• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

Ljusen på min bild är de vi hade tända tidigare idag, vanligen, liksom ikväll, har jag två (ibland tre) vanliga kronljus i de silverstakar vi fick i bröllopspresent. Men bilden av de dem blev inte bra.

• Gestilja

Massa styrka till dig! Ni finns ofta i mina tankar! Ta hand om dig.

Theo 070424 och Tyra 080505
  • nr3

försökte tända ljus för max på minnes sidan men gick inte idag..till saga funkade det!
    kanske var tillfälligt.
    hur mår du idag?massor med vackra ljus brinner här för er!

• Tibertius

Hej Emma!

Vilken fin bild på barnen och deras viloplats. Så fint de har det. Skickar en massa styrkekramar till dig och de dina och tänker på dina framtida prövningar i hovrätten.
    Vi kommer att finnas här för att ge dig så stort stöd som det är möjligt.

Kramar

• JohannaMatt
    Lingonflickan skrev 2008-11-22 20:37:15 följande:
    Mina ljus brinner.Såg på bilderna och jag fattar det heller inte, de är så levande, vilken underbar syskonbild. Så naturlig och spontan känns den, fylld av den syskonkärlek de två delade. De var tillsammans i livet och tillsammans i döden. En fundering jag fått är att Saga var så nära att klara sig men att hon ville vara med storebror... Jag hoppas ni förstår hur jag tänker, jag önskar att Max istället överlevt för att få vara med lillasyster... Graven är fin i sammanhanget men ändå känns det så fel att den ska finnas över huvud taget.Tänker på er varje dag.
    Så har jag också tänkt.Men skönt för Saga att storebror stod o väntade på henne så de kunde flyga till himmeln tillsammans.

Så jättefina bilder på graven och på barnen. Så overkligt varje gång man ser en bild. Men jag är säker på att de leker fortfarande...bara på ett annat ställe.

Kramar till er alla
    Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • emmy840508
    Vitulina skrev 2008-11-21 08:38:20 följande:
    Hej Emma,Tänker på er dagligen, i så många olika situationer. Varje gång jag tänder ett ljus finns Max och Saga i mina tankar. Så även om ljusen inte tänds sepcifikt för dem så har de en del av alla ljus jag tänder. Och jag är IKEAs största kund på ljus, jag lovar.Med risk för att detta blir rörigt, så håll i dig.Sitter och gör ett hjärta av plastpärlor till min bästa kompis som ett minne av hennes möhippa och kom på en sak. Det har ju diskuterats i tråden om insamling av olika slag som man visst inte får göra, vilket är synd men jag kan förstå. Men eftersom vi alla här vill att du ska ha en symbol från oss att hämta styrka ifrån har jag en idé: Ett hjärta av plastpärlor med FL i mitten (för familjeliv). Det är inte dyrt att göra och om du vill kan du göra det själv. Annars har jag mer än nog med pärlor för att göra ett från oss och skicka.Detta NATURLIGTVIS BARA om du och övriga tycker att det är en bra idé.Jag är bara en av många som vill göra något för att lätta din börda. Om jag kunde skulle jag bära den en bit för dig.Varma kramarAnna
    åååå, vad otroligt fint av dig! Tack för ditt fina inlägg! Att få bära med sig en symbol med FL i mitten skulle vara guld värt. Jag skulle vara enormt tacksam om du hadde tid och ork att göra ett sådant. Då får den sitta runt spindelmannens hals med ett snöre.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-21 10:26:43 följande:
    Jag hade önskat att vi alla kunde sluta upp bakom Jangestigs och stötta dem på plats. Nu får vi göra det i tanke och hjärta istället. Undrar hur nära det är (svara inte, Emma!, bara en fundering) men det känns som att det börjar komma riktigt nära. Hoppas att de är mer professionella denna gången (då menar jag nämndemännen o dem) så att det inte blir nåt tjafs om ogiltlig rättegång o dyl..Och så att straffet skärps ytterligare (om det går) Dubbel livstid borde det vara, då det var två liv hon tog...Och så ytterligare en livstid för mordförsök...den svenska lagstiftningen är alldeles för snäll. Mot monster som aldrig borde få se friheten igen.Jag tänkte att när Hovrätten börjar, så kan vi alla ta bilder på våra ljus och lägga som presentationsbilder..så hela FL pryds av ljusen som brinner för barnen..Vad tror ni?Kram till Emma, hela er familj och alla andra engagerade här inne.
    ååå, villken otroligt fin tanke! Jag blir alldeles varm i hela kroppen. Jag får tanken att just såhär är det ju ett sammhälle ska fungera, när någon råkar illa ut så står resten av befolkningen bakom och håller om ryggen i nöd och i lust. Trots att jag tänker såhär så tar jag inget för givet. jag blir fortfarande lika berörd varje gång någon visar sin omtanke. Jag kommer efter detta bli en mycket bättre människa själv. Jag känner redan att jag vill hjälpa människor i nöd på olika sätt. Jag vill finnas där, precsi som ni har funnits för mig.
    Nu är det ingen hemlighet längre. De har släppt datum i pressen, rättegången sätter igång den 4:e december i västerås. Vi kommer vara klara den 22:a. Jag vet ej när vi får ett domslut. Om det blir före el efter jul o nyår.
    Den 5:e ska jag höras, det e bara 12 dagar kvar...
  • emmy840508
    månälva skrev 2008-11-21 18:30:19 följande:
    Förlåt Emma , men jag lånar tråden en luren stund.Bästa FL medlemmar. Jag håller nu på att få ett större frispel! Har tagit kort på ljus här hemma, lagt in i datorn MEN får inte in det i mín pres. Trycker som det står på bläddra, väljer kort, trycker på spara och texten med kortets "namn" försvinner. Nu har jag suttit med det här i över en timma och jag håller på att gå i taket! Det retligaste är att jag har haft personliga kort innan så jag vet inte varför det inne går nu. Vill så gärna ha ljus i pres. VAD gör jag för fel?
    Jag har ocksåp haft exakt samma problem med att ladda upp bilder, dock i mitt galleri. Jag har också haft problem med att skicka iväg mail, all text försvinner och sen finns det inget annat att göra än att skriva om det, likadantr här i tråden. Så det kanske är något tillfälligt problem. Jag e inte alls duktig på det här med datorer så jag hoppas någon annan har möjliget att svara på vad det är som e fel.
    Förreten! låna tråden hur mycket du vill, jag tar abslout inte illa upp.
  • emmy840508
    Ztampe skrev 2008-11-21 23:36:15 följande:
    Det är det inte tycker jag.Emma:Jag hoppas du inte misstycker men jag har lagt in bilden med Max och Sagas ljus i min blogg och skrivit lite om varför jag gjort det.Hoppas det är ok annars får du säga till så tar jag bort det.Kram.
    Det är helt okej, tack för att du ville göra det.
Svar på tråden Mina två änglar