• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Philofix

Beundrar din styrka i det ofattbara som skett. Tänt ljus för dina fina barn.

Ta hand om dig Emma.

En varm kram.

• Tvåbarnsmamma79

Åh,vilka fina bilder!Graven är otroligt fin,och barnen likaså..
    Ta hand om er,ska tänka på er lite extra när allt drar igång igen.Fan,att det inte bara kunde få ett slut för er snart,så monstret kan stanna där hon ska vara-i fängelset för ALLTID!!
    Stora Kramar från Norrköping!

• Tvåbarnsmamma79

Jag menar naturligtvis att allt det här med hovrätten kunde avslutas snart,så monstret får fortsätta där hon ska vara-i fängelset för ALLTID!
    KRAM!

• Lingonflickan

Mina ljus brinner.

Såg på bilderna och jag fattar det heller inte, de är så levande, vilken underbar syskonbild. Så naturlig och spontan känns den, fylld av den syskonkärlek de två delade. De var tillsammans i livet och tillsammans i döden. En fundering jag fått är att Saga var så nära att klara sig men att hon ville vara med storebror... Jag hoppas ni förstår hur jag tänker, jag önskar att Max istället överlevt för att få vara med lillasyster...

Graven är fin i sammanhanget men ändå känns det så fel att den ska finnas över huvud taget.

Tänker på er varje dag.

• Humbla

Ljusen för barnen har brunnit i flera timmar nu, tände ett ljus med hallonlukt också, för dig och din familj.
    Väldigt fina bilder Emma, tack för att du vill dela med dig av dem till oss!
    All min styrka och kramar till er!

• malinagirl

Det var jättefint vid graven, om man kan säga så jättefin sten
    synd bara att det blev så.

• idaja

Å vad fint av er alla att tända så många ljus för Max och Sagas skull! Ska lägga upp min bild på ljusen jag tänder för barnen också. Finns i mitt bildgalleri, men ska lägga upp den som visningsbild.

Ni är för söta alla här på FL! Kram Ida (Emmas lillasyster)

Svar på tråden Mina två änglar