• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Baba Screetch
    Svar på #4178
    kärålajn skrev 2008-12-12 22:00:42 följande:
    Vill bara skriva ner en text jag läste en gång... En ung man stod på stadens torg o förkunnade att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden. En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta för att det var så vackert. Det var inte en endaste rispa eller märke i det.Alla var de överens om att detta sannerligen var det vackraste hjärta dom någonsin sett. Den unge mannen blev så stolt att han började förkunna ännu högre om sitt vackra hjärta.Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram i publiken och sa - "Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt."Publiken och den unge mannen tittade på den gamles hjärta. Det slog med starka slag, men det var fullt av ärr och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur och ersatts med andra bitar som passade dåligt, så det hade blivit kantigt och taggigt där de sattes in. Det fanns t.o.m. ställen där det faktiskt saknades bitar och där hade det blivit djupa hål.Publiken stirrade - hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade. - "Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken."- "Ja," sa den gamle mannen, - " Ditt hjärta har ett perfekt utseende, men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt. Du förstår, varje ärr representerar en person som jag givit min kärlek - jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta men dessa vårdar jag ömt för de påminner mig om den kärlek vi delade. Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta, men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen. Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta - att ge av sin kärlek är att ta en chans. Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor och hoppas att de någon gång kommer tillbaka och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem nu. Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?" Den unge mannen stod med tårarna sakta rinnande nerför kinderna. Han gick fram till mannen stoppade in handen i sitt perfekta unga hjärta och rev ut en bit. Han erbjöd biten till den gamle mannen med darrande händer. Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta, stoppade in den i sitt och tog sen ur en bit ur sitt eget ärrade hjärta och stoppade in det i såret på den unge mannens hjärta.Biten passade, men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter. Den unge mannen tittade på sitt hjärta som inte var perfekt längre men ändå vackrare än någonsin eftersom kärleken från den gamle mannen blandades med hans. De omfamnade varandra och gick iväg, sida vid sida.
    Va fin den var
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • snart mamma till 4
    kärålajn skrev 2008-12-12 22:00:42 följande:
    Vill bara skriva ner en text jag läste en gång... En ung man stod på stadens torg o förkunnade att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden. En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta för att det var så vackert. Det var inte en endaste rispa eller märke i det.Alla var de överens om att detta sannerligen var det vackraste hjärta dom någonsin sett. Den unge mannen blev så stolt att han började förkunna ännu högre om sitt vackra hjärta.Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram i publiken och sa - "Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt."Publiken och den unge mannen tittade på den gamles hjärta. Det slog med starka slag, men det var fullt av ärr och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur och ersatts med andra bitar som passade dåligt, så det hade blivit kantigt och taggigt där de sattes in. Det fanns t.o.m. ställen där det faktiskt saknades bitar och där hade det blivit djupa hål.Publiken stirrade - hur kunde han säga att hans hjärta var vackrare tänkte de. Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade. - "Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt, mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken."- "Ja," sa den gamle mannen, - " Ditt hjärta har ett perfekt utseende, men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt. Du förstår, varje ärr representerar en person som jag givit min kärlek - jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem, och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta men dessa vårdar jag ömt för de påminner mig om den kärlek vi delade. Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta, men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen. Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta - att ge av sin kärlek är att ta en chans. Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna, så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor och hoppas att de någon gång kommer tillbaka och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem nu. Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?" Den unge mannen stod med tårarna sakta rinnande nerför kinderna. Han gick fram till mannen stoppade in handen i sitt perfekta unga hjärta och rev ut en bit. Han erbjöd biten till den gamle mannen med darrande händer. Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta, stoppade in den i sitt och tog sen ur en bit ur sitt eget ärrade hjärta och stoppade in det i såret på den unge mannens hjärta.Biten passade, men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter. Den unge mannen tittade på sitt hjärta som inte var perfekt längre men ändå vackrare än någonsin eftersom kärleken från den gamle mannen blandades med hans. De omfamnade varandra och gick iväg, sida vid sida.
    Det var fint skrivet Hoppas att Emma kan känna att de får bitar av andras hjärtan som stöd till sitt eget när dagarna känns tuffa och sorgen är som störst
  • faster

Hej Emma....jobbade hela dagen igår o kunde ej följa någonting...men jag förstår ju att monstret att ej har tagit sitt förnuft tillfånga o erkänna...men frågan är ju om hon har något???

Önskar dej en trevlig helg o att du får bli fri förkylningen..skicka hit den DU ska inte behöva mer nu!!
    Stor varm KRAM

• emmy840508

Hej alla härliga människor! Jag har inte läst igenom allt än. Jag har inte orkat vara här inne på länge. Rättegången tar musten ur mig. Även fast man bara sitter på en stol och lyssnar så gör det mig helt utmattad efter några timmar. O, ja, jag voltade med bilen häromdagen också. Det har ni säkert läst i tidningarna. Det blev jättestort! När jag kom fram till tinsrätten så visste alla om det redan och jag fick ge intervjuer ang det.
    Jag mår jättebra, jag har fått lit ont i nacken bara nu i efterhand, men det börjar ge sig det med. Jag var ensam i bilen (tack och lov). Jag körde genom en rondel och när jag skulle köra ut ur den så sladdade bilen till. Jag körde så försiktigt jag kunde pga att det vr så halt, men det hjälpte inte, jag får in i ett räcke och sen i refugen och sedan ner i diket där bilen vände helt om.
    Jag lossade bältet och kröp ur. Jag var så ARG, jag skulle ju på rättegång! Jag ringde min sambo som låg precis framför mig i en bil, han vände och kom och hjälpte mig, jag var cockad till o börja med. Vi ringde min pappa som kom och tog hand om det praktiska efteråt, så vi kunde infinna oss på rättegången precsi när den började...

Tyskan utspel igår tror jag inte jag behöver komenter, jag tror alla ni kan tänka er i hur det skulle kännas. Jag kommer berätta precsi hur jag känner senare. man jag aktar mig från att säga så mycke nu om det.

Jag e så glad för ert stöd, jag tänker ofta och jämt på er alla, tack för alla hälsningar genomsyster min. Ni ger mig enomt med stöd genom allt!

Jag kommer inte lämna denna tråd trost att jag inte vart inne på ett tag, jag går in så fort jag har en lugn stund. Jag har har vart lite sjuk ett tag, feber och förkyld... så det gör att jag sover extra mycket nu. Men jag börjar bli bättre, så då besöker jag FM mer :0)

• faster

Hej Emma..
    självklart förstår vi att du ej mår så bra o att du ej orkar titta in nu lika ofta medans detta pågår!!det är ingen här som förväntar sej det utan vi blir bara så glada över det lilla du har tid o ork till...
    Du ska tänka på dej själv först o främst o ta väl hand om dej gör du det så känner jag mej nöjd.
    Stor Varm KRAM

• vinterlärka

Emma

Håller med faster. Tänk på dig själv i första hand, inte på att behöva gå in i tråden och svara. Vi tänker på dig cokså, det vet du!
    Krya på dig!

Stor kram!

• emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-12-09 14:35:44 följande:
    Undras hur vita häxan skulle reagera om hennes kärlek sa att hon bara varit ett misstag i hans liv som han önskade ogjort. Tror ni hon skulle få ett utbrott då? Jag menar just nu är hon inte helt oberörd.
    Nu har han sagt det. Han sa något liknande med "om jag nu kunde välja så skulle jag vilja stryka tiden på kreta ur mitt liv"
    Hon fick inte ett utbrott, inte vad jag hörde iaf....
Svar på tråden Mina två änglar