Inlägg från: JohannaMatt |Visa alla inlägg
  • JohannaMatt

Mina två änglar

Tyckte det var en fin artikel i  Aftonbladet. Tårar föll igen, det är rörande  när man ser bilder man inte sett innan, för var bild blir det ju som att man kommer närmre...Så fina bilder på dig o barnen!

Att "det" har gjort så här mot er, att ni inte ska kunna fira jul och så dessutom dra igenom alltihop igen i hovrätten. Jag hoppas att ni åtminstone får den "julklappen" att det blir samma straff om igen. Och kanske fler bitar till pusslet...

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • JohannaMatt

Vilket fint minne...Max verkar ha ett hjärta av guld, så godhjärtad...

• JohannaMatt
    Mallan76 skrev 2008-11-30 18:52:47 följande:
    Jag hittar inte artikeln i Aftonbladet! Eller finns artikeln bara bara i pappersbilagan, ej på nätet?
    Bara i pappersbilagan än så länge...
  • JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-11-30 18:54:49 följande:
    ååå. tack för dina fina ord! jag blir så glad när så många av er säger att det syns i mina ögon att jag älskar barnen. Glöden fanns där när de fanns, o den finns kvar idag när jag tänker på dom. Livet tillsammans med dom var helt underbart. Jag älskade att ta hand om dom, jag tyckte så mycket om att ge all kärlek jag bara kunde ge till de små liven. Men jag tänker inte ge upp, jag lever vidare, jag är så tacksam för att jag fick den chansen... så jag ska ta vara på den... jag ska leva med Max o Saga i mitt hjärta.
    Emma,det är också på grund av detta, att man verkligen kan se hur älskade de var/är i livet som man kan känna en stor tröst. Att de inte kunde haft en bättre familj. De fick känna så mycket kärlek. Och ha världens bästa mamma. Och det har de fortfarande.
  • JohannaMatt

Skönt att ha dessa videos av barnen, som du kan ta fram och känna att de finns nära.

Det känns så bra att alla minnen man får av dig här så får man en bild av barnen när de är så glada och sjunger o skrattar o är tillsammans. Precis den bilden man vill ha.

Jag tänkte att en sak som du kanske tycker är skönt är  att du var hemma så mycket med barnen, (inte att det var skönt att Saga var sjuk) men p ga det så var ni varann närmre ändå. Det var inte den här lämna-jobba - hämta stressen, utan att du verkligen tog dig tid för dina barn. Och hade mycket tid för dem i vardagen. Och kanske också värdesatte, fångade dagen, mer för att Saga hade den här sjukdomen..bara en fundering.

Kram//Johanna

• JohannaMatt

Mrs Arvid- du skriver så fint. Så många gånger jag tänkt liknande tankar. Nu känner jag ju inte alls  Emma som du, men jag har tänkt att fick jag en enda önskan, en enda. Så skulle jag fara tillbaka och på något sätt förhindra detta. Det finns nån dikt som är ungefär "om tårar kunde bygga en stege upp till himlen skulle jag klättra upp och hämta er"
    Och jag tänker att om alla våra önskningar kunde bygga en luftballong så skulle vi flyga upp dit och hämta ner barnen till sin familj igen. För även om jag är övertygad om att de små änglarna har det bra där uppe så är det här nere de borde vara. Hos sin mamma.

Värmer att du har så underbara vänner, Emma. Tillsammans är man starkare.

Kram//Johanna

• JohannaMatt

MiS - tog så lång tid att skriva mitt inlägg så jag hann inte se ditt innan. Skrev ju nästan likadant :) men det är väl de tankarna många har. Tänk om våra tankar kunde hjälpa till att få de små tillbaks...

• JohannaMatt

Vad har du läst detta Emma? Vad stod det? Jag har nog missat det.

• JohannaMatt

Men herregud...läste artikeln nu. Varför gjorde inte det vittnet något? Hon hade ju uppfattat det som att hon tänkte göra det hon gjorde...Va i helv*te...Och hur kan man sikta in sig på barnen? Trodde monstret att T sedan skulle vilja leva med henne? Sjukare människa får man ju leta efter...

• JohannaMatt

Hur känns det att höra det, Emma? Jag menar, du har ju tänkt så att "om jag bara lagt barnen tidigare" och sådant. Nu hade det ju inte hjälpt, för att det var dem hon var ute efter att skada. Jag har nog innan tänkt att det var barnen som kom i vägen för att det var dig hon ville skada...Gumman, om jag kunde ge dig en kram just nu..

Svar på tråden Mina två änglar