• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Ztampe

fru bradstad:
    Kanske bäst att vänta tills Emma loggat in så vi kan fråga om det är ok.
    Annars tycker jag det var en bra ide.

• I Love M

Ljus från oss också! Svårt och förstå hur man går vidare efter en sån händelse, du är så stark Emma!

Jag tror definitivt att Saga och Max är med dig och att dom har det bra där dom är.

Många kramar till dig!

• lärjunge
    emmy840508 skrev 2008-09-27 16:50:48 följande:
    Tack för allt stöd, det värmer något enormt, jag hoppas jag kan hjälpa någon av er lika mycket någon dag. Vad som hände.. Ja, som jag skrev så var det någon som berövade dom livet, samma person försökte även ta mitt liv. Jag överlevde mina egna barn. Tankarna går ju om att det e orättvist, jag har ju levt livet länge länge. Men de små har knappt börjat sitt. De hadde så mycket att uppleva. Så mycket kärlek att få och de gav enormt med kärlek. Hur kan någon villja små barn något illa.
    My deepest condolences. Vet inte vad jag skulle göra utan min son. Han är 3,5 år gammal. Hoppas personen som tog deras liv och försökte ta din, är i fängelse för livet ut. Där får h*n straff om och om igen från sina fängelse vänner.
  • JohannaMatt

Så otroligt fint att denna idé med ljusen spred sig så! Jag är så stolt. Hoppas att Emma hinner komma in o se dem. Men annars låter vi dem brinna tills hon hinner! Ingen som läst något om Hovrättsförhandlingarna? När de startar? Har också för mig att nånstans stod det i början av december..så då är det inte så långt kvar. Undrar också hur lång tid de tar när de väl börjar..Att det ska vara så nära jul gillar jag inte riktigt. Att monstret ska förstöra den också. Mer än hon nu redan gjort, då. Kram till alla härinne, till Emma och till änglarna! 

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • mojsegojs

fick sms av emma iförrgår och hon skrev att dom börjar den 4dec.. så hon har massor att göra innan det men jag tror absolut hon hinner komma in hit och se alla ljus!

just nu ligger snön på marken här så jag ska snart gå ner och tända lite värme vid graven!

• faster

visste ej at vi fick ha reda på vilken dag det var.....men hoppas verkligen att det ska gå bra o att ni inte behöver geomgå mer sånt här efter detta.
    Stor varm Kram

Svar på tråden Mina två änglar