• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    solfrost skrev 2008-12-09 21:06:53 följande:
    Jag har en fundering...söker "...den" ögonkontakt med någon av er eller är ....helt avskärmad och beter sig allmänt egendomligt åt emellanåt?Verkar ....så oberörd som det ser ut i pressen? ingen ånger eller nått?....Jag förstår nog inte riktigt var min fråga kom från....men den kommer och går i huvudet,,,kan inte förstå hur ....tänker?
    vet, inte om jag svarat på detta förut kanske, men isf gör jag det igen!
    Jag vet inte om hon söker ögonkontakt med någtot av oss, vi tittar inte på henne. Varken jag el min sambo, hon sitter mitt emot oss, men jag vrider min stol så jag sitter med domarna osv framför mig. Då kan jag kncentera blicken dit och jag är inte det minsta frestad att se åt hennes håll. Åhörarna som sitter och ser henne säger att hon bara kollat mot oss ett fåtal gånger....
  • snart mamma till 4

Hej Emma! Förstår att det tar musten ur dig att sitta på rättegången. Tycker du ska försöka vila och koppla av så mycket du kan...Omtanken har du från alla här även när du inte ha orken och vi förstår att du behöver vila. Förstår att det är jobbigt för din sambo också men han kan inte rå för vilka människor han har träffat tidigare i livet. Jag tycker ni är starka båda två och jag önskar er all lycka och styrka i framtiden *Kramar om*

• emmy840508

Häromdagen när det var rättegång så gick Nicklas lite tidigare än oss andra. Han åkte med sin bror och han i sin tur var tvungen att åka till jobbet på kvällen. Nicklas sitter bakom mig, eftersom jag vridit min stol bort från tyskan. När jag setat ett tag vände jag på huvudet för att kolla till Nicklas. Då kom jag ihåg att han redan gått. Efter någon minut gjorde jag likadant. och det uppepade sig gång på gång. Det kändes som att någon satt bakom mig, jag kände det så väl. Jag skakade av mig känslan, men tyckte det var lite krypigt fortfarande. Efter någon timma så kom jag på det! Max o Saga hadde förmodligen tagit hans plats, det var mina två busungar jag hadde bakom min rygg, jag log för mig själv, sände som ord genom tanken och resten av dagen var riktigt mysig.

• snart mamma till 4
    emmy840508 skrev 2008-12-13 16:57:39 följande:
    Häromdagen när det var rättegång så gick Nicklas lite tidigare än oss andra. Han åkte med sin bror och han i sin tur var tvungen att åka till jobbet på kvällen. Nicklas sitter bakom mig, eftersom jag vridit min stol bort från tyskan. När jag setat ett tag vände jag på huvudet för att kolla till Nicklas. Då kom jag ihåg att han redan gått. Efter någon minut gjorde jag likadant. och det uppepade sig gång på gång. Det kändes som att någon satt bakom mig, jag kände det så väl. Jag skakade av mig känslan, men tyckte det var lite krypigt fortfarande. Efter någon timma så kom jag på det! Max o Saga hadde förmodligen tagit hans plats, det var mina två busungar jag hadde bakom min rygg, jag log för mig själv, sände som ord genom tanken och resten av dagen var riktigt mysig.
    det var säkert de som fanns i din närhet för att ge dig styrka. Även om de inte finns i vardagen längre så finns de alltid i ditt hjärta och ditt liv. Jag har svårt att förstå et du går igenom då jag själv inte är drabbad av denna fruktansvärda sorg, men jag har tagit del av min kusins sorg över ett förlorat barn och hon har även skrivit en bok som publicerats och jag kan bara säga att jag tänker på dig och känner med dig. Vill du kan du titta på min kusins sida www.momartens.se kanske du kan hitta något som kan ge en strimma hopp de dagar då allt känns natt svart. *Kramar om*
  • Wishmaster

Ja du Emma, jag satt med 1 dag, ja menar 1 dag och var helt slut i huvudet när jag kom hem, så jag har lite svårt att förstå att ni orkar sitta där varje dag! Sen kan du hälsa han,vad han nu hette att jag är glad att han inte sänkte mig efter mitt lille intrång till er =) men vad ska man göra, visste ju för 17 inte vart ja skulle =) inte lätt att vara en laglydig en som aldrig har varit på tinget. Hoppas ni får en bra och välbehövlig vila nu i helgen!

• ebben

"emmy840508

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse."

Jag är INTE troende heller,men det där du sa:HELT övertygad att de finns som änglar,skyddsänglar över dig!
    Jag vet det lika säkert som jag sitter här! De är absolut med dig o de är tillsammans.
    O jag förstår efter det jag läst att du känner deras närvaro. också.
    KRAMAR i massor till er.
    Tänker på er ofta.fast jag inte alls känner er.

• solfrost
    emmy840508 skrev 2008-12-13 16:51:47 följande:
    vet, inte om jag svarat på detta förut kanske, men isf gör jag det igen!Jag vet inte om hon söker ögonkontakt med någtot av oss, vi tittar inte på henne. Varken jag el min sambo, hon sitter mitt emot oss, men jag vrider min stol så jag sitter med domarna osv framför mig. Då kan jag kncentera blicken dit och jag är inte det minsta frestad att se åt hennes håll. Åhörarna som sitter och ser henne säger att hon bara kollat mot oss ett fåtal gånger....
    Det låter sunt,, spar er själva.
    Ta och krya på dig och vila ordentligt i helgen!
    Dina änglar verkar vara med dig var du än befinner digGlad.
    kram
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Thessia

Emma!
    Som jag skrev tidigare så är det ingen som tar illa upp för att du inte är inne jämt, vi finns för dej och tänker på dej hela tiden!
    Se nu till att orka detta med rättegången och ta hand om dej själv och din sambo, vi kommer inte försvinna =)
    Kram på dej gumman!

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯) ★www.thessia.blogg.se
  • emmy840508
    varmchoklad skrev 2008-12-09 21:17:02 följande:
    Jag läste ett kort referat av din sambos vittnesmål och jag skulle vilja skicka en hälsning till honom via dig. Han verkar vara en helt suverän människa han med, precis som du, och man blir jätterörd av att han tog så fint hand om (*den som gjort detta hemska*) och fixade biljett, körde till arlanda, sa "ta väl hand om dig" och brydde sig... Jag grät när jag läste det. Det riktigt syns igenom texten att han är en omtänksam och bra man. Vilken guld-gosse, Emma! Vilken tur att ni två träffats, man tänker på det engelska ordspråket "a match made in heaven".Vad jag förstår så vill din sambo inte vara i medierna så mycket, hur känns det för honom att hans vittnesmål publicerats? Jag tänkte faktiskt på det då jag läste texten.Hur som helst så hälsa honom att vi finns här till stöd för honom också.

Jag citerar honom direkt: “tack så mycket för de fina orden. Det värmer. Jag finns inte här på familjeliv, så att ni även hälsar till mig e väldigt omtänksamt. Media har jag avstått ifrån, jag e ytterst lite, van med media från förr. Men då endast i positiv bemärkelse. När jag själv har arrangerat el gjort något evenemang. Det e mitt jobb. Att mitt förhör publicerades är inget jag e glad över, men, det är ju offentligt så jag kunde inte riktigt göra något åt det. Likadant var det med texten som finns ute i expressen idag, mina mail till den såkallade tyskan. Det var jobbigt både för mig och Emma att de blev så offentligt”

• FreeForAll

Hej Emma! Måste sägs (som alla andra) att du verkar vara så oerhört stark! Och du verkar vara så trevlig och omtänksam!

Här kommer en känslig fråga, du behöver inte känna att du måste svara!! Är du 100 % säker på att det var tyskan som har gjort detta?

Förlåt om frågan är stötande, ignorera den om du vill.

Svar på tråden Mina två änglar