• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Jalica

Lyssnade också på din sambos låtar, han e ju jättebra
    Min man spelar och sjunger också.

• snart mamma till 4
    7Marshmallows skrev 2008-12-13 23:16:29 följande:
    Hej igen!Ser att ni pratar om musik. Ja, jag har också gått in och lyssnat. Det låter jättebra! När jag var barn ville jag lära mig spela gitarr då mamma och flrera i familjen kan. Tyvärr tyckte jag det var jättesvårt och slutade istället. Ångrar nu, så klart... Har planerat att lära mig spela fiol någon gång i framtiden istället!Har ni hört Vanessa Mae? Cool kombination på klassisk- och modernmusik! Hon inspirerade mig att någon gång lära mig spela fiol... hihi
    Jag spelade fiol som liten och min idol var Queen Ida med en blå elfiol , blev inte så duktig som jag ville så jag la ner det. men visst kan musik vara till hjälp i sorgens stund. Det är bra att han kan spela och uttrycka sig på det sättet, vi alla har olika sätt att hanskas med känslor. Emma det finns en sak du kan spela även om du säger du är kass på musik för det är jag med men vi kan alltid spela CD spelare
  • 1975

Emma!! Jag säger bara fy fan vad du e bra och stark!!!!!
    Jag tycker att det är jätte bra att ni är så öppna mot media och oss här på FL,Många hade inte öppnat sig på det här sättet. Ni är ett par fantastiska människor som orkar resa på er varje dag och inte låta er sätta er ner och bara ge upp. Jag skulle ha så mycket hat i mig så jag skulle inte våga sitta i samma rum som henne.
    Jag skrev i rättegångs tråden att det är så konstigt att hon inte vill prata om barnet som hon skulle ha fött. För om det skulle ha funnits ett barn och hon sitter anklagad för ett sånt här hemskt brott, så skulle väll hon berätta allt om barnet för det är ju hennes biljett till ett frikänande. Eller är jag helt ute och cycklar???

Många kramar från mig

• Mallan76

Hej Emma!
    Jag har tänkt så mycket på dej de senaste dagarna. Vad du är stark som orkar gå igenom rättegången och sitta i samma sal som denna hemska människa. Och efter att du voltade med bilen och allt....
    För mej känns det lite som en kamp mellan det goda och det onda...
    Du och din familj står för allt gott, för allt fint, för kärleken...
    Och mitt emot dej sitter hon, som enligt mej är ondskan själv personifierad.
    Jag tror faktiskt du hade änglavakt, både när du voltade med bilen och när du kände att någon stod bakom dej i rättssalen.

Vilken tur att du har en sån fin sambo som tar hand om dej och ger dej styrka och kärlek under den här tiden.

En liten sång till dej så här på kvällskvisten...
    Ta till dej av budskapet i texten.

You can make it through the rain!

Ta hand om dej och se till att VILA i helgen!
    Kramar Malin

• emmy840508
    faster skrev 2008-12-13 23:20:10 följande:
    va härligt att du tar det så...ja han har ju oxå haft en tuff vecka o kan få höra lite beröm..måste fråga är det han som är så lång o går bredvid dej på nån bild eller var de var jag såg det..kan ha varit nåt klipp på Ab eller Exp....Ser så härligt ut o är det så så har du en härlig famn att krypa in i...
    haha, ja det e hans som är så lång :0) Han är 198 cm jag är 160 cm.... så det e ganska stor skillnad. Men inget vi tänker på till vardags. Men du har så rätt, det e en härlig famn att krypa in i .... o han har användning av sin längd nu när pressen tar bilder, jag blir med på bilden och han bli "halshuggen" men han e jättenöjd över det.
  • lolliepopsie

Hej EmmA!
    Jag är ledsen för din skull för det som har hänt dig och din familj.Att två små barn fick sitt liv taget ifrån dom.
    Men dom finns där i allas hjärtan som stod dom nära

Har skrivit ett inlägg tidigare och såg även att din Pappa har kommit på tal.

Ni har samma ögon med glädje,kärlek styrka,mod och värme.
    Trots svåra stunder så lyser era ögon av hopp och kärlek...

Jag började fundera när man ifrågasatte ditt sätt att vara,att du verkade "för glad"..dina ögon sa mer än tusen ord..Och jag tänkte då,vart har jag sett denna livsglädje och värmande "blick" förut,sedan mindes jag DIN PAPPA....

Där hade jag sett det förut och det stämmer verkligen,era blickar eller hur jag på mest rätt sätt ska beskriva det värmer t.o.m genom tv-rutan/data skärmen....Inte alltför många som lyckas med det.
    Du verkar fantastisk,även din pappa..Hälsa honom det,du och era nära kan nog skatta er lyckliga att ha honom i er närhet...Där kan jag tänka mig finns en värme som räcker från månen och tillbaka (Precis så som jag brukar beskriva till mina barn hur mycket jag äslkar dom,och då är månen väääldigt långt borta )

Ta hand om Dig Emma och de dina.
    Jag önskar dig all lycka och välgång i resten av ditt liv.

Ps."Det" kommer få vad hon förtjänar,gud straffar somliga med detsamma,andra tar det lite längre för!

• faster

hahaha ja du e då för rolig du....
    Ja det måste vara underbart o få känna sej liten ibland.
    Du ska få höra nåt kul jag sitter här o kollar runt lite o så fort musiken,din sambo,tystnar så morrar vår hund!!hihiihh...men när den börjar igen o hon tyst..hhiih...tydligen kan en hund oxå ha öra för bra musik..ihihih...

emmy840508 skrev 2008-12-13 23:34:58 följande:
    haha, ja det e hans som är så lång :0) Han är 198 cm jag är 160 cm.... så det e ganska stor skillnad. Men inget vi tänker på till vardags. Men du har så rätt, det e en härlig famn att krypa in i .... o han har användning av sin längd nu när pressen tar bilder, jag blir med på bilden och han bli "halshuggen" men han e jättenöjd över det.
  • emmy840508
    faster skrev 2008-12-13 23:37:02 följande:
    hahaha ja du e då för rolig du....Ja det måste vara underbart o få känna sej liten ibland.Du ska få höra nåt kul jag sitter här o kollar runt lite o så fort musiken,din sambo,tystnar så morrar vår hund!!hihiihh...men när den börjar igen o hon tyst..hhiih...tydligen kan en hund oxå ha öra för bra musik..ihihih...
    haha, villken söt hund du har! vad e det för ras? nu ska jag krypa i säng o sova mina 13 timmar som jag behöver nu. Ta hand om er alla! tack för att ni finns här! 
  • 1975

Emma! Är du inne nåt på rättegångstråden och läser där med?

• Tibertius

Natti, natti sov så gott, och hälsa sambon!

Kram

Svar på tråden Mina två änglar