Mina två änglar
Ja, precis.
Ja, precis.
Det var Emma själv som i ett förhör på det skyddade boendet sa till polisen att kolla upp henne, tror jag...
Natti natti, änglaprinsen och änglaprinsessan
Emma
Låter som ni hade en bra dag igår. Det är bra om man kan samla på sådana, trots allt.
Det är skönt att ni känner sådan tillit till era advokater/målsägandebiträden o så. Jag förstår ju att de gör sitt jobb och att de vet vad de gör men när man sitter o läser i tidningen så känner man bara att "sätt dit henne nu då" ungefär...det är tur att det är de och inte jag som har det jobbet. Hade aldrig kunnat behålla lugnet när hon sitter där o ljuger.
Så tungt att det blir uppskjutet då. Men tur att de är grundliga.
Tänker på er så mycket. Många kramar Johanna
Skickar också all kärlek och styrka jag kan. Känns skönt att veta att ni tar hand om varann. Kram Johanna
Emma
Det gör så ont i en när man hör om barn som far illa. Och Engla hade verkligen rätt där…jag menar hur kan man göra så mot barn, hur kan man göra något ont överhuvudtaget mot barn? I min värld så betyder det att man är så fruktansvärt sjuk/störd som det bara går. Ofta kanske man tänker att de som gör barn illa måste själva varit med om nåt fruktansvärt när de var små..men så verkar ju inte fallet varit här. Och då fattar man ännu mindre.
Dina barn är verkligen så vackra, och inte bara året 2008 utan också deras underbart vackra leenden har etsat sig fast i mitt minne. Låg och funderade igår på hur snabbt tiden går…jul, nyår och sedan är det nytt år. Hur känner du inför tiden? Är den en fiende eller en vän? Om du förstår mig..
Kommer följa er hela vägen, Emma. Står bakom er i detta. Precis som så många andra. Vill du så är du aldrig ensam…Kram Johanna
Var det ny info?
ja, jag känner inte igen att jag hört det innan heller
Emma
jag önskar bara att det här kunde vara över, för er skull. Att ni aldrig någonsin mer ska behöva vistas i monstrets närhet. Jag vill inte se henne, vill inte tänka på vad hon gjort, men ändå följer jag rättegången, jag måste bara veta. Hur kan en människa bli så ond?
Och hoppas på att det ska dyka upp nåt som gör det mer greppbart, men antagligen kommer det inte hända. Det är som två separata världar; en där man pratar med dig och om dina underbara barn och en där man följer det här monstret o hennes lögner i HR. Jag vill liksom inte blanda ihop de världarna, vill inte ens tänka på henne i samma tanke som jag tänker på er. Låter det vettigt?
Jag har ganska lätt för att gå in där i din tråd, men när jag ska se bilder på barnen måste jag stålsätta mig psykiskt, man blir bara så berörd, de är verkligen så vackra, så fulla av glädje..man kan inte fatta. Jag kan nog fortfarande inte fatta fullt ut, trots att jag följer er varje dag.
hon ljuger ju uppenbarligen om barnet...varför de pratar så mycket om det i HR är väl för att bevisa att hon ljuger och att hennes trovärdighet är lika med noll.
Emma, känner så starkt med er. Att detta bara kunde vara över, med en dom som den i TR, så att ni äntligen kan få släppa den biten och fokusera på det goda igen.
Många tankar o kramar// Johanna
Hej Emma
Många tankar går till er nu. Kan bara tänka mig hur tungt det är nu i dessa tider. Om bara rättegången vore över och med samma dom som i TR, så ni kunde sluppit åtminstone det...Vet att du sagt ¨nån gång att du kan hantera människor o media när du mår bra och när du inte gör det så är det ju då vi inte ser dig. (kanske inte ordagrant, men ändå)
Det är väl så nu att det är nu när vi inte "ser" dig här som vi önskar mest av allt att våra välmeningar kommer fram, genom våra tankar och hjärtan. Hoppas du känner det.
Många kramar
Vi forstätter att skapa en ring av trygghet och värme närhelst du orkar kommar in här,Emma. Skönt att du får ha familjen hos dig i fortsättningen där inne i rättsalen...Kramar Johanna