! tack för att du delar detta med mig. o tack för dina ord. Årets kvinna, ja jag e så otroligt glad gör dom orden, de gör mig starkare för varje dag.Ja chocken var nog total för Nicklas när han blev anklagad för detta. Han fick höra att det hänt barnen och mig något fruktansvärt. Han ringde till sjukvård och polis för att försöka få något klarttecken på vad det rörde sig om. Men fick svaret att polisen skulle komma och hämta honom, han sa att han ville till sjukhuset och vara hos sina barn, de sa att polisen skulle hämta honom o köra honom dit.  Men istället körde de honom till station och han blev häktad. Han fick dödsbeskedet några minutrer innan han fick veta att han är anhållen för mord och morförsök.Jag kan, trots allt han gjort mot mig inte låta bli att tycka synd om honom.Han och jag har pratat en del om det. Han kommer nog aldrig komma över det. Men han försöker gå vidare så gott han kan.Ja, om jag har den styrka som min pappa har så är jag enormt glad. Han e min förebild och jag söker både tröst o styrka hos honom och min mamma.
    ja, tänkte på det var Niklas gjort mot dig innnan..var det innan barnen kom?
    Tänkte också fråga om barnen gick på dagis..vet inte riktigt varför, men det bara dök upp. Håller också med om att de verkade ha en väldigt fin sammanhållning, de två. Måste vara underbart för dig att de höll/håller ihop så!
    Avslutar med att säga att jag önskar att alla vi andra kunde ta en liten del av din sorg så att den inte blev så tung för dig att bära...
  • JohannaMatt
    SandraS skrev 2008-10-12 19:03:42 följande:
    VA?!?! Jag visste att någon idiot lagt ut bilderna, det hörde jag på nyheterna, men att någon är så genomrutten att h*n har ritat över Max ansikte och skrivit elaka komentarer!?!? Jag förstår inte att det finns så många hemska människor!!!
    Nej, och det är det jag menar, att bilderna hamnar i fel händer hos okänsliga, empatilösa personer som gör sånt här. Fattar inte att man inte kan göra nåt...Jag ska nog ta reda på lite mer om lagstiftning osv, se om man kan göra något. Vet att det cirkulerat protestlistor som man vidarebefodrade på mailen, så nåt sånt kunde man kanske göra?
  • JohannaMatt
    idaja skrev 2008-10-12 19:11:13 följande:
    Emma vet du en sak!?Jag tror Max förstår hur det hänger ihop nu med solar och månar. Att det bara finns en av varje. Det är tack vare dina förklaringar + att han nu är där uppe i himmlen! Alla änglar runt om honom har säkert tagit med honom på en rundtur och visat honom hur solen och månen beter sig! Så nästa gång du ser månen och solen samtidigt så tänk på att det är Max som ser till att de är framme samtidigt! Han vill visa att han förstått! Kram din syster Ida
    Så otroligt skönt för Emma att ha sin fina familj och underbara systrar, kom o tänka på en dikt;

En syster är ett stöd
    och en hjälpande hand.
    Hon är bunden till dig
    med ett kärleksfullt band.

Som lilla? eller stora?
    är hon dig ganska lik.
    Hon finns i många minnen
    och hon gör din levnad rik.

Det känns tryggt att hon vet
    varifrån du kom,
    att hon ser vad du gör
    och att hon bryr sig om.

Med henne kan du dela
    både sorger och skratt?
    En syster är en gåva
    ? en ovärderlig skatt.
  • JohannaMatt
    Lingonflickan skrev 2008-10-13 18:58:26 följande:
    Och en annan sak.Emma: Du skriver att du vill visa på barnen som de var, att du är glad när vi ser dem som de var... Men vet du Emma. Jag blev så oerhört berörd av det när det hände, och bilderna visade på så harmoniska, glada och levande barn. Det var hemskt. Sen hittade jag din tråd och blev glad att få kunna visa dig mitt stöd. Det som hänt sen dess är att jag började sörja dina barn. Tänkte att du kanske tyckte jag var konstig eftersom vi aldrig träffats. men idag slog det mig... det är pga dig. Du har skrivit om dem så att vi har lärt känna dem. Du har gjort dem så levande att jag känner det som om jag kände dem och hurdana de var. Därför är mitt hjärta också fyllt av en sorg jag inte kunnat förstå. Men du har lyckats få mig att se dina barn som om de levde, fått mig att lära känna dem. Jag har svårt att förklara hur jag menar men hoppas att du förstår vad jag försöker säga. Du gör dina barn levande i ditt sätt att berätta om dem.Mängder med styrkekramarMiS
    Håller helt med dig. Det känns som om Max och Saga har blivit en del av även mitt liv. De hålls levande i så många människors hjärtan! Ska skriva på listan nu och hålla tummarna för det längsta av alla straff imorgon.
Svar på tråden Mina två änglar